  • 111. Data: 2010-02-10 21:41:22
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 20:21:23 +0100, Jester napisał(a):

    > Flash to jest ta taka śmieszna ikonka, która pojawia się po
    > zainstalowaniu adblocka w Firefoksie?

    Nie, mój drogi. Ikonka pojawia się po instalacji w FF Flashblocka. Adblock
    nie ma z nią nic wspólnego.

    > Która powoduje, że mogę spokojnie
    > łazić po internecie bez ryzyka, że mi nagle jakaś reklama zaryczy i
    > postawi na nogi całą kamienicę?

    No paczpan, ja tam mam przeglądarkę wyciszoną, więc czy z blokerem czy bez
    nic mi nie zaryczy...

    > I dzięki której nie muszę czekać 40
    > sekund aż się jakaś ruchoma i gadająca przeszkadzajka załaduje?

    40 sekund? Z którego masz roku komputer? z 1998?

    > Jeżeli tak - to owszem: www bez flasha jak najbardziej. Albo z mądrze
    > wykorzystanym flashem (rzadko spotykany przypadek, ale się CZASAMI zdarza).

    Na ipadzie wyboru nie masz. Youtube, vimeo, google video - zajefajnie bez
    flasha działają, nie?

    > Poza tym flash jest podobno na wylocie - tak mi jeden spec od www
    > powiedział, jeszcze przed iPadem ;)

    Nawet widać :D

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 112. Data: 2010-02-10 21:53:37
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-10 17:13:40 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Po co w ogóle mikrofon, głośniki itp. Przecież liczy się żeby owce ostrzyc,
    > a nie dać funkcjonalność.

    To po co wogóle takie urządzenie? Można wziąć notes i nucić pod nosem.
    Rzecz w tym, że takie urządzenie nie jest 100% zamiennikiem komputera,
    ma w stosunku do niego zalety, ma też i wady, wszystko sprowadza się do
    tego, czy nieobecność pewnych ficzersów w takim urządzeniu realnie
    przełoży się na niewygodę dla większości jego potencjalnych
    użytkowników. W tym przypadku brak kamerki czy głośników stereo IMHO
    nie jest żadną wadą.

    > A tak, zapomniałem. Jakaś tam grupa.

    W 2008 roku 1.3 miliarda użytkowników komórek z ogółem ponad 3 milardów
    na całym świecie wysłał 50 miliardów MMSów. Czyli średnio co trzeci
    użytkownik komórki wysyła 50 mmsów rocznie. O dziwo bodaj nikt z moich
    znajomych do tej grupy nie należy, bo średnio otrzymują bądź wysyłają z
    1 do 3 mmsów rocznie, ale nie wykluczam że jesteśmy w niszy.

    > Stany nie tak dawno nauczyły się z SMSów korzystać.

    Więc czemu Cię dziwi, że amerykańska firma, skupiająca się w dużej
    mierze na rynku amerykańskim, darowała sobie na początku tą
    technologię, nie wspieraną w tamtym czasie przez sieć, która ma
    wyłączność na sprzedaź iPhona?

    > Nie wiem, nie interesowałem się tym. Zresztą argument z rodzaju "a u was
    > biją murzynów".

    Jak z połowa zarzutów przeciwko produktom Apple. Oczywiście to Jejpl
    jest ten zły, bo przez rok nie dawał możliwości wysyłania MMSów ze
    swojego telefonu (czego nigdy nie ukrywał, a do zkupu którego AFAIK
    nikt nikogo nie zmuszał), a po tym czasie problem rozwiązał DARMOWYM
    apdejtem systemu dla WSZYSTKICH modeli swojego telefonu. A gdy
    tymczasem zarówno Windows Mobile, jak i Symbian nie oferują
    użytkownikom telefonów jakiejkolwiek LEGALNEJ możliwości zainstalowania
    nowszego softu wprowadzającego większą funkcjonalność, to są kul i cacy?

    ent-ipad-prices-could-change/

    Nie

    no,

    > Ależ w jednym i drugim istotne jest to samo. iPad nie spotkał się z takim
    > zainteresowaniem jak się spodziewał producent dając okrojony produkt.

    I te wszystkie wnioski w oparciu i relacje kogoś, kto z kimś rozmawiał
    nt. nieujawnionych liczb pre-orderów przed pojawieniem się produktu na
    rynku? Bosko.

    > No przecież nie ja się tu zachwycam jak to się fajnie będzie czytać ebooki
    > na tym.
    >
    > iPad to urządzenie które potrafi więcej od czytnika. Ale żadnej swojej
    > funkcji, według tego co o nim piszą, nie wykonuje w pełni.

    Z werdyktami sugerowałbym się wstrzymać do momentu, aż będzie go można
    wziąć w ręce. Bo ogromna część funkcjonalności iPada będzie zależeć od
    "contentu" - a ten tak naprawdę, szczególnie w odniesieniu do realiów
    europejskich, stoi jeszcze pod znakiem zapytania.

    > Ale dalej wali LEDami ze świecącego ekranu po oczach, co w porównaniu z
    > czytnikiem go dyskwalifikuje.

    To Twoje zdanie. Ja nie widziałem jeszcze na oczy, więc się powstrzymam
    z wyrażaniem kategorycznych sądów na podstawie widzimisia.
    A kierując się w stronę gdybania i opierając się na analogii do iPhona
    (choć w iPadzie z racji IPSa powinno być jednak lepiej), to czytanie na
    tej jakości ekranie IMHO zdecydowanie nie jest mordęgą. W telefonie
    przeszkadza przede wszystkim wielkość, a nowe urządzenie tej wady nie
    posiada.

    > Że nie wspomnę o o wiele wyższej cenie.

    Zapominając o wiele wyższej funkcjonalności? Tak, to bardzo obiektywna ocena...

    > Ale boli. A na reklamie, którą skrzętnie Apple wyciął, flasha obsługiwał.

    Ło matko, cóż za poważny zarzut! Przecież nikt inny w czasie kręcenia
    reklam nie używa wkładanych skrinszotów w ekrany urządzeń, no normalnie
    Jejpl jest prekursorem tej zbrodniczej działaloności...

    > Więc się da, a obcięcie flasha nastąpiło z innych powodów.

    Dupa tam. Zrobili skrinszoty w Safari na Maku i wsadzili w
    postprodukcji. Choćby z tego prozaicznego powodu, że w czasie kręcenia
    na ekranach urządzeń howno widać.
    A o powodach nieobecności flasha na iPhonie (a więc pewnie i iPadzie)
    jest sporo informacji. W skrócie - stwierdzili że po pierwsze jest
    paskudnie zasobożerny i muli, a są to bądź co bądź urządzenia o dość
    ograniczonych zasobach, oraz jest jedną z głównych przyczyn
    niestabilności przeglądarek. Zresztą wystarczy sprawdzić jak cudownie
    działa Flash na WM czy Symbianie.

    > Zapewne żeby
    > flashowe gierki nie stanowiły konkurencji dla iTunes Store

    Oczywiście, zwłaszcza dla tych darmowych.

    > Ugnie się, albo i nie. Flash może i jest paskudny, obciąża i tak dalej, ale
    > bez flasha na niektórych stronach nie zrobisz nic sensownego. I nie jest
    > takich stron mało.

    Osobiście to mam nadzieję, że wrócą czasy z początków popularności
    Flasha, gdzie większość sensownych witryn oferowała wybór - Flash czy
    HTML.
    A zaleta braku Flasha jest taka, że wszelaki Adblocki stają się zbędne ;-)

    > "Da się", a "da się wygodnie" to dwie różne sprawy.

    Podobnie jak klawiaturom sporej części netbooków jest baaardzo daleko
    do mistrzostwa ergonomii. Nie wspominając o gównianych i niewygodnie
    umieszczonych touchpadach.

    > Jeśli uważasz że ekran dotykowy jest w stanie zastąpić klawiaturę w pisaniu
    > choćby i dłuższego maila (wtręt o powieści jest mało poważny) to żyjesz
    > złudzeniami.

    Mi się parę takich maili udało spłodzić na iPhonie i nie narzekam. Jak
    dla mnie jest lepiej niż na Nokii E70 i niegorzej od HTC TyTN2. Na
    iPadzie może być tylko lepiej.

    > A co by miał jeszcze potrafić? Jest maleńki, wybrałem go ze względu na
    > jakość audio i tylko na tym mi zależało. Jak będę chciał konsoli albo
    > odtwarzacza filmów sięgnę po coś innego.

    Podsumujmy: idąc w teren bierzesz ze sobą: telefon do dzwonienia,
    grajka do słuchania muzyki, netbooka do netu i powiedzmy filmów, ebook
    readera do czytania i może jeszcze PSP do grania. Kul.

    > Cóż, autorzy wiedzieli, że mogą nią zarobić, bo naiwnych nie brakuje.
    > Produktywność mieli pierwszej klasy.

    Znaczy oszukali tych biednych, niezorientowanych ludzi i namówili żeby
    bezsensownie wydali swoje ~80 eurocentów na coś, co robi zupełnie coś
    innego, niż opisywano?

    To może przy okazji warto wspomnieć o tym co daje AppStore, ale
    najpierw może o konkurentach:
    - Palm App Catalog: 1000 aplikacji, nieznana ilość ściągnięć
    - Android Market: 20k aplikacji
    - Windows Marketplace for Mobile: ~250 aplikacji (z szacowanych ~20k)
    - Ovi Nokii - ciężko znaleźć rzetelne informacje, nie wszystkie
    aplikacje są kompatybilne ze wszystkimi telefonami, ale podaje się ok.
    40k wliczając dzwonki.
    - BlackBerry App World - ok 2500 aplikacji

    AppStore = ~140k aplikacji, ściągniętych łącznie ponad 3 miliardy razy.

    > A na iPadzie każdy nie skorzysta bo się nie da.

    Pewnie i tak nie uwierzysz, ale to, do czego większość używa netbooka,
    da się spokojnie zrobić na iPadzie. Osoby takie jak kolega Sergiusz,
    chcące do iPada podłączyć projektor HD, którego nie podłączą do bodaj
    żadnego taniego netbooka - zdecydowanie większości nie stanowią.

    > A tak tak. Chwila, czy to nie tu narzeka się, że taki Canon cośtam obcina z
    > funkcji, żeby później można było sprzedać kolejny model z tą właśnie
    > funkcją? Dostrzegasz analogię? Brackettingu większego niż +-1EV też nie
    > każdy używa, to po co go umożliwiać?

    A czy ktoś tu pisze, że z tego powodu jest to badziew dla bezmózgich lanserów?

    de Fresz

  • 113. Data: 2010-02-10 22:03:31
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-10 20:21, Jester pisze:

> [...]
    > Jeżeli tak - to owszem: www bez flasha jak najbardziej. Albo z mądrze
    > wykorzystanym flashem (rzadko spotykany przypadek, ale się CZASAMI zdarza).

    Flash jest podstawą youtube, rozwiązaniem przyszłości ma być HTML 5, ale
    na razie to raczkuje. Zapytasz po co Youtube, to powiedz mi gdzie można
    zobaczyć stare animacje Waleriana Borowczyka czy współczesne Piotra
    Dumały. Masa galerii z ciekawymi fotografiami czy design jest w flash.
    Bez sensu się sztucznie ograniczać tylko dlatego że sprzęt nie jest w
    stanie zagwarantować odpowiedniej wydajności. Jakby nie patrzeć jest to
    jeden z głównych formatów wymiany dokumentów obok pdf i nieszczęsnych
    plików MS Office. Nie ma co się oszukiwać że iPad posiada wiele
    sztucznych ograniczeń i nie ma w tym nic dziwnego skoro pan Jobs ma
    doskonałą świadomość faktu że jego produkty to styl i zbiór pewnych
    wyobrażeń, a dopiero dalej urządzenie. Wystarczy zobaczyć ten filmik by
    zrozumieć o co tu chodzi http://www.youtube.com/watch?v=1ZS8HqOGTbA .
    Zresztą jak zawsze po premierze Apple szybko pojawiały się killery,
    kolejny dobry przykład http://www.youtube.com/watch?v=_hnOCUkbix0

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 114. Data: 2010-02-10 22:04:07
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@d...media-lab.co
    m.pl>,
    Sergiusz Rozanski nabazgrał:

    > Imo będzie jak iphone, czytaj: kiepsko.

    E, ponoć pierwsza generacja (iSlow) była całkiem porządnie wykonana.
    Dopiero jak zdobyli rynek to pocięli po kosztach. Ergo iPad może
    teraz być całkiem solidny materiałowo.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Spam na Joggerze

  • 115. Data: 2010-02-10 22:18:21
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hkvafg$9n5$1@news.onet.pl>,
    cichybartko nabazgrał:
    > Flash jest podstawą youtube, rozwiązaniem przyszłości ma być HTML 5, ale
    > na razie to raczkuje.

    Od połowy stycznia Youtube daje oficjalnie możliwość wyboru HTML5, zaś
    jak ktoś chciał, to mógł oglądać już od początku listopada...

  • 116. Data: 2010-02-10 22:26:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-10 17:26:48 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Nie znam się na samochodach.

    Łatwo możesz to sprawdzić. U Audi czy Merca, przy cenie bazowej ~200k+
    zł, za gadżety w stylu skórzana kierownica wielofunkcyjna, elektrycznie
    ściemniane lusterka, komputer pokładowy itp trzeba zapłacić kilka tys.,
    podczas gdy w np. Lagunie za 100k zł znajdą się w standardzie. Również
    w Renault czy u Hyundaia dają dłuższą gwarancję (i tak niemcy się
    postarali, bo parę lat temu na wszystko było rok, teraz na np. korozję
    dają 12 lat, jak Fiat i inni to robili od lat nastu). A jednak ludzie
    kupują ten marnie wyposażony i przepłacony anserski chłam. Żeby chociaż
    psuło się to rzadziej niż inne, tańsze marki, a;e też nie.

    > No na każdym kroku po prostu widać tą popularność i naśladownictwo ;)

    Wśród marketowego chłamu - jeszcze nie, technologia nie ta.

    > Nie, krótsza gwarancja lepsza pewnie.

    Spoko, Kia daje teraz bodaj 7 lat, na pewno wykoszą Audi czy Merca z
    rynku, w końcu kto rozsądny kupi taki złom z tylko 2-letnią gwarancją?
    BTW, jak tam autoryzwany serwis latopów Asusa, co to daje te 3 lata
    gwarancji, wyskoczyli już ponad poziom iSpota, czy dalej podobnie?

    > I tak go pewnie będziesz musiał ciągać żeby zrobić to wszystko czego na
    > ipadzie nie zrobisz.

    No właśnie nie, bo to nie jest w pełni funkcjonalny zamiennik
    komputera. W życiu by mi nie przyszło do głowy obrabiać na tym RAWy,
    montować filmy, czy traktować jako przenośnego huba dla pendraków.
    Powiedziałbym nawet, że to sprzęt dla tych, którzy nie muszą (bądź nie
    chcą) na codzień biegać laptopem. Ma część funkcjonalności, ma swoje
    ograniczenia. Ci, którzy mają specyficzne wymagania z pewnością sami są
    w stanie dobrać do nich odpowiedni sprzęt.

    > Spiskowe teorie mają sie dobrze, tylko usuwanie aplikacji bez sensu i wg
    > widzimisię ma miejsce na etapie akceptacji tychże do AppStore.

    I o zgrozo ten paskudny i wredny Apple robi to w zgodzie z warunkami
    jasno i przejrzyście opisanymi w SDK. Ale to w końcu chamstwo z ich
    strony, że bezczelnie poinformowali wcześniej czego sobie nie życzą na
    autorskiej platformie.

    > Patrz co to napisalem o akceptacji aplikacji do AppStore. Ciekawe, czy z
    > ebookami też będą tak działać?

    Nie sądzę, bo przy aplikacjach ma to swoją logikę, ebook raczej będzie
    miał trudności z wpłynięciem na działanie sprzętu czy dublowaniem
    funkcjonalności softu iPada.

    de Fresz

  • 117. Data: 2010-02-10 22:26:43
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-10 23:18, l...@l...localdomain pisze:
    > W poście<hkvafg$9n5$1@news.onet.pl>,
    > cichybartko nabazgrał:
    >
    > Od połowy stycznia Youtube daje oficjalnie możliwość wyboru HTML5, zaś
    > jak ktoś chciał, to mógł oglądać już od początku listopada...

    Wiem że jest wybór, ale to dopiero raczkuje. Ten kodek się strasznie
    tnie na moim dwurdzeniowym intelu, kolega na Pentium 4 miał jeszcze
    większe problemy. Flash nawet w full HD idzie bez problemowo, zero
    przycinek.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 118. Data: 2010-02-10 22:29:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-10 17:30:44 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Bo ma być iPad lepszy od netbooka a każdą rzecz w której miałby być lepszy
    > robi ułomnie!

    Wedle Twoich kryteriów, wykraczających conieco ponad to, czego ZU potrzebuje.

    > Jakość iPhone miałem okazję oglądać przez ponad pół roku na własne oczy. O
    > pół roku za dużo.

    Ja spoglądam na nią codziennie od ponad roku. Bije na głowę wszelkie
    Nokie, SE czy HTC, które miałem.

    de Fresz

  • 119. Data: 2010-02-10 22:39:45
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hkvbqu$dn3$1@news.onet.pl>,
    cichybartko nabazgrał:

    > Wiem że jest wybór, ale to dopiero raczkuje. Ten kodek się strasznie
    > tnie na moim dwurdzeniowym intelu, kolega na Pentium 4 miał jeszcze
    > większe problemy.

    ,,Ten kodek'' to natywna biblioteka obsługująca H.264. Z pełną akceleracją
    sprzętową i bez utrudnień w stylu maszyny wirtualnej. Najprawdopodobniej
    przestanie Ci raczkować po zmianie sprzętu ;)

    > Flash nawet w full HD idzie bez problemowo, zero przycinek.

    Albo dzięki niższemu bitrate'owi w tym FLV, albo całe to H.264 to jeden
    wielki scam ;)

  • 120. Data: 2010-02-10 22:45:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-10 22:41:22 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Na ipadzie wyboru nie masz. Youtube, vimeo, google video - zajefajnie bez
    > flasha działają, nie?

    Ty podobno miałeś kiedyś iPhona w ręku, jak sam twierdzisz, nie? I nie
    wiesz że do YT jest specjalna aplikacja, dająca pełny dostęp do
    zawartości serwisu? Od samej premiery tego telefonu. Vimeo ma swoją
    wersję mobilną strony, która działa na iP, z Google Video też nie ma
    problemu. Ba! Nawet różne xxx-tuby chodzą.
    Jakie jakieś brednie będziesz opowiadał o tym urządzeniu? I cały imidż
    znawcy poszedł w pis...

    de Fresz