  • 1. Data: 2012-04-18 18:52:05
    Temat: Lupa nagłowna
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy te z Allegro różnią się czymś poza ceną?
    Wszystkie mają z tworzywa soczewki. Tylko czy są tak samo dobrze zrobione.
    Bo mam ręczną lupę z plastikowymi soczewkami i tam w środku pola widzenia
    jest obraz rozmyty.

    Czy te z ramką jak okulary są do użytku przez osobę, która nosi okulary?

    Ktoś wskaże palcem... tą mam i jest dobrze.
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=0&chan
    ge_view=1&order=pd&sg=0&string=nag%C5%82owna+lupa
    Gdyby się połamał link http://tiny.pl/hpjwc

    Robert

  • 2. Data: 2012-04-18 19:28:05
    Temat: Re: Lupa nagłowna
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > Czy te z ramką jak okulary są do użytku przez osobę, która nosi okulary?

    Bez okularów wkładałem silniejsze szkła, z okularami jakoś miałem dziwną
    perspektywę i nie dawałem rady tak pracować.
    Mam uwagę, jeśli dłużej chcesz w tym pracować to wybieraj model bez daszku,
    brak przepływu powietrza powoduje że po chwili leje się w głowy pot.
    Najlepsze okulary w formie małej nagłownej lornetki wozili na rynek w moim
    mieście rosjanie i ukraińcy, rewelacja z nastawianiem odległości i ostrości
    ale niestety dostawy się skończyły, coś podobnego Zeiss produkuje dla
    dentystów i chirurgów ale ceny idą w tysiące PLN.
    Piotr

  • 3. Data: 2012-04-18 19:59:19
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > ostrości ale niestety dostawy się skończyły, coś podobnego Zeiss
    > produkuje dla dentystów i chirurgów ale ceny idą w tysiące PLN.

    A jak to się dokładnie nazywało? Szukam takiego rozwiązania.
    K.

  • 4. Data: 2012-04-18 20:04:15
    Od: Padre <P...@n...net>

    Kupiłem taką:

    http://allegro.pl/lupa-naglowna-2xled-1-2x-1-8x-2-5x
    -3-5x-lekka-i2253460596.html

    Soczewki idealne, czy łatwo porysować nie wiem bo rzadko używam.
    Lampka led bezużyteczna.

  • 5. Data: 2012-04-18 20:13:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Padre"
    > Kupiłem taką:
    >
    > http://allegro.pl/lupa-naglowna-2xled-1-2x-1-8x-2-5x
    -3-5x-lekka-i2253460596.html

    Powiększenie 3,5 razy wystarczające?
    Bo ręczną lupę, którą mam ma 5 dioptrii. Nie wydaje się za mocna.

    Robert

  • 6. Data: 2012-04-18 20:22:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    Odpuść sobie lupę i zainteresuj się tym:

    http://www.conrad.pl/Mikroskop-z-o%C5%9Bwietleniem-L
    ED-owym.htm?websale7=conrad&pi=816079&ireusocl=1

    Mam. Zdecydowanie polecam!

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2012-04-18 20:28:22
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    I bez statywu, ale za ludzkie pieniądze:

    http://allegro.pl/mikroskop-stereoskopowy-54-led-esc
    henbach-33213-i2272013935.html

    Pasuje statyw z kolumną 20mm, na przykład taki:

    http://allegro.pl/proxxon-statyw-wiertarski-mb-140-s
    -f-vat-i2253531239.html

    P.P.

  • 8. Data: 2012-04-18 21:31:24
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-18 20:22, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Odpuść sobie lupę i zainteresuj się tym:

    Taa... nie ma to jak porada oderwana od pytania.
    Kolega pyta o lupę nagłowną - domyślam się, że chodzi o zastosowanie
    tego typu, jak ja sam obecnie potrzebuję - czyli np. montaż smd.

    Do tego celu potrzebna jest lupa nagłowna, a nie mikroskop o
    powiększeniu 20 x. Co on ma, oglądać sobie mikropęknięcia na złączu ?

    Dołączam się do pytania wątkotwórcy, bo też potrzebuję - na oko te

    http://allegro.pl/lupa-naglowna-2xled-1-2x-1-8x-2-5x
    -3-5x-lekka-i2253460596.html

    wydają się najrozsądniejsze.

  • 9. Data: 2012-04-18 21:36:55
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    i jeszcze to mi się podobuje

    http://allegro.pl/lupa-naglowna-okulary-z-oswietleni
    em-9892b-i2276021358.html

    ma ktoś ?

  • 10. Data: 2012-04-18 22:07:02
    Od: " nenik" <n...@g...pl>

    http://allegro.pl/lupa-naglowna-2xled-1-2x-1-8x-2-5x
    -3-5x-lekka-i2253460596.html

    Mam. Jaka cena taka jakosc. Do czytania - nigdy. Do pracy? od biedy moze byc.
    Powierzchnia uzyteczna to 25-30% pow. soczewki co jest kiepskim wynikiem.
    Nie wiem czy nadaje sie dla osob z okularami, zawsze myslalem ze chcac patrzec
    przez taka lupe okulary trzeba zdjac. W zasadzie to nie ma zadnej alternatywy
    za np 100 czy 200zl wiec porownanie odpada.
    Nie odpowiem czy ta lupa jest dobra, jednak jest uzyteczniejsza niz trzymanie
    zwyklej lupy jedna reka a lutownicy druga.

    Oczywiscie jedna soczewke mam zaklejona bo inaczej kaszana, mam taki nawyk ze
    jednym okiem spawdze szybciej.
    Mam porownanie ze sprzetem za kilka kilozlociszy, na dobrym sprzecie spokojnie
    mozna patrzec obojgiem oczu w jeden punkt i obraz widac wyraznie, no ale tu za
    20 czy 30 zl bez rewelacji.
    Szkoda ze ludzie sprowadzajacy z chin wybieraja towar najtanszy.