  • 81. Data: 2009-10-08 08:27:03
    Temat: Re: MACHINERY - HDR
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    > To moje pierwsze próby z Maszynerią
    > Yogi(n)

    Całkiem niezłe. Po obróbce Maszynerią pojawiło się dużo nowych
    szczegółów w miejscach gdzie oryginały są trochę ciemne.
    Widać miejscami na kontrastowych krawędziach efekt halo, postaram się
    w następnych update to wyeliminować.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 82. Data: 2009-10-08 08:51:48
    Od: ps <p...@g...pl>

    Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "MMM" <d...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > To moje pierwsze próby z Maszynerią:
    > http://c.wrzuta.pl/wi820/1a45db380019399b4ac87d95/0/
    imgp3094
    > Oryginał:
    > http://c.wrzuta.pl/wi19028/18b27570002d27a64acd1276/
    0/imgp3094

    4 operacje w Gimp - http://www.iv.pl/images/vrjrnytmbejj2k3mc9i.jpg

  • 83. Data: 2009-10-08 09:56:25
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 08 Oct 2009 10:51:48 +0200, ps <p...@g...pl> wrote(a):
    imgp3094
    0/imgp3094
    > 4 operacje w Gimp - http://www.iv.pl/images/vrjrnytmbejj2k3mc9i.jpg

    No i tu jest o wiele lepiej, bo te powyższe to wyglądają jakby się do
    nich 4latek ze świecówkami dobrał. ;)

    B.

  • 84. Data: 2009-10-08 10:09:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > 4 operacje w Gimp - http://www.iv.pl/images/vrjrnytmbejj2k3mc9i.jpg

    No ale tyle to można zrobić w IfranView ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 85. Data: 2009-10-08 10:10:51
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhcrdq7.h65.barmierz@gimli.mierzwiak.com...
    > No i tu jest o wiele lepiej, bo te powyższe to wyglądają jakby się do
    > nich 4latek ze świecówkami dobrał. ;)

    Zwłaszcza ten drugi, z podkręconymi kolorami. No ale kto powiedział, że
    czterolatki nie mają zmysłu plastycznego? ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 86. Data: 2009-10-08 10:37:46
    Od: ps <p...@g...pl>

    Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No ale tyle to można zrobić w IfranView ;-)

    Nie wiem, nie znam, ale jeśli faktycznie można zrobić jakiś efekt filtra
    połówkowego itp, to faktycznie :)

    Aha... i jeśli można, to po cholerę Ci to Machinery? :D:D:D

  • 87. Data: 2009-10-08 10:42:39
    Od: ps <p...@g...pl>

    Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No ale tyle to można zrobić w IfranView ;-)

    Nie wiem, nie znam na tyle dobrze (wiem co to jest i tyle :D), ale jeśli
    można zrobić w IrfanView jakiś efekt filtra połówkowego itp, to
    faktycznie nie trzeba uruchamiać Gimpa :)

    Aha... ale jeśli można w IrfanView, to po cholerę Ci to Machinery? :D:D:D

  • 88. Data: 2009-10-08 10:47:33
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Nie wiem, nie znam, ale jeśli faktycznie można zrobić jakiś efekt filtra
    > połówkowego itp, to faktycznie :)
    >
    > Aha... i jeśli można, to po cholerę Ci to Machinery? :D:D:D

    Ale przecież ja nawet nie kupiłem tego programu... Ot, wrzuciłem sample, bo
    efekt z wersji demo wyszedł całkiem ciekawy. Ale programik jest fajny, w
    pierwszej wersji pod Vistą bardzo się slimarczył, w kolejnej już nie, chodzi
    przyzwoicie. Można na szybko poeeksperymentować i zobaczyć jak ewentualnie
    poprawić zdjęcie, w którym kierunku pójść itd. A co najważniejsze - projekt
    się rozwija, autor uwzględnia uwagi użytkowników - za dwie, trzy wersje to
    może być całkiem fajna zabawka. Dla amatora, nie profesjonalisty. Ale ja
    jestem amatorem. Dobrych produktów również ;-) I za parę wersji wzwyż penie
    nawet kupię licencję. Będzie tańszy od PS'a a ja lubię małe zgrabne
    programiki, które nie wymagają wiedzy, zwłaszcza przy robieniu rzeczy, na
    krótych się nie znam.

    --
    Yogi(n)

  • 89. Data: 2009-10-08 16:00:52
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > To moje pierwsze próby z Maszynerią:
> [...]
    0/imgp3641
    > Oryginał:
    > http://c.wrzuta.pl/wi6344/7fd2675300001f264acd1296/0
    /imgp3641

    Koszmar.
    Jeśli zrobisz tak że wszystko w obrazie będzie jednakowo ważne (jednakowo
    ostre, jednakowo widoczne...) to nic nie będzie już ważne.

    Moim zdaniem ten program nadaje się do wydobycia szczegółów
    z cieni i świateł, by obraz przypominał bardziej to co fotograf
    widział gołym okiem robiąc zdjęcie.

    Zastosowany w ten sposób jak pokazałeś staje się szybką maszyną taśmową do
    produkcji
    kiczu. W dodatku dość popularnego kiczu jakiego od lat pełno w sieci.
    Na wszystkich tych zdjęciach lansuje się sama metoda skutecznie zacierając
    walory samej fotografii.

  • 90. Data: 2009-10-08 16:33:53
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "m0w" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Koszmar.
    Cóż, to Twoja opinia. Ja powiedziałbym, że ciekawy efekt osiągnięty przy
    minimum wysiłku.

    > Jeśli zrobisz tak że wszystko w obrazie będzie jednakowo ważne (jednakowo
    > ostre, jednakowo widoczne...) to nic nie będzie już ważne.
    Bzdura. Dobre (a także dobre technicznie) zdjęcie może być ostre w 3% kadru
    albo w 100%. Wszystko zależy od tematu i kompozycji. Bokehy w portretach i
    makro mają poważne zastosowanie, w pejzażu raczej marne.

    > Moim zdaniem ten program nadaje się do wydobycia szczegółów
    > z cieni i świateł, by obraz przypominał bardziej to co fotograf
    > widział gołym okiem robiąc zdjęcie.
    Tak jest. Nadrabia niedostatki matrycy. Ale może służyć także do
    przerysowania, stworzenia impresjonistycznej wizji, czegoś przyciągającego
    wzrok, kiczu itd...

    > Zastosowany w ten sposób jak pokazałeś staje się szybką maszyną taśmową do
    > produkcji
    > kiczu. W dodatku dość popularnego kiczu jakiego od lat pełno w sieci.
    Ale nikt nie mówił, ze zdjęcia te pretendują do miana najoryginalniejszych
    czy najmniej kiczowatych. Powiem więcej, byłoby źle, gdyby to nie były
    kicze. Nie miałem akurat jelenia na rykowisku, bo bardziej nadawałby się to
    tej obróbki. Zostały umieszczone jako ciekawostka, jako przykład
    zastosowania. Poza tym, 97% gospodyń domowych w Gdańsku podobają się, więc
    co za różnica?

    > Na wszystkich tych zdjęciach lansuje się sama metoda skutecznie zacierając
    > walory samej fotografii.
    A tego to już nie rozumiem. Zdjęcia były robione przy różnych ustawieniach i
    różne było zamierzenie przed ich przetworzeniem. Mógłbyś rozwinąć wątek
    "lansowania się metody", bo tu się pogubiłem? I które z walorów fotografii
    zostały zatarte?

    --
    Yogi(n)