-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mgla
Date: Fri, 24 Dec 2010 11:10:19 +0100
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 125
Message-ID: <if1rrv$e41$1@news.net.icm.edu.pl>
References: <iev4ok$qrs$1@news.onet.pl>
<e...@r...googlegroups.com>
<iev95c$apq$1@news.onet.pl>
<9...@r...googlegroups.com>
<ievd1i$nqt$1@news.onet.pl> <if04fa$uaj$1@news.net.icm.edu.pl>
<if05nh$d0k$1@news.onet.pl> <if07vs$8k0$1@news.net.icm.edu.pl>
<if0cjp$7h6$1@news.onet.pl> <if0hdk$76l$1@news.net.icm.edu.pl>
<if0j99$uth$1@news.onet.pl> <if0mju$m17$1@news.net.icm.edu.pl>
<if0o5d$db3$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-87-251-232-55.static.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1293185733 14465 87.251.232.55 (24 Dec 2010 10:15:33
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Dec 2010 10:15:33 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <if0o5d$db3$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2337274
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>
>> Musiałbyś to mieć w znacznym % samochodów. MZ zupełnie nierealne.
>
> Nierealność kończy sie kiedy Komisja Europejska albo coś innego z
> "Europejska" wypierdzi właściwą dyrektywę.
Musiałaby wprowadzić nakaz zamontowania takich urządzeń w starych
samochodach. Nierealne.
>
>> No to właśnie mówię, że jeśli w ogóle ma być sprzęt to używanie komórki
>> kierowcy nie jest potrzebne.
>
> Dzisiaj mogła by być przydatna, docelowo nie.
Zrozum, znikomy procent ludzi chce się "pieprzyć" w te komórki. To jest
takie hobby jak linuks mniej więcej. Mógłby być teoretycznie używać do
wszystkiego przez wszystkich, ale nie znajdziesz tylu chętnych.
>
>> Nierealne. Byłoby dużo dymu i nic więcej.
>
> Dlatego gdybam sobie w nurcie SF z braku innego zajęcia.
>
>> To jednak generuje ich zyski. Darmowe inicjatywy przynoszą straty.
>
> Cała masa darmowych inicjatyw generuje straty. Jak chociaż utrzymywanie
> 112. Dlaczego ktoś to jeszcze utrzymuje?
Może jest zapotrzebowanie społeczne.
>
>> Dobra, rozumiem, że chodzi Ci dokładnie o natychmiastowe wykrywanie
>> karamboli i informowanie o tym zainteresowanych, ale tego nie zrobisz bo
>> za duża bezwładność jest i masa problemów organizacyjnych.
>
> Bezwładność podjęcia decyzji to milisekundy o ile systemu nie zaprojektuje
> debil.
Bezwładność rynku, realiów.
>
>>> Potrzebny jest internet. To załatwia telefon. Ba, to zalatwia gówniany
>>> terminal GSM montowany na stałe w samochodzie za 100zł w detalu.
>> Znajdź najpierw chętnych do płacenia za ten system w każdym samochodzie,
>> nie tylko nowym.
>
> "Chętni" do obowiązkowego ABSu się w EU znalezli jakoś sami.
W starych samochodach ?
>
>>> cokolwiek co przypomina wolny internet. I może być nawet powolny.
>> Wolny internet ? To publiczne adresy IP :-)
>
> W tej chwili internet w telefonach przypomina przeglądarki *tylko*
> facebooka czy co tam aktualnie jest potrzebne tumanistom do zabicia czasu.
> Poczekamy, może cos się zmieni, ale coś czuje ze operatorzy telefonów nie
> pozwolą na taki wielki błąd jak fakt, że internet normalny nie jest
> cenzurowany. Tym razem będa go trzymać w lapie. To utrudnia zrobienie
> podobnych systemów bez silnego nacisku prawnego.
Jaki ten internet będzie(np), że będą go trzymali w łapie ?
>
>> Jak dla mnie internet w sieciach komórkowych nie różni się prawie wcale
>> od stacjonarnego. Właściwie nawet tańszy jest skoro za 5zł można dostać
>> 100MB. Do tych zastosowań idealne.
>
> Kompletnie bezużyteczny bo musisz płacić, pamiętać o doładowaniu,
> abonamencie itd.
Przesadzasz. Oczywiście jest to jakiś argument ale mniej więcej taki jak
używanie komórki do wysyłania takich czy innych danych z samochodu. No ...
można, ale użytkownicy nie chcą tego. Więc oczywiście coś innego
spopularyzuje się. No i masz taryfy "miernicze". Niestety aktualnie nie tak
tanie.
> Ja mówie raczej o odmianie 112 do automatyki zgłaszania kolizji.
No ok, jest to jakaś koncepcja, którą można przyjąć tylko gorzej z
upowszechnieniem.
>
>>> To co proponuje pozwala z posób zautomatyzowany wykrywać karambole
>>> *natychmiast* po kolizji 3 samochodów. O ile mają taki system
>>> zainstalowany na pokładzie, czy to wbudowany
>> 3 na .. np 15 samochodów
>
> Bo jeszcze to nie jest obowiązek. Fakt, zapewne nigdy nie będzie, ale ...
Może będzie, ale nim wszystkie samochody będą to miały minie dużo czasu.
>
>>> czy za pomocą telefonu + łacznośc z kompem samochodu.
>> Zapomnij
>
> Nie da się zapominać o faktach. Łączność z kompem przez interfejs
> szeregowy zapewnia byle OBD[2] czy inny CAN. To naprawde robota na jedno
> popołudnie zrobić to przez ładnie zaszyfrowany CAN@Bluetooth. Natomiast
> lata bedzie trwalo zapewne standaryzowanie miedzy producentami protokołów.
> Dlatego mowa o jakimś globalnym kompetentnym koordynatorze projektu który
> zamiast gdybać co komu było by wygodniej narzuci protokół i wymusi
> implementacje *natychmiast* i bez dyskutowania.
Ja myślę, że to jest możliwe, ale nie w każdym samochodzie. Pomijasz także
problem prywatności. Ludzie niekoniecznie akceptują śledzenie w sieciach
komórkowych. Mogą się w końcu sprzeciwić.
>
>>> Ale to tylko fantazje. Życie kilku ludzi/rok nie jest warte aż takich
>>> rozwiązań.
>> Nie znajdziesz tylu świadomych.
>
> Dlatego trzeba ich przekonać za pomocą "Decyzją KE od przyszlego roku
> wszelkie nowe samochody muszą być wyposażone w system BCS
> (buzzword-car-safety)".
A stare ile jeszcze pojeżdżą ? Z 10 lat prawda ? To jakbyś w tym momencie
miał docelowe rozwiązanie. A nie masz nawet z tego powodu, że systemy
ewoluują i dopiero po pewnym okresie użytkowania wiadomo jak naprawdę
powinien system działać.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.12.10 11:15 niusy.pl
- 24.12.10 11:44 Sebastian Biały
- 24.12.10 12:59 nadir
- 24.12.10 23:31 Adam Płaszczyca
- 25.12.10 00:26 Krzysiek Kielczewski
- 25.12.10 18:40 jerzu
- 26.12.10 11:01 niusy.pl
- 28.12.10 01:24 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800