  • 1. Data: 2013-03-09 21:09:57
    Temat: maksymalna moc
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    Panowie pomocy, właśnie połamałem sobie zęby na zadaniu z oporników... może
    mi Ktoś przypomieć jak wyznaczało się wartość obciążenia źródła o znanym r i
    E przy którym moc na oporniku jest największa?

  • 2. Data: 2013-03-09 21:10:10
    Temat: Re: maksymalna moc
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    szukałem serio szukałem

  • 3. Data: 2013-03-09 21:22:19
    Temat: Re: maksymalna moc [ot]
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Ministerstwo Propagandy pisze tak:

    > Panowie pomocy, właśnie połamałem sobie zęby na zadaniu z oporników

    Możesz zmienić nick, serwer, IP ale nie zmienisz stylu hue hue :)

    --
    Piter

  • 4. Data: 2013-03-09 21:32:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ministerstwo,

    Saturday, March 9, 2013, 9:09:57 PM, you wrote:

    > Panowie pomocy, właśnie połamałem sobie zęby na zadaniu z oporników... może
    > mi Ktoś przypomieć jak wyznaczało się wartość obciążenia źródła o znanym r i
    > E przy którym moc na oporniku jest największa?

    Karolu, jesteś ponoć elektronikiem z wykształcenia...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-03-09 21:38:10
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    ale to nie jest najciekawsze, właśnie mi powiedziano, że w liceum teraz nie
    ma pochodnych, trzeba to wyliczyć bez pochodnych... no tu już zmiękłem.

  • 6. Data: 2013-03-09 21:55:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > Możesz zmienić nick, serwer, IP ale nie zmienisz stylu hue hue :)

    Ma po prostu niezawodny identyfikator.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2013-03-09 22:13:47
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-03-09 21:10, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > szukałem serio szukałem

    Ale nie masz poszukać, masz pomyśleć i policzyć.

    Pamiętaj, że masz r i R, opór opornika robiącego
    za urządzenie 'pracujące', który dobierasz,
    i opór r, stały, który jest parametrem baterii,
    oporem wewnętrznym.

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2013-03-10 04:54:58
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Pamiętaj, że masz r i R, opór opornika robiącego
    > za urządzenie 'pracujące', który dobierasz,
    > i opór r, stały, który jest parametrem baterii,

    "Śmierdzi mi" drugim prawem Kirchhoffa (suma napięć w oczku jest równa
    zeru), mając też prąd w obwodzie i prawo Ohma, chyba dałbym radę to
    policzyć? O ile to się przedstawia tak, jak sobie wyobrażam...

  • 9. Data: 2013-03-10 10:08:09
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Ma po prostu niezawodny identyfikator.

    Nic dodac, nic ujac :)

  • 10. Data: 2013-03-10 15:56:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-03-10 04:54, Anerys pisze:

> [...]
    > zeru), mając też prąd w obwodzie i prawo Ohma, chyba dałbym radę to
    > policzyć? O ile to się przedstawia tak, jak sobie wyobrażam...

    To zadanie z liceum. Dałbyś radę.

    pzdr
    bartekltg