  • 91. Data: 2012-04-19 22:29:38
    Temat: Re: Elektroda jeszcze raz !
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-04-19 11:24, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marek,
    >
    > Thursday, April 19, 2012, 11:12:02 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    > ^^^^^^^ co to za słowo?
    Tak trudno sie domyslic ? Prosze Cie....

    > Nie. Zła ortografia utrudnia zrozumienie tekstu. Nie dość, że nie
    > używasz polskich liter, to jeszcze bez nich robisz byki.

    I to jakie straszne byki.....

    > Chcesz równać w dół do tumanistów? Nie ze mną ta wycieczka.

    Chce uswiadomic iz sa wieksze problemy niz stylistyka zdania.
    Jezyk ewoluje, cze nara jaksie sa powszechnymi slowami wsrod
    nastolatkow, rownie dobrze mozna by wyobrazic sobie inne zmiany jak np.
    zanik polskich znakow. :-). To nie prawa fizyki.

    > Nikt na Elektrodzie nie daje ostrzeżeń za pojedyncze błędy
    > ortograficzne czy zgubienie pojedynczych polskich liter.

    Ale juz zamiana nie polskiej litery jak w moim pierszym zdaniu robi
    problem..... :-D

    Elektrody nie uzywam, przede wszystkim dlatego iz wiem iz musialbym
    uzywac polskich znakow, a ich po prostu nie lubie, wolniej pisze z ich
    uzywaniem i nie widze zadnej roznicy pomiedzy ich byciem a nie byciem w
    zdaniu. Argumnent iz innym (ze srodowiska IT) sprawia to roznice slabo
    do mnie trafia, ale jesli faktycznie ten procent jest istotny to moge
    przejsc na angielski moze bedzie im latwiej.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 92. Data: 2012-04-19 22:31:39
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-04-19 11:41, Janko Muzykant wrote:

    > Nie wydaje mi się, żeby jakiekolwiek środowiska miały stosować taryfę
    > ulgową w zakresie narzędziowej poprawności pisania, gdyż:
    >
    > a) jest to minimum cywilizacyjne, jak umiejętność jedzenia widelcem albo
    > wycierania pupy papierem,
    Powiedz to ludom dalekiego wschodu. Wszelkie normy ustalaja ludzie i nie
    sa one absolutne.

    Dla mnie rownie dobrze za minimum cywilizacyjne mozna uznac umiejetnosc
    rozwiazania rownania rozniczkowego na papierze.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 93. Data: 2012-04-19 22:34:58
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-19 21:34, zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > zawsze to wyłączam te wkurzające podkreślenia

    Bo pokazuje ci błędy które robisz? Ciebie drażnią czerwone podkreślenia,
    a innych tak samo szczypią w oczy błędy ortograficzne, które słownik
    próbował ci zasygnalizować. Czytanie orta budzi irytację bo zamiast
    skupić się na treści, mimowolnie skupia się uwagę na brzydocie tego wyrazu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 94. Data: 2012-04-19 22:47:25
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 19.04.2012 20:38, sundayman pisze:

    > stawiasz znak równości pomiędzy "podaniem o pracę" a postem w internecie ?

    Stawiam w tym sensie, że jeżeli ktoś potrafi poprawnie napisać podanie o
    pracę (czy jak to określił Kolega "K" - CV i list motywacyjny), a posty
    w internecie pisze byle jak, to tym gorzej o nim świadczy. Gdyby jedno i
    drugie pisał równie niepoprawnie, to uznaję jego dysfunkcję i nie mam
    pretensji. Sam mam dziecko dyslektyczne, więc wiem o co chodzi. Jeśli
    jednak list motywacyjny pisze bez błędów, a pisząc na grupę ma wszelkie
    zasady w głębokim poważaniu, to jak mam to odebrać ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 95. Data: 2012-04-19 22:47:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    [...]

> [...]
    > uzywac polskich znakow, a ich po prostu nie lubie, wolniej pisze z ich
    > uzywaniem i nie widze zadnej roznicy pomiedzy ich byciem a nie byciem w

    Przeczytaj to zdanie i spróbuj spojrzeć na nie z zewnątrz - jak inni to
    widzą.

    A co do uzywanie polskich liter - ja do dzisiaj nie wiem, jak rozumieć
    zdanie "Zadanie kata na lace" oraz prośbę "moglbys zrobic mi laske..."

    > Argumnent iz innym (ze srodowiska IT) sprawia to roznice slabo
    > do mnie trafia, ale jesli faktycznie ten procent jest istotny to moge
    > przejsc na angielski moze bedzie im latwiej.

    Ale w angielskim też trzeba przestrzegać ortografii i używać
    interpunkcji.

    Olewasz wszystko - stylistykę, gramatykę, interpunkcję, ortografię a
    nie używając polskich liter pogłębiasz jeszcze problem, Z niechlujstwa
    usiłujesz uczynić cnotę a tak naprawdę okazujesz brak szacunku tym,
    którzy usiłują zrozumieć, co chcesz przekazać.

    Poprawne pisanie ułatwia porozumienie.

    I zadam po raz kolejny pytanie - podanie o pracę też napiszesz z
    przypadkowymi przecinkami, bez polskich liter oraz z rażącymi
    literówkami?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 96. Data: 2012-04-19 22:54:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

> [...]
    > jednak list motywacyjny pisze bez błędów, a pisząc na grupę ma wszelkie
    > zasady w głębokim poważaniu, to jak mam to odebrać ?

    Masz to odebrać dokładnie tak, jak to zostało przekazane. Po prostu
    nie szanuje czytelników. Nie zależy mu. A jak jemu nie zależy, to mi
    też.

    Dla mnie coraz poważniejszym problemem jest powielanie przeze mnie
    pewnych błędów - coraz częściej gubię polskie literki, popełniam coraz
    więcej błędów ortograficznych. Ale to wynika właśnie z tego co czytam
    - coraz więcej niechlujnych tekstów w usenecie i na forach :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 97. Data: 2012-04-19 22:56:34
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 19.04.2012 20:29, K pisze:

    > Teraz nie pisze sie podan o prace, teraz pisze sie CV i list
    > motywacyjny. I jako takowych nie musialem nigdy pisac bo jestem w tej
    > komfortowej sytuacji ze nie jestem niewolnikiem systemu i nie mam
    > mentalnosci niewolnika. Niestety niektorzy zostali uwarunkowani w inny
    > sposob nie kazdy dawal dupy w PRLu.

    Więc pozwolę sobie zmodyfikować pytanie Kolegi RoMana tak, aby je
    dostosować do bieżącej sytuacji politycznej. :-)

    List motywacyjny i curriculum vitae też piszesz w taki sposób?

    P.S. "Dawanie dupy" nie zależy od ustroju politycznego tylko od cech
    (skłonności) osobniczych ;-)

    Pozdrawia "niewolnik" poprzedniego systemu :-)
    Grzegorz

  • 98. Data: 2012-04-19 23:02:19
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > pisze bez błędów, a pisząc na grupę ma wszelkie zasady w głębokim poważaniu,

    A ja nie jestem dyslektykiem, staram się pisać w miarę poprawnie, ALE
    sam nieraz robię błędy - i tym bardziej rozumiem, że ktoś może je robić.
    Nie wiem o jakie chodzi błędy w tym konkretnym wątku - być może wątkotwórca
    nasadził na elce tak, że patrzeć się na to nie dało. I należało mu się.

    ALE wielokrotnie widziałem pseudomoderowanie przecinków, kropek, dużych liter
    itp.
    w sytuacji, kiedy to się zdecydowanie mieściło w granicach zdrowego rozsądku.
    Przypominam, że na mojej maturze z "polaka" można było zrobić ileś tam błędów.
    Ale widać elektroda jest bardziej wymagająca...

    Po raz n-ty piszę, że w życiu się przydaje rozum. Przeginanie pały w dowolną
    stronę jest niezdrowe.
    A z takim przeginaniem często na elce jest problem. I o tym mowa.

    A post w usenecie NIE JEST tożsamy z podaniem o pracę.
    Podobnie dres do łażenia po garażu nie jest garniturem do egzaminu.

  • 99. Data: 2012-04-19 23:02:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 19.04.2012 22:47, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > I zadam po raz kolejny pytanie - podanie o pracę też napiszesz z
    > przypadkowymi przecinkami, bez polskich liter oraz z rażącymi
    > literówkami?

    Argument jak kulą w płot - różny styl się stosuje zależnie od sytuacji -
    jak namawiałem do działania procesor LPC to tak "rzucałem kurwami", że
    współlokator przyszedł zobaczyć o co chodzi, a w labie na uczelni bym
    się tak NIE zachowywał.

    Dla niektórych usenet jest niestety za mało "publiczny", ale nie oznacza
    to, że będą stosować taki sam styl w oficjalnej korespondencji.

    Michoo

  • 100. Data: 2012-04-19 23:06:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 19.04.2012 22:34, Mario wrote:
    > Czytanie orta budzi irytację bo zamiast
    > skupić się na treści, mimowolnie skupia się uwagę na brzydocie tego wyrazu.

    Ja mam jeszcze ten problem z "ortami", że przerywają mi "pipeline"
    czytania - sprawiają, że czytam kilka razy wolniej - tak jakbym słuchał
    kogoś kto strasznie bełkocze. Muszę podjąć dodatkowy wysiłek w
    zrozumienie przekazu, więc bełkoczący osobnik musi mieć naprawdę dobry
    powód, żebym to zrobił. (Np K nie wrzuciłem do KF, ale pomijam jego
    "twórczość" bo mi szkoda czasu na powolną analizę.)

    Michoo