  • 151. Data: 2012-04-26 00:48:08
    Temat: Re: [MSPANC] Elektroda jeszcze raz !
    Od: " nenik" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pracy nie szukam, pytam z ciekawosci.
    http://www.farum.pl/page.php?i=240
    pytal ktos ?
    Widze ze takie ogloszenia wisza i wisza, chetnych brak czy placa grosiki?

  • 152. Data: 2012-04-26 00:58:05
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-26 00:43, nenik pisze:

    > Zle dla pracownika bo 1000zl nawet na poczatek to cale nic.
    > Czy zle dla pracodawcy, nie wiem, wyglada to na totalne dojenie i szukanie
    > desperata.
    > W markecie daja na dzien dobry 1800 netto. Oferowanie inzynierowi "od 1000 w
    > gore" zle swiadczy o rynku pracy i nedzy w kraju. Wiem ze przez studia o
    > profilu elektronicznym mozna przemknac, ale "inzyniera" nie rozdaja chyba na
    > lewo i prawo. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Ja nie mam inzyniera.

    A gdzie ty widzisz że dla inżyniera?
    "Szukam osoby z zamiłowaniem do elektroniki. Możliwość przyuczenia do
    pracy przy lutownicach bga"
    W dodatku praca w Zawierciu.
    Ja też myślałem, że za 10 zł/h to nawet przybysz ze wschodu nie będzie
    chciał robić. Ale okazuje się, że w takich Skierniewicach i w pobliżu,
    to ludzie pracują po 8 zł/h. Żeby mieć 1600 zł to muszą wyrobić 200
    godzin czyli ponad etat. I to nie tylko na kasie ale i w bardziej
    technicznych zawodach jak serwis AGD. Nie wiem jak doświadczeni z
    większym stażem ale początkujący nie mają lekko. Dla mnie to trochę
    trzeci świat w porównaniu do Wrocka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 153. Data: 2012-04-26 01:23:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nenik,

    Thursday, April 26, 2012, 12:43:18 AM, you wrote:

    > Zle dla pracownika bo 1000zl nawet na poczatek to cale nic.

    OK.

    > Czy zle dla pracodawcy, nie wiem, wyglada to na totalne dojenie i szukanie
    > desperata.

    Ale jaka płaca taka praca... A potem pracodawcy jęcza, że nie ma
    chętnych do pracy.

    > W markecie daja na dzien dobry 1800 netto.

    Gdzie?

    > Oferowanie inzynierowi "od 1000 w gore" zle swiadczy o rynku pracy i
    > nedzy w kraju. Wiem ze przez studia o profilu elektronicznym mozna
    > przemknac, ale "inzyniera" nie rozdaja chyba na lewo i prawo.

    Żebyś się nie zdziwił. Poza tym - kto powiedział, że inżynier
    elektronik musi umieć naprawiać telefony czy nawigacje?

    > Tak mi sie przynajmniej wydaje.

    Ale nie ma się czym przejmować.

    > Ja nie mam inzyniera.

    To żaden wstyd. Ja też nie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 154. Data: 2012-04-26 01:32:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nenik,

    Thursday, April 26, 2012, 12:48:08 AM, you wrote:

    > Pracy nie szukam, pytam z ciekawosci.
    > http://www.farum.pl/page.php?i=240
    > pytal ktos ?
    > Widze ze takie ogloszenia wisza i wisza, chetnych brak czy placa grosiki?

    Ale Ty widzisz, jakie oni mają wymagania? Toż to mi przypomina jako
    żywo ofertę pracy dla sekretarki, która musi mieć wyższe wykształcenie
    ekonomiczne, 10 lat praktyki i nie więcej niż 21 lat.

    Może kiedyś znajdą geniusza, który potrafi projektować _porządnie_
    układy na wzmacniaczach operacyjnych, zasilacze impulsowe, wiązać
    krawaty i usuwać ciążę - oj, chyba się zapędziłem - jeszcze ma
    programowac mikrokontrolery i projektować PCB Orłem.

    Ja tam bym sobie poradził z operacyjnymi i zasilaczami, ale PCB (i to
    proste - do zasilaczy) robię na piechotę KiCADem a Atmele na razie to
    dla mnie czarna magia. I nawet nie mam co podchodzić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 155. Data: 2012-04-26 02:43:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.04.2012 01:32, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Ja tam bym sobie poradził z operacyjnymi i zasilaczami, ale PCB (i to
    > proste - do zasilaczy) robię na piechotę KiCADem a Atmele na razie to
    > dla mnie czarna magia. I nawet nie mam co podchodzić.

    Hmm, a ja na odwrót - używam EAGLEa i AVR/ARM/etc znam. Może znajdziemy
    jeszcze kogoś z wiedzą z norm medycznych i założymy spółkę? O ile tylko
    firma będzie chciała zapłacić wystarczająco na 3 fachowców ;)

    Michoo

  • 156. Data: 2012-04-26 02:49:49
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.04.2012 00:43, nenik wrote:

    > Zle dla pracownika bo 1000zl nawet na poczatek to cale nic.
    Jak miałem praktyki 2 lata temu to po drodze z pracy słyszałem rozmowy
    różnych ludzi wracających z ich pracy. M.i. jeden chwalił się drugiemu,
    że "ta robota na magazynie jest całkiem spoko, bo ma cały tysiąc na rękę
    i na czas a nie to co w poprzedniej robocie". Ja dostawałem wtedy więcej
    na praktykach, na niepełne pół i uważałem, że to nie tak dużo. Punkt
    widzenia...

    Michoo

  • 157. Data: 2012-04-26 10:51:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik nenik napisał:
    > Pracy nie szukam, pytam z ciekawosci.
    > http://www.farum.pl/page.php?i=240
    > pytal ktos ?
    > Widze ze takie ogloszenia wisza i wisza, chetnych brak czy placa grosiki?

    Jakieś takie enigmatyczne ogłoszenie, ani lokalizacji, ani widełek
    płacowych, do kosza od razu.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 158. Data: 2012-04-26 11:30:37
    Temat: Re: Elektroda jeszcze raz !
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 25-04-2012 13:52, Remek wrote:

    > Lud - lód, laska - łaska, kat - kąt, bul - ból (bez różnicy dla Bronisława
    > bul Komorowskiego i innych
    Czemu mieszasz dwie rozne kwestie ? Brak polskich znakow jest
    nieoficjalnym standartem, ortografia stokrotki na razie nie.

    > tępaków), którzy nie byli w stanie opanować języka. Niczego innego też nie
    > opanują. Również języka angielskiego. Bo są tępakami.

    Jakie to typowo prymitywne, z powodu braku merytorycznych agrumentow,
    starac sie obrazic rozmowce, ew zejsc na polityke.

    Marek

  • 159. Data: 2012-04-26 11:31:48
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    > Tu też się tak nie zachowujesz...

    > Ale dlaczego tutaj nie mogą pisać ortograficznie i po polsku?

    Co innego napisac formalne pismo adresowane dla potencjalnie wszystkich
    (wiec mogacych miec problem z czytaniem bez pl znakow) a co innego luzna
    dyskusja z ludzmi z branzy.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 160. Data: 2012-04-26 11:35:24
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-04-19 22:47, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marek,
    >
    > Thursday, April 19, 2012, 10:29:38 PM, you wrote:
    >
    > A co do uzywanie polskich liter - ja do dzisiaj nie wiem, jak rozumieć
    > zdanie "Zadanie kata na lace" oraz prośbę "moglbys zrobic mi laske..."

    Z kontekstu wynika wszystko. Ide o zaklad iz chodzi o Żądanie kąta na
    lące i mógłbyś zrobić mi łaske.

    > Ale w angielskim też trzeba przestrzegać ortografii i używać
    > interpunkcji.

    W/w bylo w kontekscie polskich znakow. Nie bardzo rozumiem co ma piernik
    do wiatraka.

    > Olewasz wszystko - stylistykę, gramatykę, interpunkcję, ortografię a
    To chyba nie czytales jeszcze postow ludzi ktorzy naprade olewaja
    stylistyke gramatyke i interpunkcje.

    > I zadam po raz kolejny pytanie - podanie o pracę też napiszesz z
    > przypadkowymi przecinkami, bez polskich liter oraz z rażącymi
    > literówkami?

    Nie. Tak samo jak kazdego innego oficjalnego dokumentu. No i ?
    Jest zasadnicza roznica w ilosci pisanych oficjalnych pism a luznych
    postow i emaili.

    Pozdrawiam

    Marek