  • 71. Data: 2010-02-09 15:16:24
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > W tej cenie? Śmiem wątpić. AFAIK w tej półce jak dotąd nikt jeszcze nie
    > wyskoczył ponad TN.

    Chcesz to podważyć?:
    http://www.apple.com/ipad/specs/

    --
    Mirek

  • 72. Data: 2010-02-09 19:08:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-09 16:16:24 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > Chcesz to podważyć?:
    > http://www.apple.com/ipad/specs/

    Znaczy iPad ma być konkurentem dla iPada, jak by miało wynikać z
    kontektu tego wątku? Chyba jednak nie...

    de Fresz

  • 73. Data: 2010-02-09 21:35:41
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-08 23:16, Norbert wrote:
    > Ojej, no mowie, ze moj palmtop dziala od 6 lat, nawet nie bylo sensu go
    > zmieniac, bo mam sentyment i dziala.

    Też kiedyś miałem sentyment, a teraz mam dużo ciekawych przedmiotów, które
    dawno nie nadają się do czegokolwiek. Jak Twój palm spełnia swoją rolę to
    super i ciesz się, że nie musisz wydawać kolejnych pieniędzy.

    > Czyli jednak lans ponad funkcjonalnosc?

    Czy dobre wykonanie to lans? Chyba sobie żartujesz.
    Jest szereg ludzi, którzy zapłacą ekstra za brak skrzypienia, brak luzu i
    podobne. Nie chodzi tu o to by szpanować wśród znajomych, ale po prostu
    czuć się dobrze z swoim sprzętem.

    > Mozna i tak. Kierunek jest dobry,

    Tylko kierunek się nie nazywa lans.
    Ot wyobraź sobie, że są ludzie, którzy kupią komórkę za 300zł, a są tacy,
    którzy wydadzą na to 3000zł i nie będzie to kwestia specyfikacji, ale
    solidnego wykonania.

    > szkoda ze nie rozwijaly sie takie urzadzenia, przyklad starego SIMpada,
    > ktory gdyby sie rozwinal to z lepszym procesorem i gniazdem na jakies
    > nosniki pamieci, lub dyskiem SSD bije tego ipada bezapelacyjnie.

    Ale jak widzisz miał swoje wady.
    To że dzisiaj dałoby się zrobić nieźle wypaśne urządzenie nie ma
    wątpliwości. Apple robi to wyważając pewne cechy. iPad jest cieniutki i
    oprogramowany dokładnie pod potrzeby. Odniesie sukces, bo nie ma irdy, nie
    ma com-a czy portu na drukarkę. Nie będzie też problemów, że z czymś z
    czym miałby gadać nie gada. Za to będzie miał to co akurat w takim
    urządzeniu trzeba. Będzie miał jakieś iTunes czy podobne i to wszystko w
    połączeniu sprawi, że każdy za niewielką opłatą będzie mógł poczytać sobie
    właściwe książki.

    > W zasadzie
    > kazdy dzisiejszy palmtop ktory mozna kupic za 1000 zl, a ma modul gsm, gps,
    > wifi powiekszony do rozmiarow ekranu o przekatnej 10cali z rozdz 1024x768 i
    > w cenie do 1500 biore. Nie musi byc cienki (technologia na to pozwala od
    > dawna). Ipad i tak nie jest maly, wiec do kieszeni jak palmtop nie wejdzie,
    > jego cienki wymiar niczego nie zmienia , chyba ze daloby sie go zwinac :)

    Nie daje się, ale wielu ludziom te wymiary odpowiadają dalece bardziej niż
    obecność stu portów USB i dwóch wyjść na monitory.
    Dzisiejsze laptopy szybko sprawiają, że jeśli chcesz je zabrać musisz
    poodłączać czy wypiąć z stacji, zabrać zasilacz itd. To urządzenie ma być
    małe i lekkie byś brał nawet jak nie planujesz szczególnego korzystania,
    ale niespodziewanie będziesz akurat miał chwilę czasu.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 74. Data: 2010-02-09 21:35:49
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-08 23:19, Sergiusz Rozanski wrote:
    > A ipad to niby nie z plastiku?

    Nie wiem z czego jest dokładnie ale to materiał znacznie lepszy niż
    większość lapków.

    > A netbook, dowolny, chocby eee 901, waży nieco więcej, ale ssd,
    > 3x usb, czytnik sd, kamerka do czatów, głośniki stereo, 8h na 1
    > ładowaniu, normalny system operacyjny (win lub lin), wyjście vga,
    > klawiatura, multitouch na touchpadzie, wifi(n), pełne bt. Ciut
    > grubszy, ale mniejszy. Z racji rozkładania, poręczniejszy, np
    > leży na kolanach a ekran ma bez trzymania pod innym kątem niż
    > kolana :)

    Akurat mam eee 901. Zdążył trzy razy odwiedzić serwis, obudowa się
    zrysowała od noszenia w miękkim plecaku w tym pokrowcu co dawali
    fabrycznie, do tego niestety jak to kilka osób stwierdziło "sprawia tanie
    wrażenie". Daleko mu do wykonania mac booka air (a wobec tego ipada).
    Co do tysiąca rzeczy które wymieniłeś - z kamerki nie skorzystałem, z
    czytnika SD również, z głośników raz, ale były tak ciche, że niestety. Co
    do reszty - tego można używać, ale raczej w biegu Ci nie potrzeba, a w
    domu możesz mieć zwykły komputer, laptop.
    Co do multitoucha to stanowczo przesadzasz - ekran dotykowy nie jest, a
    rozwiązania pod to nie są multi*,

    A co do "ciut" to chyba naprawdę nie widziałeś mac booka air. IPad jako
    nierozkładany będzie miał grubość notesu.

    > Od urządzenia które noszę w torbie (nie w kieszeni) mam trochę
    > większe wymagania niż od iphone. A tu poza większym ekranem
    > okazuje się że ipad ma mniej niż wspomniany telefon.

    A widzisz - ja od telefonu nie wymagam ani excela, ani worda, nie trzeba
    mi też wielu innych, a wciskanych elementów.
    Za to ipad nie jest ani urządzeniem kieszonkowym ani urządzeniem do
    regularnej pracy. To coś pośredniego wprost do konkretnego zastosowania -
    bardziej odczytu niż interakcji.

    > Jak coś mam w torbie, to chcę:
    > - pogadać na skype z kamerką

    Ja nie chcę, wyleczyłem się z uber-dostępności. A już kamerka to najmniej
    potrzebne mi,

    > - zgrać zdjęcia z sd/cf

    Po co? Żeby jeszcze mieć w ipadzie obrabiadełko do RAW? Chyba kpisz sobie.
    Od tego są zwykłe komputery.

    > - odczytać fotki z pendrive

    j.w.

    > - odebrać _wszystkie_ załączniki z emaila
    > - podpiąć ethernet

    to i tamte dwa zresztą możesz - tylko musisz sobie dokupić przejściówkę.
    iPad jest cieńszy od portu USB.

    > Jak coś się nazywa _multimedialny pad_ to niech ma:
    > - kamerę
    > - stereofoniczne głośniki
    > - dostęp do multimedii z pendrive
    > - sync wersji 64GB nie wyobrażam sobie przez usb, to chyba potrwa 6h?
    > - wyjście wideo hd (hdmi?)

    Wołasz o ficzery, których kiedykolwiek nie użyłbyś w takim urządzeniu.
    Pomyśl sobie, że to ma pozwolić wygodnie przeczytać książkę, przejrzeć
    prosty zestaw RSS czy zagrać w nieskomplikowaną grę.
    To nie ma być kolejny komputer w innej formie. Komputerów są już tysiące.

    Dawniej miałem palmtopa skonfigurowanego w odpowiedni sposób - wystarczyło
    zsynchronizować i miałem aktualne informacje o kinach, jakieś rssy, jakieś
    daily stripy, humor, opowiadania i książki. Czytywałem po autobusach i
    jedyne co mi dokuczało to niewielki ekran, ale za to urządzenie mogło być
    w kieszeni. iPad to urządzenie zoptymalizowane pod dane, coś typu
    elektroniczna książka z sporym zapleczem softwarowym do synchronizacji. To
    właśnie tak będzie działać, tylko jeszcze musi to ktoś poprowadzić i
    napełnić danymi - apple jest taką firmą. Zrewolucjonizowali mp3 przez
    iTunes, zrobią i iPadownię.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 75. Data: 2010-02-09 22:51:35
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 2/8/10 10:02 AM, J.F. wrote:

    > naprawde tlocza jeszcze winyle ?

    Tłoczą. Coraz więcej. Nawet nasi - Riverside na przykład ma na winylach
    chyba wszystko, sprzedają to na swoich koncertach i przez internet.
    I te okładki... Można je OGLĄDAĆ, bo coś WIDAĆ. Zafoliowane, z
    książeczkami - jak za starych, dobrych czasów.

  • 76. Data: 2010-02-09 22:54:00
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 2/8/10 1:24 PM, adam wrote:
    > Użytkownik "Janko Muzykant" napisał
    >
    > Nie do końca.
    > Są takie płyty, które mimo wydania w 198-którymś-tam-roku na CD nadal
    > grają gorzej niż wersja LP. Mimo kolejnych "remasteringowanych" edycji
    > CD jakość się pogarsza.
    > Mam na to twardy dowód w postaci A script for a Jester`s tear Marillion
    > z 1983 roku. Mam LP i pierwsze wydanie CD (nie wiem z którego roku,
    > kupiłęm gdzieś w 1989). LP da się słuchać z dużą przyjemnością, CD
    > ledwie, z dużą przykrością.
    > I nie ma tu nic z dorabiania jakiejkolwiek ideologii. Po prostu suche
> [...]

    Potwierdzam. Pierwsza edycja to kij w szprychy zwolenników CD - nie daje
    się słuchać.
    Nawiasem mówiąc - to jeden z bardzo niewielu przypadków płyty, której
    zremasterowana wersja brzmi lepiej, niż pierwsze wydanie. W 9
    przypadkach na 10 jest odwrotnie i dźwięk przypomina reklamę Vizira na
    TVN-ie.
    A absolutne mistrzostwo świata w robieniu z klientów idiotów osiągnięto
    przy ostatniej płycie Metallici - i nie tłumaczą tego ograniczenia
    sprzętowe w studio. Wersja CD wracała masowo do sklepów, bo nawet głusi
    i nieobiektywni wyznawcy nie dali rady tego słuchać (mam na myśli
    jakość, nie wrażenia artystyczne). Za to wersja winylowa jest zrobiona
    wzorcowo, to co poszło do Guitar Hero też. I nie trzeszczy, nie szumi,
    nie brumi, ma lepszą dynamikę niż jej pozbawiona śmieci cyfrowa wersja.

  • 77. Data: 2010-02-09 22:56:13
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Nie daje się, ale wielu ludziom te wymiary odpowiadają dalece bardziej niż
    > obecność stu portów USB i dwóch wyjść na monitory.

    Ale zobacz, to jest wymiar do niczego. Palmtop mi wchodzi do kieszeni.
    Natomiast ipod? NIe, trzeba juz brac torbe, w torbe rownie dobrze moge
    wlozyc netboka

    > Dzisiejsze laptopy szybko sprawiają, że jeśli chcesz je zabrać musisz
    > poodłączać czy wypiąć z stacji, zabrać zasilacz itd. To urządzenie ma być

    Jakiej znow stacji. Netboki trzymaja i 8h niektore modele, moj laptop daje
    rade ponad 3.5h a nie jest jakis energy efficent, zwykle c2d. Palmtop jak
    jeszcze jezdzilem duzo pociagami wytrzymywal 5h podrozy i ciaglego ogladania
    filmikow 320x240, bez przerwy, i jeszcze zostawalo z 25%. Nie nadazalem
    kompresowac pocketdivxencoderem.

    > małe i lekkie byś brał nawet jak nie planujesz szczególnego korzystania,
    > ale niespodziewanie będziesz akurat miał chwilę czasu.

    Wlasnie o to chodzi ze netbooki tez sa takie male i lekkie. Do ipada tez
    trzeba miec torbe, chyba ze pod pache liczac ze jakis dres Cie nie pozbawi
    zabawki.
    Ipod co najgorsze pewnie bedzie mial problemy z obsluga paru istotnych
    formatow plikow, nawet nie wnikam w szczegoly.

  • 78. Data: 2010-02-09 22:56:59
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Wszedzie gdzie wpisalem ipod mialo byc ipad ;)

  • 79. Data: 2010-02-10 00:50:57
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 22:35:41 +0100, dominik napisał(a):

    > Ale jak widzisz miał swoje wady.
    > To że dzisiaj dałoby się zrobić nieźle wypaśne urządzenie nie ma
    > wątpliwości. Apple robi to wyważając pewne cechy. iPad jest cieniutki i
    > oprogramowany dokładnie pod potrzeby.

    Nie no, żartujesz chyba? Multimedialny iPad bez choćby kamery? To już nie
    jest tworzenie pod potrzeby, to jest przekonywanie że masz potrzeby
    dopasywane do urządzenia. Coś jak MMS w iPhone. Pojawiły się, tylko...
    dlaczego dopiero w kolejnej generacji urządzenia?

    > Odniesie sukces, bo nie ma irdy, nie
    > ma com-a czy portu na drukarkę.

    Nawet już się zanosi na ten sukces ;)

    http://pclab.pl/news40999.html

    > Nie będzie też problemów, że z czymś z
    > czym miałby gadać nie gada.

    Bo zdaje się, że nie bardzo potrafi w ogóle z czymkolwiek gadać.

> [...]
    > połączeniu sprawi, że każdy za niewielką opłatą będzie mógł poczytać sobie

    Tak jak można kupić muzykę w polskim iTunes Music Store?

    > Nie daje się, ale wielu ludziom te wymiary odpowiadają dalece bardziej niż
    > obecność stu portów USB i dwóch wyjść na monitory.

    Za duże na palma, za małe na netbooka. Nie da się użyć ani tak, ani tak.
    Właściwie, to nie wiadomo do czego się nadaje.

    > Dzisiejsze laptopy szybko sprawiają, że jeśli chcesz je zabrać musisz
    > poodłączać czy wypiąć z stacji, zabrać zasilacz itd.

    Zwłaszcza te z czasami pracy rzędu 8-11h.

    > To urządzenie ma być
    > małe i lekkie byś brał nawet jak nie planujesz szczególnego korzystania,
    > ale niespodziewanie będziesz akurat miał chwilę czasu.

    To do tego iPad jest za duży.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 80. Data: 2010-02-10 01:00:39
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 22:35:49 +0100, dominik napisał(a):

    > Nie wiem z czego jest dokładnie ale to materiał znacznie lepszy niż
    > większość lapków.

    ROTFL! Nie widziałeś, ale wiesz :) I w zasadzie możnaby tu już skończyć :P

> [...]
    > zrysowała od noszenia w miękkim plecaku w tym pokrowcu co dawali
    > fabrycznie, do tego niestety jak to kilka osób stwierdziło "sprawia tanie

    Jest tani. A raczej był, bo doczekał się następców, niewiele droższych.

    > Daleko mu do wykonania mac booka air (a wobec tego ipada).

    No dalej, porównuj sprzęt za 900zł to sprzętu za parę tysięcy. Śmiało, nie
    krępuj się. Sukces Aira w porównaniu z netbookami zresztą mówi sam za
    siebie.

    A w ogóle, to jak chcesz porównywać z czymś Aira, to może z ThinkPadem
    X300/X301? Kosztuje podobnie, lepiej wyposażony, solidniejszy i z 36
    miesięczną gwarancją.

    > Co do tysiąca rzeczy które wymieniłeś - z kamerki nie skorzystałem, z
    > czytnika SD również, z głośników raz, ale były tak ciche, że niestety.

    To typowe. Nie dał tego Jobs więc tego nie potrzebujesz.

> [...]
    > Za to ipad nie jest ani urządzeniem kieszonkowym ani urządzeniem do
    > regularnej pracy. To coś pośredniego wprost do konkretnego zastosowania -

    Do tego są lepsze rozwiązania.

> [...]
    > Od tego są zwykłe komputery.

    > j.w.

    > to i tamte dwa zresztą możesz - tylko musisz sobie dokupić przejściówkę.

    Z powyższego wynika że iPad nadaje się... właśnie, do czego to się
    właściwie nadaje? Na podstawkę pod kubek za drogie. Robienie kabelsalad aby
    podłączyć cokolwiek w ogóle litościwie pominę.

    > Wołasz o ficzery, których kiedykolwiek nie użyłbyś w takim urządzeniu.
    > Pomyśl sobie, że to ma pozwolić wygodnie przeczytać książkę,

    Do tego coś w rodzaju kindle nadaje się dużo lepiej. Że nie wspomnę po
    papierowej książce...

    > przejrzeć
    > prosty zestaw RSS czy zagrać w nieskomplikowaną grę.

    To bardzo ubogi zestaw funkcji.

> [...]
    > właśnie tak będzie działać, tylko jeszcze musi to ktoś poprowadzić i
    > napełnić danymi - apple jest taką firmą. Zrewolucjonizowali mp3 przez

    One itunes to rule them all.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."