  • 71. Data: 2009-10-02 18:56:04
    Temat: Re: MACHINERY - HDR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Oct 2009, Piotr Sowiński wrote:

    > Pytanie poważne. Dlaczego w xnview nie kręcić zdjęciami?

    Praktycznie nie używam, to nie wiem.
    Może nie ma "inteligentnego" obracania zdjęć - dajmy na to, czy
    umie "prawie" bezstratnie obrócić JPG 753x507 pikseli :|
    IrfanView umie, jakby co ;) (idzie o to, aby poobracać wszystkie
    "kostki" 8x8 bezstratnie, a przepakować tylko to co wystaje).
    Przypadki, kiedy użyszkodnik poobracał sobie obrazki za pomocą
    przeglądarki, z użyciem "przepakowania", owszem, widziałem.

    > A jeśli nie w nim to
    > jakim softem kadrować i zmieniać położenie.

    Jeśli TYLKO tyle, to Irfan.

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2009-10-03 13:47:33
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    > odnioslem wrazenie ze program nie sklada dokladnie zdjec a wlasciwie
    > konturow motywu).
    >
    > w zdjeciach robionych z reki jest jednak niewielkie przesuniecie.
    >
    > czykontury sa jakos automatycznie pokrywane  , czy tylko zdjecia
    > nakladane na siebie ?

    W chwili obecnej program nie robi analizy czy zdjęcia pasują do
    siebie, możesz nawet zrobić "HDR" z trzech kompletnie róznych
    fotografii i efekt wyjdzie taki jak z wielokrotnej ekspozycji. W
    najbliższych update będzie dodana opcja analizy przesunięć i
    przechyłów spowodowanych robieniem kilku klatek "z ręki" i zdjęcia
    będą dopasowywane. Pamiętać jednak trzeba że takie rozwiązanie zawsze
    jest gorsze od użycia statywu i wężyka ponieważ każda operacja
    dopasowania (poza banalnym przesunięciem w pionie) np. taka jak
    obrót, powoduje utratę ostrości obrazu.

    Dziś lub jutro będzie update do 1.1 m.in. z nowym suwakiem dodawania
    światła do zdjęć.
    http://img260.imageshack.us/img260/1341/img55596061c
    opy.jpg
    http://img88.imageshack.us/img88/2903/img72383940cop
    y.jpg

    Pozdrawiam
    Marek

  • 73. Data: 2009-10-04 07:46:35
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Habeck Colibretto pisze:

    > http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=136
    5243

    Już 55 ofert na licencje po 69 zł. Nieźle, gratuluję (autorowi) pomysłu :-)

    --
    PSYLO

  • 74. Data: 2009-10-05 04:22:50
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 01 of Oct 2009 16:04, Piotr Sowiński wrote:

    > Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Pytanie poważne. Dlaczego w xnview nie kręcić zdjęciami?

    To powiem tylko o jednym przypadku. Znajoma ma windows
    i aparat bez rawów, mający tendencje do prześwietlania.
    Po obrocie zdjęcia gubią jakość. Tzn ich objętość
    w bajtach jest kilkakrotnie mniejsza i gorzej potem
    poprawiać materiał wyjściowy, a od poprawiania jestem ja :-)

    > A jeśli nie w
    > nim to jakim softem kadrować i zmieniać położenie. Raczej nie
    > kombajnem PS..... chyba.

    GIMPem, i to też tylko ja robię, ale rzadko. Ta znajoma ma świetne oko,
    doskonale wynajduje motyw, kadruje itp. ale nie za bardzo potrafi
    wykorzystać inne ustawienia niż auto.

    --
    nb

  • 75. Data: 2009-10-05 04:30:10
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 02 of Oct 2009 11:00, marcin.STIG.saldat wrote:

    > To nie byla moja opinia. :)
    > Ja nie uzywam przegladarek do takich celow.

    Moja opinia. A przeglądarek używam do podobnych celów
    jako pośrednika do wołania wyspecjalizowanych programów.
    Na moim przykładzie (system FreeBSD) przeglądarką jest
    gqview, który do obracania i przeskalowania woła convert
    (z ImageMagick) do kombinacji z datami i opisami jhead,
    do rawów ufraw, i do pozostałych edycji gimp.

    --
    nb

  • 76. Data: 2009-10-05 04:38:34
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 01 of Oct 2009 07:53, Jakub Jewuła wrote:

    > I tak sie robi kase. Oraz uczy ludzi badziewia.

    Badziewie można robić każdym narzędziem.
    Ale, fakt, niektórymi trudno zrobić co innego.
    Np tanimi syntezatorami (czyli z klawiaturą
    niedynamiczną) trudno zrobić niebadziewną muzykę.

    --
    nb

  • 77. Data: 2009-10-05 14:12:10
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 4 Paź, 09:46, PSYLO <P...@o...pl> wrote:
    > Habeck Colibretto pisze:
    >
    > Już 55 ofert na licencje po 69 zł. Nieźle, gratuluję (autorowi) pomysłu :-)

    Przeliczając to na średnią płacę programisty przez 5 miesięcy (tyle
    czasu zajęło napisanie programu, a w tym czasie przeciętna firma w
    Wawie płaci programiście ok 25tys netto.) to wychodzi że jestem nieźle
    do tyłu i zarobione pieniądze są nieadekwatne do poświęconego
    czasu ;-).
    Ale ja nie robię tego głównie dla zysku. Programowanie i fotografia to
    moje pasje i cieszę się że mogę je połączyć.

    Jest update do wersji 1.1, zapraszam na stronę projektu

    http://img136.imageshack.us/img136/732/soldiercb.jpg

  • 78. Data: 2009-10-07 21:58:10
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    nb wrote:

> [...]
    > w bajtach jest kilkakrotnie mniejsza i gorzej potem
    > poprawiać materiał wyjściowy, a od poprawiania jestem ja :-)

    Niech obraca zdjecia algorytmem bezstratnym.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 79. Data: 2009-10-07 22:17:11
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "MMM" <d...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
    > Zapraszam do strony projektu i zabawy MASZYNERIĄ oraz prezentacji
    > ciekawych sampli uzyskanych programem.

    To moje pierwsze próby z Maszynerią:
    http://c.wrzuta.pl/wi820/1a45db380019399b4ac87d95/0/
    imgp3094
    Oryginał:
    http://c.wrzuta.pl/wi19028/18b27570002d27a64acd1276/
    0/imgp3094

    http://c.wrzuta.pl/wi19429/2f6ad2470010faa74ac87da2/
    0/imgp3641
    Oryginał:
    http://c.wrzuta.pl/wi6344/7fd2675300001f264acd1296/0
    /imgp3641

    --
    Yogi(n)

  • 80. Data: 2009-10-07 22:40:14
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 00:17:11 +0200, Yogi(n) napisał(a):

    > Użytkownik "MMM" <d...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Zdaje się, że wolę oryginały.