  • 1. Data: 2009-10-27 10:01:24
    Temat: Migoczące lampki - czyli Boże Narodzenie cały rok
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Witam,

    Czy tylko ja jestem przewrażliwiony na punkcie ogromnej ilości diód,
    które w obecnym sprzęcie elektronicznym potrafią zrobić dyskotekę
    w nocy?

    Rozumiem, że to dodatkowy koszt - ale moim zdaniem każdy taki sprzęt
    powinien mieć możliwość WYŁĄCZENIA tego.

    Kilka sprzętów, które najbardziej mnie wkurzają w pokoju:

    + laptop HP Pavilion
    - dioda przy wtyku zasilacza b. jasna, daje piękne światło
    na pół pokoju.
    - przy stanie "wstrzymania" nawala pulsując dioda POWER
    - przy włączonym laptopie świeci ostro od góry z 11-12 diód
    - przy oglądaniu filmu nawalają niebieskie diody od dysku,
    wifi/bluetooth
    + dysk zewnętrzny WD - piękne, pływające światło (zaswujające,
    jak przypadkiem zbyt szybko się dane odczytuje)

    + GPS -> niech tylko się zachce podłączyć w samochodzie zasilanie -
    dioda praktycznie oślepia (jazda nocą).

    Takich sprzętów mogę wymienić sporo.
    Ja mam na to dość prostą solucję - korektor biały (taki do papieru).

    Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
    głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
    przejdzie prosto...).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 2. Data: 2009-10-27 10:23:24
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    DooMiniK pisze:
    > Czy tylko ja jestem przewrażliwiony na punkcie ogromnej ilości diód,
    > które w obecnym sprzęcie elektronicznym potrafią zrobić dyskotekę
    > w nocy?

    Tzn?

    Mnie najbardziej denerwują niebieskie diody. Biją po oczach,
    powodują straszliwe przesunięcia w okularach, ich światło przy-
    ćmiewa zielone i czerwone diody umieszczone w pobliżu.

    > Rozumiem, że to dodatkowy koszt - ale moim zdaniem każdy taki sprzęt
    > powinien mieć możliwość WYŁĄCZENIA tego.

    Zawsze możesz odłączyć diodę od zasilania ;)

    > - dioda przy wtyku zasilacza b. jasna, daje piękne światło
    > na pół pokoju.

    Kolor?

    > - przy stanie "wstrzymania" nawala pulsując dioda POWER

    To raczej dobrze, byle sensowny kolor.

    > - przy włączonym laptopie świeci ostro od góry z 11-12 diód

    Tzn?

    > - przy oglądaniu filmu nawalają niebieskie diody od dysku,
    > wifi/bluetooth

    Niebieski jest straszny.

    > Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
    > głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
    > przejdzie prosto...).

    Trzeba jakoś powalczyć z modą na niebieskie światło.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-10-27 12:00:04
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    DooMiniK pisze:
> [...]
    >
    > Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
    > głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie

    Jak już raz tu napisał radosław Sokół: zaklej diodę czymś żeby nie raziła.

    --
    animka

  • 4. Data: 2009-10-27 13:30:56
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba DooMiniK napisała na pl.comp.pecet:

    > Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
    > głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
    > przejdzie prosto...).

    Ja zawsze wyłączam wszystko na noc. Co do diod, mam taką fajną niebieską
    na głośnikach Creative - jak chciałem pograć w jednego horrorka nocą (w
    wymaganiach było zgaszone światło ;) ), najpierw kryłem się przed
    głośnikami za kubkiem na długopisy i śrubokręty (którym BTW jest taki
    śmieszny but św. Mikołaja), później znalazłem jakieś naklejki i
    przywaliłem na diodę fragment z obramowania jednej z naklejek. Dalej
    widać diodę, ale już nie wali po oczach.

    Marcin Kocur

  • 5. Data: 2009-10-27 14:13:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> wrote in message

> [...]
    > przywaliłem na diodę fragment z obramowania jednej z naklejek. Dalej
    > widać diodę, ale już nie wali po oczach.

    Czarna tasma izolacyjna.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2009-10-27 14:33:38
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 27 Oct 2009 10:01:24 +0000, DooMiniK napisał(a):

    > Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
    > głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie
    > przejdzie prosto...).

    Tak jak radzą przedmówcy - czarna taśma izolacyjna (inne kolory też możesz
    stosować zależnie od koloru urządzeń i poczucia estetyki ;)

    Mój router bez "otaśmowania" w nocy świecił jak statek kosmiczny, wariactwo
    po prostu...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2009-10-27 15:03:21
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message news:hc6v6p$f6f$1@inews.gazeta.pl...

    > Czarna tasma izolacyjna.

    potwierdzam, mam otasmowane praktycznie wszystkie diody, tasme trafilem
    taka ze ledwo widac czy zaklejone diody swieca, mozna sobie wyciac
    przebijakami gustowne koleczka na kazdy sprzet ;)

  • 8. Data: 2009-10-27 16:32:14
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 27 of Oct 2009 11:01, DooMiniK wrote:

> [...]
    >
    > Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest podłączenie wszystkiego do
    > głównej listwy i wyłączanie na noc? (chociaż z laptopem to tak nie

    Serwer ma chodzić całą dobę, a wszystkie lampki świecić.
    Żeby nie oślepiało - zalepiać (ja mam zalepionych 9 na 10).
    Mam taką fajną, srebrną, półprzezroczystą taśmę tłumiącą
    światło do akceptowalnej jasności. Jeśli za słabo tłumi,
    smaruję taśmę flamastrem tyloma warstwami ile trzeba.
    Inny patent to całkiem nieprzezroczysta taśma klejąca
    z przekłutą dziurką odpowiedniej wielkości.

    --
    nb

  • 9. Data: 2009-10-27 18:13:58
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    nb pisze:

    > Inny patent to całkiem nieprzezroczysta taśma klejąca
    > z przekłutą dziurką odpowiedniej wielkości.

    Nie rozumiem. Chcesz zasłonić światło diody, a przekłuwasz jakieś
    dziurki? Po co?

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-10-27 19:02:11
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Animka pisze:
> [...]
    [...]

    > Jak już raz tu napisał radosław Sokół: zaklej diodę czymś żeby nie raziła.

    Czemu prawie zawsze wybierasz, co czytasz? Przecież napisałem,
    jakie mam na to swoje rozwiązanie.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)