    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Date: Sun, 13 Dec 2009 21:29:26 +0000 (UTC)
    <3...@4...com>

    Pan J.F napisał:

    > Czegos nie rozumiem - nie dawalo sie przez rok namierzyc, a wylaczono
    > w jedna noc ?

    Nie wyłączono, tylko same się wyłączyły. Wcześniej każdy robił mniej
    więcej to co chciał, ale jak taki jeden w zielonym ubranku oświadczył
    z poważną mina w telewizorze, że za podobne rzeczy będzie rozstrzeliwał,
    to chętnych do nadawania nagle ubyło.

    Później nadawały już inne radia. Ale też namierzyć je nie było łatwo.
    Łatwiej zagłuszyć. Chyba 3 maja 1982 roku widziałem największą akcję
    zagłuszania. W mieście stały co kawałek gaziki z antenami na
    wysięgniku teleskopowym (taka siermiężna wersja landrovera RMF).
    Zamiast trzech stacji na UKF zrobiło się ich kilkanaście. Nie było
    wolnego miejsca. Okazało się też, że ubecja dysponuje całkiem dobrą
    imperialistyczną muzyką. Puszczali takie kawałki, które trudno było
    upolować w oficjalnych rozgłośniach.

    Jarek

    --
    Siekiera, motyka, bimber, szklanka...