  • 21. Data: 2016-03-07 02:52:15
    Temat: Re: Marketowe a firmowe
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    news:620180be-a6a2-4edf-9af9-07d2e720557f@googlegrou
    ps.com...

    > Znając życie ten Bosch robiony żołtymi rencoma. A skośnoocy elastyczni są
    > więc naklejek prawie losowo nakleili. I może 450 a może 600?

    Nie... myślę że moc jest tu substytutem parametru
    jaki naprawdę potrzebujesz od silnika: momentu
    obrotowego... Być może różne silniki o tej samej
    mocy mogą mieć różne momenty obrotowe, może
    chodzi o przekładnię a może o rodzaj samego silnika.

  • 22. Data: 2016-03-07 07:37:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 marca 2016 02:52:18 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > obrotowego... Być może różne silniki o tej samej
    > mocy mogą mieć różne momenty obrotowe, może
    > chodzi o przekładnię a może o rodzaj samego silnika.
    Ale moc to praktycznie jedyny parametr podawany przez producentów tego sprzętu więc
    tylko wg tego można ew porównania robić.
    Co nie zmienia faktu że marketowa marka okazała się lepsza od Zelmera, Boscha i
    Eldomu.

  • 23. Data: 2016-03-07 10:24:55
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-03-07 o 07:37, Kris pisze:

> [...]
    > tego sprzętu więc tylko wg tego można ew porównania robić. Co nie
    > zmienia faktu że marketowa marka okazała się lepsza od Zelmera,

    Zauważ, że z podobnej wielkości / wagi silnika - można uzyskać różne
    moce. Ale jeśli jakiś silnik będzie miał większą moc na jednostkę masy,
    to można z dużym prawdopodobieństwem wnioskować, że będzie miał,
    statystycznie rzecz widząc, mniejszą trwałość. No i mogło być tak, że
    wymienieni przez Ciebie, markowi producenci w dbałości o trwałość
    stosowali silniki mało wysilone. Zaś ten silnik, z urządzenia które tak
    chwalisz, pod _zbyt_ dużym obciążeniem dawał sporo więcej, niż jego moc
    znamionowa: mierzyłeś pobór prądu?
    Jednak jego konstrukcja, która to umożliwiała - była potencjalnie
    niebezpieczna, i mniej trwała. I tylko Tobie się udało, że jak raz
    posiadłeś wyjątkowy egzemplarz, który wykazał się dużą odpornością na
    permanentne przekraczanie dopuszczalnego obciążenia. A innym padały jak
    muchy.

  • 24. Data: 2016-03-07 11:44:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 marca 2016 10:24:56 UTC+1 użytkownik BaSk napisał:
> [...]
    > to można z dużym prawdopodobieństwem wnioskować, że będzie miał,
    > statystycznie rzecz widząc, mniejszą trwałość.
    A to już problem producenta;)
    No i mogło być tak, że
    > mierzyłeś pobór prądu?
    Nie, ciekawsze zajęcia w życiu mam
> [...]
    > permanentne przekraczanie dopuszczalnego obciążenia. A innym padały >jak muchy.
    Jakaś statystyka by się przydała. Mój lidlowski przez 7 lat nie padł, mojej siostry
    nie padł przez podobny okres a Eldom działał tydzień, Zelmer niby działa ale byle jak
    wg mnie.
    A czy permanentnie przekraczałem dopuszczalne obciążenia? Raczej taczki betonu nie
    mieszałem tylko użytkowałem zgodnie z przeznaczeniem. wiec o przeciążeniach nie ma
    mowy..

  • 25. Data: 2016-03-07 20:54:33
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 6 Mar 2016 06:19:50 -0800 (PST) Kris <k...@g...com>
    napisał:

    >kupiłem mikser Eldom. Markowy?

    Markowy? Przecie to najtańsza chińszczyzna.

    >nie ma w zestawie haków do ciast drożdżowych.

    Było dokupić. Zelmer o dziwo nie zmienia standardów mocowań osprzętu z
    nowymi modelami. Zapewne pasowałby nawet mieszadła od 30 letniego
    Zelmera.

  • 26. Data: 2016-03-07 21:01:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-07 o 11:44, Kris pisze:

    > A to już problem producenta;)

    Tylko w okresie gwarancji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 27. Data: 2016-03-08 01:19:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > sprzętu więc tylko wg tego można ew porównania robić.
    > Co nie zmienia faktu że marketowa marka okazała się lepsza od Zelmera,

    I właśnie to jest problem przy wyborze miksera czy odkurzacza albo nawet
    żarówki/świetlówki. Moc konsumowana z sieci może dać pojęcie na temat
    porównania dwu podobnych urządzeń, ale wystarczy że będziesz jakiegoś
    Dysona porównywał z wysokoobrotowym silnikiem na prąd stały i wnioski
    jakie wyciągniesz z porównania czerpanej mocy z odkurzaczem z silnikiem
    tradycyjnym, na 220V, tracą jakikolwiek sens. W przypadku odkurzaczy
    powinno się podawać siłę ssania i pojemność ssącą, w przypadku młynków
    czy mikserów powinno się podawać siłę kręcenia przy konkretnych obrotach
    a ponieważ przyzwyczailiśmy się do interpretowania mocy pobieranej
    z gniazdka to producenci zaganiają nas w maliny.

  • 28. Data: 2016-03-09 10:10:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 marca 2016 21:01:07 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Tylko w okresie gwarancji.
    Więc ja generalnie cieszę się jak mi sprzęt padnie w okresie gwarancji bo często
    wymieniają na nowy od ręki.
    Generalnie o tych blenderach napisałem w ramach ciekawostki bo dopóki mi EuroRtv np.
    wymienia od ręki to nie mój problem a mam do nich 7 minut jazdy rowerem, 10min
    samochodem;)
    Laptopa też mi wymienili w 22 chyba miesiącu ale tam trudniej było bo najpierw
    wysłali do serwisu, ze dwa tygodnie kopania się z serwisem. Ale dostałem nowy(nawet
    jakiś nowszy model ale to bez znaczenia) z kolejna 24miesiączną gwarancją.

  • 29. Data: 2016-03-09 13:03:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > najpierw wysłali do serwisu, ze dwa tygodnie kopania się z serwisem. Ale
    > dostałem nowy(nawet jakiś nowszy model ale to bez znaczenia) z kolejna

    I ten ostatni szczegół jest dla mnie zagadką.
    Czy prawo polskie wymusza na producencie odnawianie gwarancji?
    Bo zasadniczo płacąc za oryginalny produkt zapłaciłeś za 24 miesiące.
    To znaczy że producent zobowiązał się do naprawy/wymiany
    w okresie 24 miesięcy. Z jakiej racji naprawiony/wymieniony produkt
    miałby mieć NOWE 24 miesiące gwarancji?? To jest trochę nie fair
    z punktu widzenia producenta.

  • 30. Data: 2016-03-09 13:19:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message

    >I ten ostatni szczegół jest dla mnie zagadką.
    >Czy prawo polskie wymusza na producencie odnawianie gwarancji?

    O ile dobrze kojarze, to obecnie prawie wcale nic nie wymusza.
    Tzn gwarancja jest dobrowolna i udzielana na warunkach gwaranta.

> [...]
    >w okresie 24 miesięcy. Z jakiej racji naprawiony/wymieniony produkt
    >miałby mieć NOWE 24 miesiące gwarancji?? To jest trochę nie fair

    Ale tez - czy producent napisal, ze trwalosc urzadzenia wynosi tylko
    24 miesiace ?
    Nie napisal. Jeszcze sie chwali w reklamach jakie to dobre i solidne
    urzadzenia produkuje.
    I klient mysli, ze mu na dlugie lata starczy.

    Jedna awaria ... moze sie zdarzyc, moze i z winy klienta byla.
    Ale jak robi takie g*, ze mu po 22 miesiacach padaja, to niech placi
    :-)

    Zawsze tez moze stwierdzic ze juz nie produkuje tego modelu i oddaje
    pieniadze :-)

    J.