  • 1. Data: 2013-03-09 03:46:56
    Temat: Schemat , czy HDL ? - luźny temat
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Przykładowo, mamy do zaprojektowania n-bitowy sumator C:=A+B i trza go
    wlepić do FPGA. Można się bawić w schemat, siedzieć 'ładne' kilka dni,
    coby coś takiego zaprojektować. Tymczasem w VHDL piszemy C<=A+B; .
    Resztę robi za nas narzędzie. I Gitara!!

    Podobnież projektowanie maszynek Moore'a , Mealy'ego. Łatwo i szybko
    się pisze, łatwo się czyta. Zaś HDL górą nad schematem !!

    Natomiast, wyobraźmy sobie projekt wykorzystujący różnego rodzaju
    "czarne skrzynki", przejrzyście opisane w VHDL/Verilog. Jeżeli jest to
    namalowane na głównym schemacie (top schematics), połączenia między
    tymi 'puszkami', to w parę minut jesteśmy w stanie ogarnąć jak
    urządzenie działa.

    Tymczasem... Coraz częściej dostaje się do łapy projekty, a to "do
    rozwoju", a to do poprawki, bo NIE DZIAŁA!!
    Top napisany w strukturalnym HDL. Najpierw 2-3 dni pierdzielenia się z
    rozmalowaniem na schemat (automatyczne tłumaczki są do dupy!!), a
    potem 3-4 minuty coby to ogarnąć.

    BARDZO sobie cenię HDL i narzędzia implementacyjne, ale nie dajmy się
    zwariować... Jakie jest Wasze zdanie?

  • 2. Data: 2013-03-09 09:44:49
    Temat: Re: Schemat , czy HDL ? - luźny temat
    Od: "MiSter" <B...@W...PL>

> [...]
    >potem 3-4 minuty coby to ogarnąć.

    >BARDZO sobie cenię HDL i narzędzia implementacyjne, ale nie dajmy się

    Dlatego w środowisku Altium Designer, arkusz Top zawsze musi być w postaci
    schematu... :)

    MiSter

  • 3. Data: 2013-03-10 12:04:55
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-03-09 03:46, Stachu Chebel pisze:

    > BARDZO sobie cenię HDL i narzędzia implementacyjne, ale nie dajmy się
    > zwariować... Jakie jest Wasze zdanie?

    Z góry napiszę, że logiką programowalną zajmuję się baaaardzo
    okazjonalnie, więc moje zdanie jest zdaniem amatora w tej sprawie.

    Oczywiście mam podobne zdanie: do łączenia modułów w całość wolę
    schemat, zarówno jako twórca, jak i konsument czyjegoś dzieła.

    Ale widzę takie zalety HDL nad schematem:
    1. Schematu nie da się (lub znacznie ciężej) parametryzować, chociaż
    parametryzacja znacznie bardziej przydaje się do tworzenia bloczków niż
    do spinania modułów.
    2. W rzadkich przypadkach łatwiej wygenerować i pospinać jakieś
    regularne twory (powielenia, kaskady) w sposób algorytmiczny.
    3. Schemat znacznie gorzej współpracuje z systemami kontroli wersji.

    pzdr
    mk