  • Data: 2009-05-24 11:05:41
    Temat: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@a...net> napisał w wiadomości
    news:gvb8ts$5nk$1@inews.gazeta.pl...

    > GO ostrości przy danej skali odwzorowania zależy od nominalnej liczby
    > przysłony*. Np. taki dofmaster wymaga wpisywania *nominalnej* wartości
    > przysłony.

    No przecież dałem Ci link do FAQ grupy, gdzie jest jasno napisane, że do
    wzoru (w skali makro) wstawiamy Ne (przysłonę efektywną), a nie nominalną.

    > Soczewka skróciła ogniskową? Skróciła.
    > Wzrosła nominalna liczba przysłony? Wzrosła.

    Ale nie efektywna

    > Zmalała GO? Zmalała.

    To zależy względem czego. Po założeniu soczewki wzrosła skala odwzorowania
    co zmniejszyło GO. Natomiast przysłona się nie zmieniła i w tym kontekście
    GO pozostało bez zmian. Ogniskowa się skróciiła, ale ogniskowa nie wpływa na
    GO, tylko skala odwzorowania. Patrz uwaga na dole w punkcie dotyczącym GO w
    tym linku:
    http://www.sprzet.darekfoto.pl/ciektx21.html

    > No to o co chodzi?

    Chodzi o to, że nie zapoznajesz się z podanymi materiałami i nadal
    wprowadzasz _własną_ interpretację. Prosiłeś o *jednego* linka, gdzie byłoby
    napisane, że do wzoru na GO wstawiamy przysłonę efektywną, a nie nominalną.
    Dostałeś go i nadal nie przyjmujesz tego do wiadomości. Dostałes też link na
    temat soczewek i nadal twierdzisz swoje.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki