  • Data: 2013-04-17 23:10:47
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Honza" <H...@p...com> napisał w wiadomości
    news:kkmmqg$7m0$1@speranza.aioe.org...
    > Tylko ze Wiekszosc dobrych wzmacniaczy estradowych wlasnie zbudowana jest
    > na lampach panie docent wlasnie dlatego ze dotad nie udalo sie
    > wyeliminowac znieksztalcen od tranzystorow.

    Na pewno wiesz, o czym piszesz? Zdecydowanie postponuję tę wypowiedź.
    Akurat znacznie większymi zniekształceniami charakteryzująsię właśnie lampy.
    Aby to zrozumieć, trzeba się przegryźć przez charakterystyki lamp,
    tranzystrów, przez to jak się konstruuje układy na nich oparte, jak się
    stosuje i czym się charakteryzują np. zastosowane sprzężenia zwrotne (będące
    kluczem do tego, o czym piszesz - to one grają pierwsze skrzypce), jakie są
    zależności między modułami, a nawet właściwości (elektro)mechaniczne -
    kojarzysz zjawisko zwane mikrofonowaniem? Czy zawsze jest ono złe? I czy
    występuje tylko w lampach?

    Na pytanie - czy benzyniak może dostać "choroby", zwanej "chorobą szalonych
    diesli", prawie każdy odpowie, że nie. Ja natomiast jestem przeciwnego
    zdania i powiem, że tak. Uściślę jednak, że w normalnych warunkach jest to
    nierealne, widziałem już jednak rozbieganego benzyniaka, warunki były
    wybitnie nienaturalne (oglądałem opis pewnej katastrofy chemicznej), ten
    rozbiegany benzyniak był biernym elementem "układanki". Taki niuans... A
    niuanse czasem przegapiamy...