  • 1. Data: 2012-04-18 11:19:27
    Temat: odbiornik GPS z ps/2
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    czy odbiornik gps (taka myszka) ze zlaczem ps/2 (lata 2003) pod PDA
    (jak napisali) to bedzie mial tam na wyjsciu szereg na poziomach TTL
    (5V lub nizej)?

    czy czulosc -159dm to dobra? Jak sie ona ma do dzisiejszych
    wynalazkow? A ilosc kanalow ma duze znaczenie (tu 12 kanalow i chipset
    Sony).

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-04-18 13:31:13
    Temat: Re: odbiornik GPS z ps/2
    Od: shg <s...@g...com>

    On Apr 18, 11:19 am, a...@p...pl wrote:
    > czesc,
    >
    > czy odbiornik gps (taka myszka) ze zlaczem ps/2 (lata 2003) pod PDA
    > (jak napisali) to bedzie mial tam na wyjsciu szereg na poziomach TTL
    > (5V lub nizej)?
    Raczej nie poziomy RS-232,ale kto go tam wie.

    > czy czulosc -159dm to dobra? Jak sie ona ma do dzisiejszych
    > wynalazkow? A ilosc kanalow ma duze znaczenie (tu 12 kanalow i chipset
    > Sony).

    Czułość przeciętna. Tylko jeszcze pytanie, która to?
    Zasadniczo są dwie, pierwsza przy łapaniu sygnału (przeciętna to
    właśnie na tym poziomie) i druga po złapaniu, która może być już dużo
    lepsza (rzędu 30 dB).
    Ilość kanałów ma znaczenie tylko przy starcie. W odbiornikach z dużą
    ilością kanałów korelatory pracują równolegle na tym samym sygnale z
    różnymi przesunięciami (przez to mogą szybciej znaleźć wartość
    przesunięcia). 12 to trochę mało jak na dzisiejsze standardy (36 -
    60), powyżej 20 kanałów trudno zauważyć różnicę, większy wpływ ma
    położenie odbiornika i prędkość przemieszczania, ale z dwunastoma
    kanałami zimny start może potrwać parę minut.
    Po złapaniu "fiksa" 12 kanałów działa prawie tak samo jak 8 i 100
    kanałów.

  • 3. Data: 2012-04-18 14:22:14
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    [...]
> [...]
    > (5V lub nizej)?
    Raczej nie poziomy RS-232,ale kto go tam wie.

    Jeżeli po ucięciu wtyczki Mini DIN (PS-2) okaże się, że dochodziło do
    niej 6 lub 5 przewodów + ekran, to jest duża szansa na to, że ten paść
    ma międzymordzie w obu standardach. W przykładowym egzemplarzu,
    posiadanym przeze mnie pinologia Mini DIN jest nastepująca: pin 1 -
    GND, pin 2 - VCC, pin 3 - TTL RX, pin 4 - RS232 RX, pin 5 - RS232 TX,
    pin 6 - TTL TX.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski