  • Data: 2009-12-14 16:01:14
    Temat: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > Mozna, ale dopasowac do konsoli, do kostki, do sterowania - a tu 20 zl
    > rozwiazuje sprawe.

    Miernik (do ustalenia na którym kablu mamy +12V po włączeniu świateł, na
    którym po przekręceniu kluczyka a na którym zawsze), bateria (do
    zidentyfikowania poszczególnych głośników), lutownica, koszulka
    termokurczliwa i jakaś godzina czasu.
    Te całe transmiterki FM to moim zdaniem nie jest żadne rozwiązanie. To
    zwykły półśrodek, prowizorka. :)

    > Medion jest nowy. A ja kupuje stare auto z radiem i nie ma.

    No cóż. Pierwszą rzeczą jaką bym zrobił kupując stary samochód ze starym
    radiem byłoby włożenie nowego. O ile generalnie mam sentyment do starej
    radiotechniki, to nie w tym przypadku. W drodze cenię sobie możliwość
    zaprogramowania poszczególnych rozgłośni pod poszczególnymi przyciskami
    czy obsługę współczesnego standardu nośników. Kaseta magnetofonowa się
    nie kwalifikuje. Zresztą pewnie za jakiś czas brak USB w moim
    radioodtwarzaczu zacznie boleć. :)

    > Np na caly dzien na narty, albo do Wloch pod namiot .. albo zwyczajnie
    > nie masz ochoty codziennie tego ladowac ..

    Ładować i tak generalnie dość często trzeba. Takie zabawki jednak trochę
    energii zużywają. Nie ważne czy mowa o chińskim maleństwie, większym
    iPodzie czy rożnych smartfonach - różnicy w czasie działania o rząd
    wartości nie uświadczyłem. :)
    Mówiliśmy zresztą o samochodzie. Sądzę, że w pełni naładowany iPod
    wystarczyłby na długą trasę.

    > Nie smieje sie, bo nowa laguna to juz ma, a otwiera to mase mozliwosci
    > ..

    Generalnie to wszystko zmierza do tego, że coraz większa liczba urządzeń
    będzie korzystała z połączenia z Internetem. Za jakiś czas będzie to
    główną usługą świadczoną przez operatorów telefonii komórkowej, a
    komunikacja tekstowa czy głosowa będzie realizowana właśnie przez za
    jakiś czas właśnie tak będzie można słuchać muzyki w trasie, prowadzić
    rozmowy (rzecz jasna przez zestaw HF :P) oraz korzystać z nawigacji
    oferującej informacje o sytuacji na drodze.

    > Ale ja o legalnych krotkofalarzach. Zyje to jeszcze czy nowych
    > licencji brak ?

    Żyje. Chociaż generalnie z tego co się słyszy to już nie takie
    zainteresowanie jak parę dekad temu. Wtedy posiadanie własnej stacji
    dawało rewelacyjną możliwość kontaktu ze światem. Dziś to samo o wiele
    łatwiej oferuje Internet. Pozostali więc Ci, dla których to nie strona
    praktyczna jest najważniejsza.
    Na pasmach to jednak słychać. Ostatnio złożyłem Librę i część odbiorczą
    Taurusa. W przypadku CW musiałem dość długo czekać aż ktoś się odezwie w
    paśmie, ruch był za to podczas zawodów. Lepiej wygląda sytuacja jeśli
    chodzi o SSB.
    Niemniej sam myślę nad wybraniem się na egzamin i zrobieniem licencji. ;)
    AFAIK to z rzeczy, które przyciągają młodych można wymienić głownie
    emisje cyfrowe.

    > Widac istnieje w ludziach potrzeba komunikowania sie.
    > Ale CB, internet, tanie telefony .. no i cos mi sie wydaje ze coraz
    > mniej tych krotkofalarzy ..

    Tak jak mówiłem - Internet przejął stronę praktyczną. Chociaż o wiele
    bardziej widać to w przypadku CB-Radia. Krótkofalarstwo jednak w
    większym stopniu było bardziej "elitarnym" hobby - jeśli ktoś się
    decydował, to nie tylko z uwagi na praktyczne korzyści ale również
    zainteresowanie radiotechniką.
    Pamiętam, że w latach dziewięćdziesiątych w mojej okolicy było mnóstwo
    stacjonarnych anten CB. Momentalnie poznikały z krajobrazu wraz z
    upowszechnieniem się Internetu i telefonów komórkowych. Dzisiaj kojarzę
    tylko jedną i prawdę mówiąc nie mam pojęcia czy jest podłączona i
    używana czy też zwyczajnie nie miał jej kto zdemontować.
    Kupiłem jakiś czas temu tanie radyjko CB do samochodu. Z ciekawości
    próbowałem nasłuchiwać na kanałach innych niż #19. Dawny wywoławczy #28
    milczy. Jedynie raz udało mi się usłyszeć jakichś panów prowadzących
    ciekawą dyskusję na temat hodowli nutrii w okolicach #40. ;) Odniosłem
    wrażenie, że to przedstawiciele starszego pokolenia, niezarażeni
    Internetem. ;)

    > I to jest bardzo dobra rada .. tylko kto ma taki pakiet przygotowany ?
    > :-)

    Generalnie czytając tą instrukcję doszedłem do wniosku, że moja rodzina
    zrealizowała większość wytycznych i to całkowicie nieintencjonalnie.
    Zwyczajnie odkąd pamiętam zawsze była jakaś większa ilość niepsującej
    się szybko żywności. Podobnie z radiem, latarkami i bateriami. ;)
    BTW słyszałem, że w USA ta agencja zajmująca się koordynacją działań w
    sytuacjach kryzysowych (ktoś pamięta jak to się nazywa?) zaleca
    posiadanie w domu spakowanej torby na wypadek nagłej ewakuacji. Ma to
    trochę sensu jeśli weźmiemy pod uwagę, że część tego kraju leży w
    strefie występowania tajfunów...

    > A ja z Wroclawia i wiem co to znaczy tydzien bez pradu, wody,
    > komputera .. telefony stacjonarne za to dzialaly :-)

    U mnie na szczęście aż takich ekstremalnych przypadków nie było.
    Zdarzało się już jednak a) zasypanie dróg dojazdowych przez śnieżycę i
    przejściowe odcięcie od świata; b) zerwanie drutów wysokiego
    napięcia/telefonicznych i brak prądu/łączności przez parę dni (zwykle po
    dniu padało zasilanie awaryjne BTSa); c) awaria wodociągu.
    Tak więc wcale nie tak trudno jest mi sobie wyobrazić skumulowanie się
    przynajmniej dwóch w tym samym czasie. ;)