  • 121. Data: 2012-02-24 18:49:19
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-24 11:37, J.F pisze:

    > A sprawdza, czy sie pyta jaki nr wpisac ? :-)

    Tak naprawdę jest nieistotne, choć numer wbić powinien. Karta jest
    przypisana do pracownika i do konkretnego samochodu(ów). Każda
    rozbieżność wychodzi w systemie. Ile nakradniesz by się system
    nie zorientował?

    > No ale trzeba przebieg podac. I miec przykazane "tankuj do pelna.
    > I miec auto gdzie "do pelna" nie ma 10l bledu.

    Ale po co do pełna? Skąd też ten 10 litrowy błąd?

    > Czekaj - ale w sumie co - liczyles srednie splalanie ?

    Powiedzmy.

    > Ale to nie tylko GPS, ale caly system.
    > Ostatnio byc moze niedrogi, jesli auto skomputeryzowane i zarowno dane z
    > wtryskiwaczy jak z paliwomierza do komputera trafiaja.

    Tylko jest pytanie - co tak naprawdę chce się kontrolować i w jakim
    zakresie.

    > A potem sie zaczna paliwomierze nagminnie psuc :-)

    Taaaaaaa, w całej flocie.

    > Albo nic nie kontrolowac - u nas pracownik zarabia minimalna krajowa,
    > ale ma prawo przepalic 100l/100km.

    Znasz firmy, którym się to opłaca? Z pracownikami też może byś spory
    problem w zakresie lewych dochodów.

  • 122. Data: 2012-02-24 19:14:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-24 13:11, yabba pisze:
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał:
    (...)

    > Nie wiem, zawsze przekładałem tablice. :)

    :)

    > Jeśli numery się nie zgadzały, to teoretycznie odmawiali przyjęcia
    > zapłaty kartą paliwową wystawioną na inny numer rejestracyjny.
    > Podejrzewam, że przestrzegali tego przepisu, ponieważ zysku nie mieli
    > żadnego z lewej sprzedaży, a zawsze istniało niebezpieczeństwo, że był
    > to kontroler z centrali firmy udający klienta.

    Jak obserwuję wiele stacji to jednak obsługują mnie ci sami ludzie,
    więc zdaje się zależy im na pracy...

    > Wybryki poniżej 1l/100km są nie do wykrycia.

    Jeżeli są stałe w czasie to jak najbardziej są do wykrycia.

    > W tym systemie chodzi
    > głównie o aspekt psychiczny (świadomość, że ktoś "z góry" to kontroluje)

    Zdziwiłbyś się, ale jednak nie - aspekt psychologiczny to najwyżej
    element dodatkowy.

    > i wykrycie ewidentnych przewałek typu 20l/100km w trasie dla CC Van, czy
    > jednorazowe zatankowanie 100 litrów do Astry.

    To, to widać od razu.

    > W ruchu miejskim zużycie może się znacznie różnić dla każdego
    > tankowania, ale wzrost o 50% może skutkować prośbą o wyjaśnienie.

    O ile, że zapytam? Dla tego samego kierowcy i w tym samym samochodzie?
    Do tego w jakim interwale czasowym? Nie, nie, analizy nie są tak
    prymitywne.

    > normalnej firmie wystarczyło powiedzieć, np. w zimie pracowaliśmy w nocy
    > i na zmianę grzaliśmy się przez 8 godzin w samochodzie, tu jest zlecenie
    > od naszego kierownika.

    A co to znaczy "w normalnej firmie wystarczyło powiedzieć"? Jeżeli
    wszystko jest zgodnie z regułami gry, to w systemie są zarejestrowane
    zlecenia itd. włącznie z ich specyfiką. Nawet pracownika pytać nie
    trzeba, a on sam też się nie martwi o nadzór.

  • 123. Data: 2012-02-25 00:33:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Jeżeli są stałe w czasie to jak najbardziej są do wykrycia.

    Jak? Rozrzut zużycia paliwa w mieście potrafi być większy niż 1l/100km.

> [...]
    >
    > O ile, że zapytam? Dla tego samego kierowcy i w tym samym samochodzie?
    > Do tego w jakim interwale czasowym? Nie, nie, analizy nie są tak

    Astra 1,4 16V. Miałem na przykład takie wyniki zużycia: jedno tankowanie
    9l/100km, drugie 11,5 l/100km, trzecie 9l/100km.
    Jazda po DC, trasy bardzo podobne.

> [...]
    > zlecenia itd. włącznie z ich specyfiką. Nawet pracownika pytać nie
    > trzeba, a on sam też się nie martwi o nadzór.

    Jeśli firma ma "system" do wszystkiego, to można i automatycznie wyjaśniać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 124. Data: 2012-02-25 11:48:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Feb 2012 19:14:41 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Jak obserwuję wiele stacji to jednak obsługują mnie ci sami ludzie,
    > więc zdaje się zależy im na pracy...

    Albo nie maja lepszej propozycji, ale rownorzedna to w kazdej chwili.

    > Jeżeli są stałe w czasie to jak najbardziej są do wykrycia.

    No ale co z tego ze wykryjesz ? tyle pali i nie wiadomo dlaczego.
    Premie mozesz dac za oszczednosc, ale lepiej ustalic wysoki limit i po
    premii za przepal :-)

    > To, to widać od razu.

    100l widac, ale 20/100 jednorazowo to moze byc wynik pomylki.

    > O ile, że zapytam? Dla tego samego kierowcy i w tym samym samochodzie?
    > Do tego w jakim interwale czasowym? Nie, nie, analizy nie są tak
    > prymitywne.

    No to spalanie z mojego prywatnego auta z kolejnych tankowan:
    7.8
    7.2
    6.7
    8.2
    7.7
    6.0
    9.4
    8.7
    7.8
    6.7
    8.2

    tankowane zawsze do pelna, ale troche miasta, troche trasy, a trasa moze
    byc wolna, albo szybka.
    No i kiedy sie oszukalem ?

    J.

  • 125. Data: 2012-02-25 14:26:32
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-25 11:48, J.F. pisze:
> [...]
    > 6.7
    > 8.2
    >
    > tankowane zawsze do pelna, ale troche miasta, troche trasy, a trasa moze

    normalka, mi też auto w takich granicach pali, przy trasie 500km nie
    autostradą to wyjdzie te 6l/100, w mieście między 7 a 8 (ale nigdy nie
    mam samej jazdy po mieście) na autostradzie między 8 a 10 (chyba że jadę
    na wycieczkę a nie do pracy to wtedy na autobanie też 6l/100)

    Lukasz

  • 126. Data: 2012-02-25 17:10:07
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > W odróżnieniu od pytania o herbatę, tu jest inne źródło nietrafności:
    > pytanie jest nie na temat, klimatyzacja "służy pracy", pracownik
    > nie ma z tego *osobistych* korzyści wymiernych materialnie.
    > Wygoda pracy liczy się na rzecz przychodów pracodawcy :)

    eeeee, pracownik który się nie spoci może ubrać koszulkę i majtki po raz
    drugi następnego dnia. Zobacz jaka oszczędność. ;P

    Ja nie widzę różnicy w wyskoczeniu na obiad firmowym autem za firmowe
    paliwo od siedzenia w klimatyzowanym pomieszczeniu. W jednym i drugim
    przypadku robisz pracownikowi dobrze.

    Icek

  • 127. Data: 2012-02-25 17:12:41
    Od: Icek <i...@d...pl>

    znajdź wypożyczalnie laptopów. Przemnóż wypożyczenie do domu przez 365
    dni w roku przez 3 lata. Weź cenę z wypożyczalni za oczywiście jeden
    dzień dla uproszczenia obliczeń ;P

    Następnie przemnóż razy ilość pracowników.

    Uszczuplenie już masz na dobrym poziomie.

    Całe to liczenie ile pracownik zyskał pracując jest bez sensu.

    Icek

  • 128. Data: 2012-02-25 17:13:36
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > No, NSA tak orzekł :)
    > (właśnie w słynnej sprawie "podatku od freeware")

    całe szczęście. Swoją drogą ktoś miał mega zryty pomysł aby próbować
    obciążać za freeware

    Icek

  • 129. Data: 2012-02-25 17:17:53
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2012-02-24 15:32, SW3 pisze:

    > Transport na własne potrzeby chyba nie podpada. Ale jak pozwolisz
    > wsiadać każdemu chętnemu to to już będą usługi dla ludności. Nie wiem
    > czy fakt bezpłatności wyłącza je spod ustawy.
    > PS: Ja tą ustawę tylko jakiś czas temu przeglądałem, nie jestem prawnikiem.

    czyli jak biorę autostopowicza za darmo i nie spełniam wymogów ustawy to
    już jakiś problem ?

    Icek

  • 130. Data: 2012-02-25 18:55:12
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uwa?aj, bo zap?acisz dodatkowy podatek
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 24.02.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Albo nic nie kontrolowac - u nas pracownik zarabia minimalna krajowa,
    > ale ma prawo przepalic 100l/100km.

    Autentyk:
    Dyrektor jednego z PKSów do handlowca oferującego zintegrowany system
    (gps, pomiar zużycia paliwa itp): panie, a skąd ja za te pieniądze
    kierowców wezmę jak zacznę paliwo dokładnie kontrolować?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski