  • 21. Data: 2013-03-12 10:12:22
    Temat: Re: Mała prądnica ( alternator )
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-03-12 10:03, Waldemar Krzok pisze:

    > Nie wiem, bom użytkownik, a nie projektant. Ale silniki tarczowe, które
    > używam w naszych krzesłach laryngologicznych działają już dość długo
    > pracując zarówno jako napęd, jak i hamowanie (praca czterokwadrantowa).

    A co jest obciążeniem przy pracy hamulcowej i jak wygląda regulacja ?

    > Nie chodzi toto na okrągło, tylko jakieś pół godziny dziennie, ale
    > najstarszy silnik ma chyba 40 lat. Szczotek nikt jeszcze nie wymieniał.

    OIDP w silnikach produkcji polskiej szczotki były dosyć długie.

    > Są to systemy dość dynamiczne, pracujące ze znacznym obciążeniem o dużej
    > bezwładności (człowiek z fotelem na osi). Na dużym krześle mogę takim
    > człowiekiem kręcić sinusoidalnie, +- 60 stopni, z częstotliwością 1Hz.

    Długo pacjent wytrzymuje takie poniewieranie w te i nazad ? ;)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2013-03-12 10:22:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, March 12, 2013, 10:03:18 AM, you wrote:

    [...]

    > Są to systemy dość dynamiczne, pracujące ze znacznym obciążeniem o dużej
    > bezwładności (człowiek z fotelem na osi). Na dużym krześle mogę takim
    > człowiekiem kręcić sinusoidalnie, +- 60 stopni, z częstotliwością 1Hz.

    Flaki chcesz z niego wytrząść? Zmniejsz trochę częstotliwość bo mi
    momenty w kalkulatorze się przestają mieścić :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2013-03-12 10:24:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Długo pacjent wytrzymuje takie poniewieranie w te i nazad ? ;)

    Aż się przyzna.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2013-03-12 10:52:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.03.2013 10:12, schrieb PeJot:

    > A co jest obciążeniem przy pracy hamulcowej i jak wygląda regulacja ?

    Małe krzesełko ma analogowy mostek tranzystorowy z duużym radiatorem
    chłodzonym wentylatorem i ogrzewa nam pomieszczenie pracownicze. Ale ono
    nie jest tak dynamiczne. Znaczy wogóle dynamiczne nie jest (tu mamy
    f<0.1Hz). Duże ma falownik z pracą silnik/generator ze zwrotem do sieci
    plus opornik 0.5kW na wsiaki słuczaj (na przykład do wyhamowania w
    sytuacji awaryjnej).

    > Długo pacjent wytrzymuje takie poniewieranie w te i nazad ? ;)

    Tych częstotliwości na pacjentach nie używamy, ale 0.3-0.5Hz to i
    owszem. 5 minut bez problemu, o ile klient nie rusza głową. Dlatego
    głowa jest dobrze przymocowana (hełm footbolowy z poduszkami
    powietrznymi), reszta pacjenta też. Mamy sześciopunktowe pasy
    bezpieczeństwa plus dodatkowe pasy dla stóp i łydek.
    Większe częstotliwości używamy przy pomiarach, ostatnio przy teście
    urządzenia do diagnostyki zmysłu równowagi. Z autopsji mogę stwierdzić,
    że nie jest to takie tragiczne, o ile załączasz i wyłączasz w zerze
    prędkości sinusoidy, czyli w ekstremach. To, co daje rzeczywiście w
    pupę, to gwałtowny start lub zatrzymanie oraz, jeszcze gorsze, ruszanie
    głową w czasie obrotów. Coriolis daje taki popał, że nie tylko
    śniadanie, ale też wczorajszą kolację możesz sobie dokładnie obejrzeć ;-)

    Waldek

  • 25. Data: 2013-03-13 09:08:08
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PeJot <P...@m...pl> wrote:

    > A jak z wymiarami takich gotowców ? Jaką to miewa średnicę wirnika ? Im
    > mniejsza tym mniejszy moment bezwładności.

    Na oko mniej więcej tyle, ile płyta CD. Ale to nie jest gotowiec. Dekiel
    ze stojanem to jedna część, a w bloku silnika jest wał i do niego przykręcone
    koło magnesowe. Dekiel wkłada się w blok na takich dwóch kołkach ("locating
    pin") i przykręca, wtedy pasuje. Nie ma oprócz tego niczego, co by trzymało
    koło magnesowe we właściwej pozycji - żadnego łożyska.

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."