  • Data: 2010-02-05 20:50:49
    Temat: Re: Mały po?lizg.
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gaz - w FWD wypada dodaćjak chcesz ustabilizować tył auta. Tylko ma to
    > niewiele wspólnego z wyciąganiem, chodzi o dociązenie tylu i zwiekszenie
    > przyczepnosci kol tylnych.

    Przy napędzie na przednie koła - gaz! Przy napędzie na tył - raczej wcisnąś
    sprzęgło, ale tu nie mam dużego doświadczenia. Ręczyć mogę za to, co mówię z
    autem przednionapędowym tylko.

    Wg mnie jednak zdecydowanie chodzi o wyciąganie auta przednimi kołami przez
    dodawanie gazu, a nie o dociążenie tyłu.

    Wyobraź sobie taki eksperyment. Połóz swój telefon komórkowy na stole pod
    kątem 45 stopni do krawędzi stołu (to auto w poślizgu). Następnie pociągnij
    telefon sznurkiem doczepionym do jego końca lub np. przyciskając jeden jego
    koniec jednym palcem. Przeciągnij telefon wzdłuż krawędzi stołu. Telefon się
    wyprostuje. Ułoży się wzdłuż krawędzi stołu (to auto wyprowadzone z
    poślizgu). Na tej samej zasadzie działa wyciąganie auta przednionapędowego
    gazem z poślizgu nadsterownego.

    Bartek