    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Wed, 10 Feb 2010 02:00:39 +0100

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 22:35:49 +0100, dominik napisał(a):

    > Nie wiem z czego jest dokładnie ale to materiał znacznie lepszy niż
    > większość lapków.

    ROTFL! Nie widziałeś, ale wiesz :) I w zasadzie możnaby tu już skończyć :P

    > Akurat mam eee 901. Zdążył trzy razy odwiedzić serwis, obudowa się
    > zrysowała od noszenia w miękkim plecaku w tym pokrowcu co dawali
    > fabrycznie, do tego niestety jak to kilka osób stwierdziło "sprawia tanie
    > wrażenie".

    Jest tani. A raczej był, bo doczekał się następców, niewiele droższych.

    > Daleko mu do wykonania mac booka air (a wobec tego ipada).

    No dalej, porównuj sprzęt za 900zł to sprzętu za parę tysięcy. Śmiało, nie
    krępuj się. Sukces Aira w porównaniu z netbookami zresztą mówi sam za
    siebie.

    A w ogóle, to jak chcesz porównywać z czymś Aira, to może z ThinkPadem
    X300/X301? Kosztuje podobnie, lepiej wyposażony, solidniejszy i z 36
    miesięczną gwarancją.

    > Co do tysiąca rzeczy które wymieniłeś - z kamerki nie skorzystałem, z
    > czytnika SD również, z głośników raz, ale były tak ciche, że niestety.

    To typowe. Nie dał tego Jobs więc tego nie potrzebujesz.

    > A widzisz - ja od telefonu nie wymagam ani excela, ani worda, nie trzeba
    > mi też wielu innych, a wciskanych elementów.
    > Za to ipad nie jest ani urządzeniem kieszonkowym ani urządzeniem do
    > regularnej pracy. To coś pośredniego wprost do konkretnego zastosowania -
    > bardziej odczytu niż interakcji.

    Do tego są lepsze rozwiązania.

    > Ja nie chcę, wyleczyłem się z uber-dostępności. A już kamerka to najmniej
    > potrzebne mi,

    > Po co? Żeby jeszcze mieć w ipadzie obrabiadełko do RAW? Chyba kpisz sobie.
    > Od tego są zwykłe komputery.

    > j.w.

    > to i tamte dwa zresztą możesz - tylko musisz sobie dokupić przejściówkę.
    > iPad jest cieńszy od portu USB.

    Z powyższego wynika że iPad nadaje się... właśnie, do czego to się
    właściwie nadaje? Na podstawkę pod kubek za drogie. Robienie kabelsalad aby
    podłączyć cokolwiek w ogóle litościwie pominę.

    > Wołasz o ficzery, których kiedykolwiek nie użyłbyś w takim urządzeniu.
    > Pomyśl sobie, że to ma pozwolić wygodnie przeczytać książkę,

    Do tego coś w rodzaju kindle nadaje się dużo lepiej. Że nie wspomnę po
    papierowej książce...

    > przejrzeć
    > prosty zestaw RSS czy zagrać w nieskomplikowaną grę.

    To bardzo ubogi zestaw funkcji.

> [...]
    >
    > Dawniej miałem palmtopa skonfigurowanego w odpowiedni sposób - wystarczyło
    > zsynchronizować i miałem aktualne informacje o kinach, jakieś rssy, jakieś
    > daily stripy, humor, opowiadania i książki. Czytywałem po autobusach i
    > jedyne co mi dokuczało to niewielki ekran, ale za to urządzenie mogło być
    > w kieszeni. iPad to urządzenie zoptymalizowane pod dane, coś typu
    > elektroniczna książka z sporym zapleczem softwarowym do synchronizacji. To
    > właśnie tak będzie działać, tylko jeszcze musi to ktoś poprowadzić i
    > napełnić danymi - apple jest taką firmą. Zrewolucjonizowali mp3 przez

    One itunes to rule them all.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."