  • 91. Data: 2009-10-08 18:55:10
    Temat: Re: MACHINERY - HDR
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > Tak jest. Nadrabia niedostatki matrycy. Ale może służyć także do
    > przerysowania, stworzenia impresjonistycznej wizji, czegoś przyciągającego
    > wzrok, kiczu itd...

    > Ale nikt nie mówił, ze zdjęcia te pretendują do miana najoryginalniejszych
    > czy najmniej kiczowatych. Powiem więcej, byłoby źle, gdyby to nie były
    > kicze. Nie miałem akurat jelenia na rykowisku, bo bardziej nadawałby się
    > to tej obróbki. Zostały umieszczone jako ciekawostka, jako przykład
    > zastosowania. Poza tym, 97% gospodyń domowych w Gdańsku podobają się, więc

    Gospodyniom także podoba sie Maryla biesiadna, i disco relax, ale nie znaczy
    to że to ambitna muzyka. No chyba że chcesz schlebiać gustom gospodyń,
    albo masz podobne. W takim wypadku to odpowiednia droga.

    > A tego to już nie rozumiem. Zdjęcia były robione przy różnych ustawieniach
    > i różne było zamierzenie przed ich przetworzeniem. Mógłbyś rozwinąć wątek
    > "lansowania się metody", bo tu się pogubiłem? I które z walorów fotografii
    > zostały zatarte?

    Chodzi mi o to, że metoda staje się ważniejsza niż sama fotografia.
    Nie lubię oglądać fotografi i naywać je nazwami filtrów z photoshopa.
    Jeśli fotografia ma mieć przekaz, technika jaką została zrobiona powinna
    być na 2 planie, a nie chwytać za gardło ( w tym wypadku dawać po oczach).

    Trzeba umiejętnie dobierać środki do celów jakie się chce uzyskać,
    a nie tym samym środkiem traktować hurtowo wszytskie zdjęcia.

  • 92. Data: 2009-10-08 19:48:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "m0w" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to że to ambitna muzyka. No chyba że chcesz schlebiać gustom gospodyń,
    > albo masz podobne. W takim wypadku to odpowiednia droga.
    Nie zrozumiałeś, prawda?

> [...]
    > być na 2 planie, a nie chwytać za gardło ( w tym wypadku dawać po oczach).
    Hmmm, tak się zastanawiam, czy jadąc np. motocyklem, ignorujesz muchy i
    komary wpadające do oczu, czy po prostu zakładasz gogle... Bo gogle
    przekłamują rzeczywistość, to pewne...

    > Trzeba umiejętnie dobierać środki do celów jakie się chce uzyskać,
    > a nie tym samym środkiem traktować hurtowo wszytskie zdjęcia.
    Nie no, nie powiem, bardzo mądrze wyglądająca garść truizmów. Dobrze byłoby,
    gdyby jeszcze coś wnosiła do dyskusji ;-)

    (Ciekaw jestem, jakie środki miałem dobrać, kiedy celem było pokazanie, co
    Maszyneria robi ze zdjęcia. Ale Ty z pewnością to wiesz i mi napiszesz.)
    --
    Yogi(n)

  • 93. Data: 2009-10-08 21:02:12
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > (Ciekaw jestem, jakie środki miałem dobrać, kiedy celem było pokazanie, co
    > Maszyneria robi ze zdjęcia. Ale Ty z pewnością to wiesz i mi napiszesz.)

    No to pokazałeś.
    Klasyczny przykład jak nie należy robić pseudo hdr'a.

  • 94. Data: 2009-10-08 21:09:54
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > No to pokazałeś.
    > Klasyczny przykład jak nie należy robić pseudo hdr'a.

    No, wreszcie przeczytałeś temat wątku, wreszcie na temat.
    No i dobrze, teraz wiem, jak nie należy robić pseudo HDR'a. Są tam też linki
    do oryginałów, pokaz prosze jak należy robić pseudo HDRy.

    --
    Yogi(n)

  • 95. Data: 2009-10-09 21:19:10
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > No i dobrze, teraz wiem, jak nie należy robić pseudo HDR'a. Są tam też
    > linki do oryginałów, pokaz prosze jak należy robić pseudo HDRy.

    Pseudohadeerów lepiej w ogóle unikać no wchyba, że ma się jakiś ekste
    pomysła jak ich użyć.
    Widziałem kiedyś zdjecia architekruty w któreych były fajnie wykożystane,
    ale tam było fajnie i z głową to zrobione.

    Ja używałem tylko do zwiększenia pojemności tonalnej.
    Takie kiedyś próbowałem robić:
    http://fotobase.pl/main.php?g2_itemId=10340
    http://fotobase.pl/main.php?g2_itemId=10343
    http://fotobase.pl/main.php?g2_itemId=7330

  • 96. Data: 2009-10-09 21:49:01
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    MMM pisze:
    > Przeliczając to na średnią płacę programisty przez 5 miesięcy (tyle
    > czasu zajęło napisanie programu, a w tym czasie przeciętna firma w
    > Wawie płaci programiście ok 25tys netto.) to wychodzi że jestem nieźle
    > do tyłu i zarobione pieniądze są nieadekwatne do poświęconego
    > czasu ;-).

    Jeśli liczyłeś na większy przychód w pierwszym dniu sprzedaży to owszem,
    przeliczyłeś się ;-)

    --
    PSYLO