eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLuzy na drążku kierowniczym.Re: Luzy na drążku kierowniczym.
  • Data: 2010-11-24 00:02:14
    Temat: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-11-23 23:35, jerzu pisze:
    > Mam pewną wątpliwość co do układu kierowniczego. Opinie w internecie
    > są różne.
    > Otóż zauważyłem, że gdy ruszam drążkiem kierowniczym wokół jego osi,
    > to ma on luz. Luz ten jest dość spory, większy jest wtedy, gdy auto
    > jest na podnośniku. Czy taki luz powinien występować?
    >
    >
    Tak. W większości przypadków drążek kierowniczy to tak na prawdę dwa
    drążki - zewnętrzny, uznawany potocznie końcówką drążka i wewnętrzny,
    który łączy końcówkę i maglownicę. Połączenie pomiędzy końcówką, a
    drążkiem wewn. jest na gwincie, ale drążek wewnętrzny posiada również
    przegub (najczęściej kulowy) - dlatego luz osiowy jest dopuszczalny, a
    nawet wskazany, inaczej nie byłoby możliwości regulacji zbieżności już
    po zamontowaniu końcówki.
    Choć jak pamiętam z Corsy, to tam końcówka jest sztywna względem
    przekładni - śruba rzymska.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: