  • 21. Data: 2011-07-10 17:58:35
    Temat: Re: MACHINERY HDR wersja 64-bitowa już dostępna
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 10 Lip, 19:39, Tomek Łabuz <j...@g...com> wrote:
    Szukam czegoś u konkurencji. Nie chodzi kompletnie o te jak
    > piszesz paręnaście bajtów ale o kompletne olanie swoich klientów i
    > traktowanie ich jak bandy przedszkolaków w krótkich spodenkach. W takim
    > razie Pan Peresada nie jest sam, straciłeś już dwóch klientów. Nie chcę
    > być jako Twój klient traktowany jak przedszkolak.

    A co to znaczy traktowanie "jak przedszkolak"? Umieściłem opcję
    sprawdzania aktualizacji dla wygody użytkowników co tu jest jeszcze do
    wyjaśniania?
    NIE JEST TO NIEZBĘDNE do działania programu i połączenie można
    zablokować.

    On 10 Lip, 19:16, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:
    > Napisz moze jakies argumenty, ktore spowodowaly, ze uroiles sobie zmuszac usera do
    aktualizacji

    Nikogo do niczego nie zmuszam. Program sprawdza czy są aktualizacje i
    jeśli są, pyta czy użytkownik życzy sobie pobrać najnowszą wersję
    programu.

    Cała ta dyskusja jest mocno kuriozalna. Pan Peresada się obraził że
    bez jego zgody program łączy się z internetem i teraz musi wyrazić
    swoją frustrację trollowaniem wraz ze wzrastającym w kolejnych postach
    poziomem inwektywów. Doszliśmy już do "spadaj" i "urojenia". Ciekawe
    co będzie dalej :-)

  • 22. Data: 2011-07-10 18:12:18
    Od: "Robert Rydwelski" <t...@w...pl>

    > program wysyła i pobiera kilkanascie ___bajtow___ danych.

    ale wiesz, że osoby którym to może przeszkadzać nie płacą za kilkanaście
    bajtów. nawet jakby to był tylko 1 bajt to użytkownik płaci za pakiet 100KB
    a przy źle dobranych taryfach to może być kilkadziesiąt zł (za każde
    uruchomienie programu).

  • 23. Data: 2011-07-10 18:13:45
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 10 Lip, 20:12, "Robert Rydwelski" <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    > bajtów. nawet jakby to był tylko 1 bajt to użytkownik płaci za pakiet 100KB
    > a przy źle dobranych taryfach to może być kilkadziesiąt zł (za każde

    Wytłumaczyłem przecież że nie jest to potrzebne do działania programu
    i połączenie można zablokować.

  • 24. Data: 2011-07-10 18:19:57
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

> [...]
    > razie Pan Peresada nie jest sam, straciłeś już dwóch klientów. Nie chcę
    > być jako Twój klient traktowany jak przedszkolak.

    Technicznie rzecz biorąc to informowanie o aktualizacjach jest
    kompletnie nie w moim interesie bo pobieranie instalatora przez 15 000
    osób razy 12MB nabija tylko transfer na moim serwerze, ale stworzyłem
    opcję sprawdzania aktualizacji właśnie dla wygody użytkowników.
    Więc bardzo chętnie wysłucham co to znaczy "traktowanie jak bandy
    przedszkolaków w krótkich spodenkach" bo kompletnie nie rozumiem o co
    chodzi. Z tego co pisze Pan Peresada i z jego ostatnich zaczepek widzę
    że chodzi już tylko o urażoną dumę i po prostu zwykłe trollowanie, a
    może tez i chęć dowalenia autorowi programu ze zwykłej zazdrości :-)

    Pozdrawiam
    Marek

  • 25. Data: 2011-07-10 18:32:28
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    MMM <d...@w...edu.pl> napisał(a):

    >Wytłumaczyłem przecież że nie jest to potrzebne do działania programu
    >i połączenie można zablokować.

    A co z uzytkownikami, ktorzy nie maja o tym pojecia?
    Tez zablokuja?

  • 26. Data: 2011-07-10 18:37:16
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-10 20:19, MMM pisze:

    > Technicznie rzecz biorąc to informowanie o aktualizacjach jest
    > kompletnie nie w moim interesie

    ciekawe podejście, a sprzedaż programu i zadowolenie klientów jest w
    Twoim interesie?

    bo pobieranie instalatora przez 15 000
    > osób razy 12MB nabija tylko transfer na moim serwerze,

    wyceń swój program tak, żeby Ci się to opłacało, zmień hosting na tańszy....

> [...]
    > Więc bardzo chętnie wysłucham co to znaczy "traktowanie jak bandy
    > przedszkolaków w krótkich spodenkach" bo kompletnie nie rozumiem o co

    chodzi o Twoje podejście do klienta, na zwrócenie uwagi, że takich
    rzeczy się nie robi - a przykład z życia poniżej - zacząłeś odpowiadać
    coś w stylu ja wiem lepiej, życzę zdrowia, czyżby mania prześladowcza....
    no przepraszam ale dla mnie to nie jest poważna dyskusja pomiędzy
    producentem a klientem, nie dziw się, że w końcu ktoś nie wytrzymał

    Z tego co pisze Pan Peresada i z jego ostatnich zaczepek widzę
    > że chodzi już tylko o urażoną dumę i po prostu zwykłe trollowanie, a
    > może tez i chęć dowalenia autorowi programu ze zwykłej zazdrości :-)

    zazdrości czego? bo napisałeś lepszy program? zajechało megalomanią...
    co do automatycznych aktualizacji - większość programów a może nawet
    wszystkie jakie znam czy to na komórki czy na komputery mają taką opcję
    do zaznaczenia - automatycznie sprawdź aktualizacje, nawet w androidzie
    sie to pojawiło a kiedyś łączyło się wszystko ze wszystkim
    automatycznie. Ma to na celu nie tylko ochronę ewentualnych pieniędzy
    użytkownika - tak tak, kumpel pisze gry na komórki, dwie z nich miały
    automatyczną opcję zapisu wyników na serwerze, kiedy zaczął zdobywać
    rynki zagraniczne (w tej chwili to już jest globalna dystrybucja)
    operatorzy nakazali natychmiastowe wyłączenie takich rzeczy jak podali z
    szacunku dla użytkownika i jego pieniędzy, a to chodziło o dużo bogatsze
    społeczeństwa - ale też trochę innych aspektów wchodzi w grę, ale
    wiesz.... jestem aktualnie na gsmie i nie wiem czy mi pakiet wytrzyma
    jakbym miał się rozpisać o co chodzi...

  • 27. Data: 2011-07-10 18:39:22
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    MMM <d...@w...edu.pl> napisał(a):

    >Cała ta dyskusja jest mocno kuriozalna.

    Jest. Bo mnie umiesz merytorycznie sie ustosunkowac do zarzutow
    czego wyraz dales brakiem argumentow w swoich kolejnych postach
    i unikaniem odpowiedzi na konkretne zagadnienia.

    > Pan Peresada się obraził że

    Chyba nie znasz znaczenia slowa obrazać sie.

> [...]
    >swoją frustrację trollowaniem wraz ze wzrastającym w kolejnych postach
    >poziomem inwektywów. Doszliśmy już do "spadaj" i "urojenia". Ciekawe

    Chcialbym zauwazyc, ze sam zaczales. Zreszta - juz po tym
    co robi program na starcie widac, jak szanujesz zdanie innych i
    jakie masz podejscie do ludzi.
    Juz widze, jak wygladalby support ze stronu autora :)

  • 28. Data: 2011-07-10 18:43:35
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 10 Lip, 20:32, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:

    > A co z uzytkownikami, ktorzy nie maja o tym pojecia?
    > Tez zablokuja?

    Jeśli ktoś ma skonfigurowane i włączone połączenie internetowe to robi
    to chyba w sposób świadomy. A pakiety po 100kb to są, ale w telefonach
    komórkowych i nikt nie odpala takiego połączenia bez potrzeby.

    W przypadku gdy połączenia nie ma, program w żaden sposób tego nie
    pokazuje więc nie jest to uciążliwe dla użytkowników.

  • 29. Data: 2011-07-10 18:46:11
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

> [...]
    > wyjaśniania?
    > NIE JEST TO NIEZBĘDNE do działania programu i połączenie można

    połączenie można zablokować na firewallu, już pisałeś, ale to
    przepraszam ale jakaś pomyłka
    ale mi nie o to chodzi, mi chodzi o Twoje odpowiedzi i sorki, ale ja się
    poczułem już olany a jeszcze nic nie kupiłem....

> [...]
    > swoją frustrację trollowaniem wraz ze wzrastającym w kolejnych postach
    > poziomem inwektywów. Doszliśmy już do "spadaj" i "urojenia". Ciekawe

    przepraszam, ale sprawdź kolejność konwersacji, najpierw sporo osób
    zwróciło Ci kulturalnie uwagę, że to jednak nie jest w porządku na co
    wspomniałeś o manii prześladowczej i życzeniu zdrowia....
    jeśli to dyskusja na producent -> klient - dla mnie to jest na poziomie
    przedszkola

  • 30. Data: 2011-07-10 18:48:45
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-10 20:13, MMM pisze:

    > Wytłumaczyłem przecież że nie jest to potrzebne do działania programu
    > i połączenie można zablokować.

    Po co blokować? To Twoim obowiązkiem jest poprawienie tego programu.
    Jak ktoś będzie chciał zaktualizować to wejdzie na stronę i sobie
    zaktualizuje/pobierze.

    --
    animka