  • Data: 2014-11-12 11:41:42
    Temat: Re: Makra higieniczne w jezyku Scheme
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 listopada 2014 11:19:17 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:
> [...]
    czasem wpadaja mi w oko kwiatki ktore rozumiem albo ktorych nie rozumiem

    socket.on to samo? sa to po prostu skrotowe zapisy by nie pisac 3 cial funkcji w
    trzech miejscach czy cos wiecej?

> [...]
    > klasyczny przyklad wyglada tak:
    >
    > function make_counter() {
    > var counter = 0;
    > return function() { return ++counter; }
    > }
    >
    > var c = make_counter();
    >
    > print c(); // 1
    > print c(); // 2
    > print c(); // 3
    >
    > w C mozesz oczywiscie uzyskac funkcjonalnie podobny efekt, przekazujac
    > do funkcji osobna strukture (wiele bibliotek ma takie interfejsy, ze
    > pobieraja wskaznik na funkcje i wskaznik void *, ktory funkcja
    > ma sobie sama rzutowac do odpowiedniego typu)

    swietnie,
    moge dorzucic pare uwag

    1. nazwa handler tutaj jakiej uzywasz jest na pewno zła - powinno to sie nazywac
    raczej OnConnection, OnConnectServer - to słowo handeler wprowadza jezykową pianę i
    wydłuza 'językowo' kod a im krotszytym lepszy

    2. wiesz moze co te 3 funkcje wlasciwie robia?
    to pierwsze jest jakby jasne na sygnel polaczenia ustawia handler dla eventu
    connectServer - ale dlaczego to tak jest? tego jakos nie pojalem, to piwrwsze to jest
    pierwsze polaczenie a to drugie to sa eventy dla poszczegolnych przychodzących
    pakietow or what?

    3. jestes pewien ze to z closures jest to dzialajacy kod? nie do konca zrozumielem
    jak to dziala acz musze troche dluzej popatrzec

    4. system callbackow czy 'przekazywania funkcji do funkcji' w c jest raczej slaby,
    kiedys pisalem ntt i jeszcze kiedys pewnie napisze
    (ale nie teraz bo jest to glebszy temat)