  • Data: 2014-11-12 12:20:17
    Temat: Re: Makra higieniczne w jezyku Scheme
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 listopada 2014 12:13:08 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > to o czym pisałem bylo o tym (i to jest wazna uwaga) ze w c mozna przekazywac
    wskazniki na
    > funkcje ale nie mozesz przekazac funkcji juz
    > z argumentami, na przyklad powiedzmy ze
    > mam funkcje profie() ktora mierzy czas wykonania (w nanosekundach) przekazanej jej
    funkcji

    > profile( add(1,2,3) );
    >
    > profile( print(" [11:47] <omatkoboska> idę na szluga ") );
    >
    > profile( Beep(10,1000) );
    >
    > a takie cos jest b. potrzebne.. (skladnia jest zajeta ale mozna dodac jakies
    oznaczenie/slowo kluczowe informujace ze to nei ejst 'wywolywane na wejsciu tylko w
    srodku' itp)

> [...]
    wrappery

    > void add(void* args) { ....}
    > void print(void* args) { ....}
    > void Beep(void* args) { ....}
    >
    > i funkcje przyjmujaca te wrappery
    >
    > profile(pFunWrapper fun, void* args)
    > {
    > //... kod
    > fun(args);
    > // ... kod
    > }
    > )
    >
    > tymaczasem mozna by to w c zrobic automatycznie
    > i jest to proste do zrobienia (czy to jest odpowiednik closures z innych jezykow to
    nie wiem, byc moze nie do konca bo te przekazywane funkcje nie maja tutaj dostepu do
    swoich jakichs tam kontekstow tylko po prostu ciagna swoje argumenty)

    Akurat tego rodzaju rzeczy mozna dosc latwo rozwiazac przy pomocy
    makra preprocesora C:

    #define PROFILE(call) { \
    call; \
    }