-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Luzy na drążku kierowniczym.
Date: Wed, 24 Nov 2010 00:02:14 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 21
Message-ID: <ichh5p$5p2$1@news.onet.pl>
References: <t...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 83.142.222.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1290553337 5922 83.142.222.226 (23 Nov 2010 23:02:17 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Nov 2010 23:02:17 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <t...@4...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2327962
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-11-23 23:35, jerzu pisze:
> Mam pewną wątpliwość co do układu kierowniczego. Opinie w internecie
> są różne.
> Otóż zauważyłem, że gdy ruszam drążkiem kierowniczym wokół jego osi,
> to ma on luz. Luz ten jest dość spory, większy jest wtedy, gdy auto
> jest na podnośniku. Czy taki luz powinien występować?
>
>
Tak. W większości przypadków drążek kierowniczy to tak na prawdę dwa
drążki - zewnętrzny, uznawany potocznie końcówką drążka i wewnętrzny,
który łączy końcówkę i maglownicę. Połączenie pomiędzy końcówką, a
drążkiem wewn. jest na gwincie, ale drążek wewnętrzny posiada również
przegub (najczęściej kulowy) - dlatego luz osiowy jest dopuszczalny, a
nawet wskazany, inaczej nie byłoby możliwości regulacji zbieżności już
po zamontowaniu końcówki.
Choć jak pamiętam z Corsy, to tam końcówka jest sztywna względem
przekładni - śruba rzymska.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.10 00:27 jerzu
- 24.11.10 07:36 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 24.11.10 09:54 Marquez
- 24.11.10 12:12 Yans van Horn
- 24.11.10 20:54 jerzu
- 24.11.10 20:55 jerzu
- 24.11.10 21:03 Artur Maśląg
- 24.11.10 21:56 Adam Płaszczyca
- 24.11.10 22:29 Michał \"HoMMeR\" Paszek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją