  • 1. Data: 2013-03-09 12:25:12
    Temat: jak wyjąć grzałkę z pralki
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    odkręciłem jedną śrubkę która była przy grzałce w pralce, ale za cholerę
    grzałka nie chce wyjść, jaki trick zastosować?

  • 2. Data: 2013-03-09 12:30:23
    Temat: Re: jak wyjąć grzałkę z pralki
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    rusza się, ale mimo tego nie sposób ją wyciągnąć...

  • 3. Data: 2013-03-09 12:30:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> napisał w wiadomości
    > odkręciłem jedną śrubkę która była przy grzałce w pralce, ale za cholerę
    > grzałka nie chce wyjść, jaki trick zastosować?

    Nic a nic się nie rusza? Nawet delikatnie na boki?
    W mojej pralce musiałem średnio mocno szarpnąć grzałkę za pierwszym razem,
    żeby uszczelka się odkleiła.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2013-03-09 13:33:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ministerstwo Propagandy napisało:

    > jaki trick zastosować?

    Powtórzyć sto razy.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2013-03-09 13:41:02
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Powtórzyć sto razy.

    A potem zwiększyć siłę :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2013-03-09 14:11:41
    Od: "d530 / N610c" <a...@a...com>

    "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> wrote in message
    > odkręciłem jedną śrubkę która była przy grzałce w pralce, ale za cholerę

    nakrętkę

    > grzałka nie chce wyjść, jaki trick zastosować?

    uszczelka gumowa odkształciła się i część w zbiorniku ma większe wymiary
    liniowe niż otwór na uszczelkę w zbiorniku

    można wspomagać się jakimś narzędziem do podważania, ale generalnie należy
    stosować siłę połączoną z przekrzywianiem wystającej części grzałki na boki

  • 7. Data: 2013-03-09 14:38:09
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > rusza się, ale mimo tego nie sposób ją wyciągnąć...

    Ona jest przyklejona na butapren, tak przynajmniej u mnie było, klej to
    sprężyście trzymał. W końcu rozruszałem i wymieniłem, wklejając ją też na
    butapren i dzień do przeschnięcia. Nie żałuj kleju, ale też niech się nie
    rozlewa.

    PS. A okazało się, że niepotrzebnie działałem, bo w kotle była mała dziura,
    kapało trochę na podłogę, pranie dało się zrobić, nawet tak bardzo nie
    ciekło. Malutka dziurka, chciałem oczyścić, śrubokręt wszedł jak w masło,
    dzura grubości palca... gdyby w trakcie prania pękło... Grzałkę wyjąłem,
    była założona, ale nawet razu nie użyta. Chyba zrobię na niej jakiś
    podgrzewacz :) Tak więc - sprawdź dokładnie kocioł, jak jest okazja.

  • 8. Data: 2013-03-09 17:38:56
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał:

    > odkręciłem jedną śrubkę która była przy grzałce w pralce, ale za cholerę
    > grzałka nie chce wyjść, jaki trick zastosować?

    Przykręcić z powrotem i odkamienić grzałkę. Nasyp odkamieniacza i uruchom
    pranie na 55 st.

    Pzdr

  • 9. Data: 2013-03-09 19:28:54
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-03-09 12:25:12 +0100, "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> said:

    > odkręciłem jedną śrubkę która była przy grzałce w pralce, ale za
    > cholerę grzałka nie chce wyjść, jaki trick zastosować?

    Jeśli była mocno dokręcona, to po przeciwnej stronie, wewnątrz, guma
    się rozszerzyła trwale. Czyli po odjęciu siły zacisku nadal taka jest.
    Metody - posmarować gumę delikatnie smarem silikonowym, kiwać na boki,
    nieraz i kilkanaście minut.
    W ostateczności można próbować podważania, ale raczej niemetalowymi
    narzędziami. Pokaleczenie wokół wlotu grzałki później objawia się
    przeciekami.

    --
    DJ

  • 10. Data: 2013-03-09 19:38:42
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-03-09 17:38:56 +0100, "Kamil" <n...@g...com> said:

    > Przykręcić z powrotem i odkamienić grzałkę. Nasyp odkamieniacza i uruchom
    > pranie na 55 st.

    Jeśli grzałkę ma przepaloną (co jest najczęstszym powodem zabierania
    się za wymianę), to takie tańce na niewiele mu pomogą. Ba, może nawet
    nie osiągnąć proponowanej przez Ciebie temperatury.

    --
    DJ