  • Data: 2009-05-22 22:26:48
    Temat: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 May 2009, PK wrote:

    > DCR250 zalozony na teleobiektyw przy ogniskowej 300 i F11 -
    > - glebia ostrosci zyletkowa, konczaca sie natychmiast. przed i za
    > parktycznie od razu mleko.

    Ano.
    Bo musisz przymknąć ponad 40 (słownie: przysłona czterdzieści),
    bliżej 50, aby zbliżyć się do tego co umożliwia hybryda 2/3"
    z przysłoną 11.
    Z budżetowymi obiektywami (oraz Zuiko, co kiedyś wyszło przy
    flejmie) nie ma jak podejść do "wymogu GO" w zakresie
    osiągalnego w kompaktach. Brak skali o przymykania.
    Jak światła będzie przymało :) to zwiększyć ISO, aż do
    zbliżenia się do poziomu szumów hybrydy :O
    Uzyskany efekt, przy tej samej GO, będzie porównywalny jak
    chodzi o "gęstość światła" (czyli ilość światła NA PIKSEL),
    po prostu chcąc wykorzystać podobne warunki, mając wymóg
    GO *oraz* czasu (poruszenie) lustrzanką nie uzyskasz NIC
    więcej. Ale da sie uzyskać tyle samo (tylko przysłona musi
    dać się przymknąć).
    Do sprawdzenia na dofmasterze oraz organoleptycznie :)

    Przyznam że ciągle nie mam pełnej jasności co do nieostrości
    od dyfrakcji - bo wynik zależy od rozkładu (nieliniowej!)
    funkcji rozproszenia światła na krawędzi, i podejrzewam
    iż te rozkłady wyjdą różne (tj. o różnej charakterystyce,
    znaczy innym udziale "bliskich" i "dalszych" rozmyć,
    trudnym do porównania).

    [...inny zestaw szkła...]
    > - zdecydowanie wieksza glebia ostrosci bardzo lagodnie przechodzaca
    > w calkowite rozmycie

    Moment moment.
    A *skala odwzorowania* była taka sama, czy różniła się o jakieś
    drobne dwa albo trzy razy? ;)

    Bo - głupia sprawa - przy wymogu tej samej skali odwzorowania
    i tej samej matrycy tylko przysłona wpływa na GO.

    Ogniskowa i odległość ostrzenia będą związane wymogiem
    uzyskania "tej samej wielkości obiektu" i mamy pas.
    To co piszesz trochę by geometrię naciągało :]

    pzdr, Gotfryd