  • Data: 2017-06-08 19:37:09
    Temat: Re: Maluch kosztował 20 pensji
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-08 o 16:29, J.F. pisze:

    > No to im Merkelowa tlumaczy, ze tego ratowania prawie nie ma, a oni nie
    > wierza :-)

    Widzą co się dzieje.
    Co śmieszniejsze nie tylko zwykli ludzie narzekają, zaczynają jej
    pyskować ludzie z władz lokalnych. Publicznie i przed kamerami.

    > I gdzie jeszcze ?
    > W PRL, gdzie bylo to w jednym z kilku modeli samochodow ?

    W demmoludach.

    > No wlasnie w takich ilosciach, ze chyba jednak nie mial byc podstawa
    > krajowej motoryzacji.

    Piszesz teraz o kraju producenta czy naszym ?
    Bo w naszym podstawą miała być krajowa królowa poboczy.

    > Wartburga.
    > A z braku wartburga ... chyba trabanta. A na pewno syrene :-)

    Twoja wola. Ale zrobiłeś zadaszonym dwusuwem jakieś większe
    trasy ?
    Tankowałeś dwutakta w garniturze w drodze na ślub czy coś podobnego ?

    > Dlaczego mialbys zapomniec, skoro to przy kazdym tankowaniu robiles ?

    Z pośpiech, roztargnienia, żona zagada, dziecko płacze.
    A u mechanika stały tekst "no zapomniałem dolać".

    > Na 60 tys km ? To dopiero byl majatek :-)

    Majątek to był warty samochód, skoro cię stać ich zakup to nie rób
    z właścicieli biedaków.

    > W maluchu wymiana rozrzadu, a w syrenie remont silnika :-)
    >
    > No dobra, w maluchu nie ma co porownywac, to sie robilo w jedno
    > popoludnie na krawezniku, ale w drozszych 4-suw bylo wiecej roboty.

    Robiłeś to sam na krawężniku ?
    Skąd części ?

    > No zobacz, a Niemcy wywoza milionami i sie ciesza jak glupi.

    A my milionami przywozimy i cieszymy się jeszcze bardziej.

    > Problem nie w tym, ze wywiezli co drugiego, tylko ze ich robili za malo.
    > No i ze byl jednak za drogi na krajowego obywatela, bo to trzeba bylo z
    > 50 pensji, a bez talonu to wiecej.

    Eksploatacja była droga, wymagał najdroższego paliwa.

    > A tak naprawde, to by na czolgi zabraklo :-)

    Czołgów wyprodukowali wcześniej tyle ile chcieli.

    > No i palil za duzo, benzyny by nie starczylo dla wszystkich.

    W latach siedemdziesiątych starczało, jak potem zabrakło dewiz to
    wszystkiego przestało starczać.

    > Bo tak poza tym, to duzy fiat byl calkiem fajnym samochodem.

    Z dzisiejszego punktu widzenia, kupujący zamiast cudu nowoczesności
    woleli więcej palącą i zabytkową warszawę. Bo więcej paliła ale paliwo
    mniej kosztowało w obrocie wtórnym. Taka ciekawa zależność tamtego ustroju.

    > Gdzies tam pewnie ta ksiezycowa ekonomia socjalizmu zawinila, wladza juz
    > sama nie wiedziala na co narod stac.
    > A duzy fiat to przeciez zwykly samochod dla przecietnego obywatela
    > pracujacego.

    Dla przeciętnego obywatela był zbiorkom.

    > W kazdym badz razie maluch to jednak za malo jak na dobry samochod.
    > Wyrob samochodopodobny, ot co :-)

    Tu się zgodzę, na dobry za mało, dzisiaj kiedy "sejczento" czy
    "czinkłeczento" jest dziadostwem maluch jako auto użytkowe jest niczym.
    Ale wtedy to było marzenie milionów.