  • Data: 2009-05-22 16:30:29
    Temat: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Od: "Pigul71" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kusi mnie ten E-620. Jaki obiektyw makro byłby wówczas dla mnie odpowiedni?
    > Przypomnę wymagania: odległość od obiektu rzędu 15-20cm (najlepiej stała),
    > możliwość zmiany powiększenia (w hybrydzie załatwiałem to zoomem przy
    > stałej odległości od robala. A jak to jest w lustrzance i obiektywie
    > makro?).
    >
    > Pozdrawiam i sorry za lamerskie pytania, ale bardziej mnie interesują robale
    > niż sprzęt...
    > --
    > Jarek

    Zastanowił bym się nad E-520 (albo E-620) + obiektyw ZD50/2macro i do tego
    długi obiektyw kitowy ZD40-150/4,0-5,6 (albo nawet ZD70-300 mm f/4.0-5.6). (te
    ogniskowe mnoży się razy 2, nawet ta stałka 50/2 robi się przyjemna). Niestety,
    obiektyw macro jest stałoogniskowy (trzeba się przybliżać i oddalać) a w tych
    zumach macro jest raczej symboliczne (chyba 1:8). Ale może użytkownicy E-
    systemu niech się wypowiedzą.
    Głównie ze względu na głębie ostrości (największą wśród lustrzanek) i szybkość.
    Tego mi akurat brakuje w systemie sonego (za normalne pieniądze).
    Osobiście gdybym miał jeszcze raz wybierać, to mimo wszystko lustrzankę. LV
    włączyłem nawet kiedyś &#8211; działało. Ale ja robię dużo macro w słabym świetle
    &#8211;
    ryby w akwariach.

    Pzd
    P.