    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Date: Sun, 24 May 2009 10:27:32 +0200

    <j...@a...at> napisał

    >[...]
    >tutaj trzeba by sie zastaniwic.
    >to co piszesz jest prawda , ale przyslone nie ustawiamy mchanicznie za
    >pomoca pierscienia a jest ona ustawiana przez automatyke aparatu we
    >wspolczesnych dslr ach z pomirem swiatla TTL.
    >
    >oznacza to , ze po zalozeniu pierscieni automatyka dobierze np 5,6 i
    >bedzie to inna srednica otwarcia jakby byla przy 5,6 bez pierscieni.
    >[...]

    Kiedy kilka lat temu (jeszcze przed rozpowszechnieniem lustzranek cyfrowych)
    interesowałem się tematem wyglądało to tak:

    Lustrzanki Nikon+obiektywy Mikro Nikkor - automatyka uwzględniała zmianę
    odległości ostrzenia i tak przymykała/otwierała pzrysłonę aby rzeczywista
    jasność obiektywu nie zmieniała się przy zmianach nastawień ostrości.

    Lustrzanki Canon, Minolta, Pentax - automatyka nie kombinowała z rozmiarem
    otworu obiektywu i przy zmianie odległości ostrzenia jasność obiektywu się
    zmieniała.

    Nie wiem, jak sterowała przysłoną automatyka w przypadku założenia do
    Nikona obiektywu makro niezależnego proiducenta.

    Zazanaczam, że jest to stan wiedzy spzred kilku lat i być może w niektórych
    lustrzankach cyfrowych wygląda to teraz inaczej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)