  • Data: 2014-11-12 12:11:37
    Temat: Re: Makra higieniczne w jezyku Scheme
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 listopada 2014 11:41:42 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > swietnie,
    > moge dorzucic pare uwag
    >
    > 1. nazwa handler tutaj jakiej uzywasz jest na pewno zła - powinno to sie nazywac
    raczej OnConnection, OnConnectServer - to słowo handeler wprowadza jezykową pianę i
    wydłuza 'językowo' kod a im krotszytym lepszy

    to zalezy tez od konwencji przyjetych w reszcie projektu.
    ale nie do konca sie zgodze z tym, ze im kod krotszy tym lepszy.
    im kod bardziej zrozumialy, tym lepszy (w przeciwnym razie APL
    bylby najlepszym jezykiem programowania)

    w tym przypadku jednak moim celem bylo pokazanie rownowaznosci
    semantycznej dwoch form syntaktycznych, i mysle, ze temu celowi
    uzywanie nawet nieco rozwleklejszego zapisu sluzy dobrze.
    tak naprawde oryginalny kod jest pod wzgledem zwiezlosci lepszy
    od tego, co ja napisalem.

    > 2. wiesz moze co te 3 funkcje wlasciwie robia?
    > to pierwsze jest jakby jasne na sygnel polaczenia ustawia handler dla eventu
    connectServer - ale dlaczego to tak jest? tego jakos nie pojalem, to piwrwsze to jest
    pierwsze polaczenie a to drugie to sa eventy dla poszczegolnych przychodzących
    pakietow or what?

    pewnie musialbys poczytac wiecej o programowaniu sieciowym i o tej
    konkretnej bibliotece.
    na ile rozumem temat (zgadujac, ze kod jest oparty na gniazdach unixa),
    to jest tak, ze serwer nasluchuje na jednym porcie z ktorym zwiazane
    jest gniazdo, natomiast ilekroc jakis klient sie polaczy, jest tworzone
    nowe gniazdo do obslugi tego konkretnego klienta. Ale nie wiem.

    ten kod jest wziety z nodejs?

    > 3. jestes pewien ze to z closures jest to dzialajacy kod? nie do konca zrozumielem
    jak to dziala acz musze troche dluzej popatrzec

    jak masz chrome'a albo firefoxa, to mozesz wcisnac ctrl+shift+c,
    wejsc w konsole i wpisac ten kod i sprawdzic czy dziala.
    /* u mnie dziala */

    > 4. system callbackow czy 'przekazywania funkcji do funkcji'
    > w c jest raczej slaby, kiedys pisalem ntt i jeszcze kiedys pewnie napisze
    > (ale nie teraz bo jest to glebszy temat)

    jak to powiedzial Stanislaw Wyspanski, lepszen taken niz zaden (czy cos)