    From: Michal Kawecki <k...@o...px>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: MTRON - nareszcie przyzwoity SSD za sensowną cenę!
    Date: Thu, 16 Jul 2009 07:17:54 +0200
    Sender: n...@k...prv

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 16:30:18 -0700 (PDT), Alojzy Zakalec napisał(a):

    > To się zdecyduj czy cło czy z Anglii (cło wewnątrz UE nie obowiązuje).
    > Przedmówca już pisał, że można zamawiać bezpośrednio u producenta a
    > nie ze sklepu DETALICZNEGO online w Anglii. Idiotyzm!

    Tzn. skąd? Z Korei? ;-). Zapłacisz tamtejszą cenę detaliczną (z VAT,
    jeśli jest), koszty transportu - mogą być niemałe - a celnik dołoży Ci
    cło i polski VAT do łącznych kosztów zakupu brutto. Jeśli w ogóle zechcą
    z Tobą gadać, zamiast od razu odesłać do swego dystrybutora na Europę.
    Którym jest właśnie ten "sklep detaliczny" w GB.

    > A autor wątku sobie zamówi to w tym sklepie z Anglii i zapłaci 517,50
    > zł brutto + transport 17zł - zamiast tych blisko 700zł (plus transport
    > 20zł) w sklepie internetowym z Katowic :P

    Transport do Polski paczki do 500 g kosztuje 11,75 funta, czyli ok. 60
    zł, w 100 g możesz się nie zmieścić. Ale zgoda, różnica w cenie i tak
    będzie spora. Jeśli więc pogodzisz się z możliwością "zniknięcia"
    nieubezpieczonej paczuszki np. na Poczcie Polskiej (co przy droższej
    dostawie kurierem za jedyne ;-) 190 zł raczej się nie zdarzy) tudzież z
    ew. komplikacjami z rozwiązywaniem spraw gwarancyjnych z firmą w Anglii
    a nie w Polsce, to czemu nie, może i warto te 100 zł przyoszczędzić? ;->

    Dobra. Chodziło mi tylko o pokazanie, że na ceny w Polsce działa kilka
    różnych czynników. Zwłaszcza, że to nie jest sprzęt sprowadzany masowo
    jak zwykłe dyski, pamięci czy procesory, tylko jednostkowo dla
    hobbystów.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/