    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Tue, 09 Feb 2010 22:35:49 +0100

    On 2010-02-08 23:19, Sergiusz Rozanski wrote:
    > A ipad to niby nie z plastiku?

    Nie wiem z czego jest dokładnie ale to materiał znacznie lepszy niż
    większość lapków.

    > A netbook, dowolny, chocby eee 901, waży nieco więcej, ale ssd,
    > 3x usb, czytnik sd, kamerka do czatów, głośniki stereo, 8h na 1
    > ładowaniu, normalny system operacyjny (win lub lin), wyjście vga,
    > klawiatura, multitouch na touchpadzie, wifi(n), pełne bt. Ciut
    > grubszy, ale mniejszy. Z racji rozkładania, poręczniejszy, np
    > leży na kolanach a ekran ma bez trzymania pod innym kątem niż
    > kolana :)

    Akurat mam eee 901. Zdążył trzy razy odwiedzić serwis, obudowa się
    zrysowała od noszenia w miękkim plecaku w tym pokrowcu co dawali
    fabrycznie, do tego niestety jak to kilka osób stwierdziło "sprawia tanie
    wrażenie". Daleko mu do wykonania mac booka air (a wobec tego ipada).
    Co do tysiąca rzeczy które wymieniłeś - z kamerki nie skorzystałem, z
    czytnika SD również, z głośników raz, ale były tak ciche, że niestety. Co
    do reszty - tego można używać, ale raczej w biegu Ci nie potrzeba, a w
    domu możesz mieć zwykły komputer, laptop.
    Co do multitoucha to stanowczo przesadzasz - ekran dotykowy nie jest, a
    rozwiązania pod to nie są multi*,

    A co do "ciut" to chyba naprawdę nie widziałeś mac booka air. IPad jako
    nierozkładany będzie miał grubość notesu.

    > Od urządzenia które noszę w torbie (nie w kieszeni) mam trochę
    > większe wymagania niż od iphone. A tu poza większym ekranem
    > okazuje się że ipad ma mniej niż wspomniany telefon.

    A widzisz - ja od telefonu nie wymagam ani excela, ani worda, nie trzeba
    mi też wielu innych, a wciskanych elementów.
    Za to ipad nie jest ani urządzeniem kieszonkowym ani urządzeniem do
    regularnej pracy. To coś pośredniego wprost do konkretnego zastosowania -
    bardziej odczytu niż interakcji.

    > Jak coś mam w torbie, to chcę:
    > - pogadać na skype z kamerką

    Ja nie chcę, wyleczyłem się z uber-dostępności. A już kamerka to najmniej
    potrzebne mi,

    > - zgrać zdjęcia z sd/cf

    Po co? Żeby jeszcze mieć w ipadzie obrabiadełko do RAW? Chyba kpisz sobie.
    Od tego są zwykłe komputery.

    > - odczytać fotki z pendrive

    j.w.

    > - odebrać _wszystkie_ załączniki z emaila
    > - podpiąć ethernet

    to i tamte dwa zresztą możesz - tylko musisz sobie dokupić przejściówkę.
    iPad jest cieńszy od portu USB.

    > Jak coś się nazywa _multimedialny pad_ to niech ma:
    > - kamerę
    > - stereofoniczne głośniki
    > - dostęp do multimedii z pendrive
    > - sync wersji 64GB nie wyobrażam sobie przez usb, to chyba potrwa 6h?
    > - wyjście wideo hd (hdmi?)

    Wołasz o ficzery, których kiedykolwiek nie użyłbyś w takim urządzeniu.
    Pomyśl sobie, że to ma pozwolić wygodnie przeczytać książkę, przejrzeć
    prosty zestaw RSS czy zagrać w nieskomplikowaną grę.
    To nie ma być kolejny komputer w innej formie. Komputerów są już tysiące.

    Dawniej miałem palmtopa skonfigurowanego w odpowiedni sposób - wystarczyło
    zsynchronizować i miałem aktualne informacje o kinach, jakieś rssy, jakieś
    daily stripy, humor, opowiadania i książki. Czytywałem po autobusach i
    jedyne co mi dokuczało to niewielki ekran, ale za to urządzenie mogło być
    w kieszeni. iPad to urządzenie zoptymalizowane pod dane, coś typu
    elektroniczna książka z sporym zapleczem softwarowym do synchronizacji. To
    właśnie tak będzie działać, tylko jeszcze musi to ktoś poprowadzić i
    napełnić danymi - apple jest taką firmą. Zrewolucjonizowali mp3 przez
    iTunes, zrobią i iPadownię.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564