    From: Jester <j...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Tue, 09 Feb 2010 23:54:00 +0100

    On 2/8/10 1:24 PM, adam wrote:
    > Użytkownik "Janko Muzykant" napisał
    >
    > Nie do końca.
    > Są takie płyty, które mimo wydania w 198-którymś-tam-roku na CD nadal
    > grają gorzej niż wersja LP. Mimo kolejnych "remasteringowanych" edycji
    > CD jakość się pogarsza.
    > Mam na to twardy dowód w postaci A script for a Jester`s tear Marillion
    > z 1983 roku. Mam LP i pierwsze wydanie CD (nie wiem z którego roku,
    > kupiłęm gdzieś w 1989). LP da się słuchać z dużą przyjemnością, CD
    > ledwie, z dużą przykrością.
    > I nie ma tu nic z dorabiania jakiejkolwiek ideologii. Po prostu suche
> [...]

    Potwierdzam. Pierwsza edycja to kij w szprychy zwolenników CD - nie daje
    się słuchać.
    Nawiasem mówiąc - to jeden z bardzo niewielu przypadków płyty, której
    zremasterowana wersja brzmi lepiej, niż pierwsze wydanie. W 9
    przypadkach na 10 jest odwrotnie i dźwięk przypomina reklamę Vizira na
    TVN-ie.
    A absolutne mistrzostwo świata w robieniu z klientów idiotów osiągnięto
    przy ostatniej płycie Metallici - i nie tłumaczą tego ograniczenia
    sprzętowe w studio. Wersja CD wracała masowo do sklepów, bo nawet głusi
    i nieobiektywni wyznawcy nie dali rady tego słuchać (mam na myśli
    jakość, nie wrażenia artystyczne). Za to wersja winylowa jest zrobiona
    wzorcowo, to co poszło do Guitar Hero też. I nie trzeszczy, nie szumi,
    nie brumi, ma lepszą dynamikę niż jej pozbawiona śmieci cyfrowa wersja.