  • Data: 2010-05-11 00:20:23
    Temat: Re: Mercedes W123 lub W114 w PRL ile wart?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 May 2010 23:28:50 +0200, Michał wrote:
    >Mam pytanie. Jaka była średnia wartość za komuny takiego 10-20 letniego
    >Mercedesa W114 lub W123. Chodzi o lata 80-te lub koniec 70-tych i w tym

    Nie wiem czy ktos bedzie pamietal, bo to raczej rzadkosc byla.

    Ale wez pod uwage ze srednia pensja to bylo ok 30$ po czarnorynkowym
    kursie.

    >czasie ile kosztował też przeciętny dobry ale nie super dom jak dziś
    >można przyjąć że kosztuje 400 000 pln. Proszę o lata i informacje.

    Dom przecietny byl ograniczony do 110m^2.
    I kosztowal o ile mnie pamiec nie myli okolo miliona zlotych.
    Tzn tyle sie bralo kredytu na budowe i budowalo powolutku, walczac o
    przydzial kolejnych materialow i sporo robiac samemu ..

    Przy czym to lata 70-te, w 80-tych inflacja byla straszliwa i ceny i
    zarobki skoczyly tysiackrotnie. Przyszedl Balcerek i ten milion
    kredytu mozna bylo splacic z jednej pensji.

    Jak pisalem - cen w socjalizmie tak wprost sie porownac nie da.
    Klase srednia bylo na domy stac, to raczej kwestia tego kto sie chcial
    zajmowac budowa przez kolejnych 10-20 lat, czesto wlasnorecznie ..

    J.