    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Wed, 10 Feb 2010 23:03:31 +0100
    <hkk9ke$l09$1@news.dialog.net.pl> <hkkq06$5cl$1@news.supermedia.pl>
    <hkl0dg$ot8$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkm7mf$ei6$1@inews.gazeta.pl>
    <hkm9p5$94t$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkmbt7$8a$1@inews.gazeta.pl>
    <hkmi30$gmt$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkps26$sig$3@inews.gazeta.pl>
    <hkq2gd$gsh$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkskfe$gnj$1@inews.gazeta.pl>
    <1ovt0nzt86c10.1hhiebi18xvue$.dlg@40tude.net>
    <hku6t7$fqe$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <hkv146$3im$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2010-02-10 20:21, Jester pisze:

    > Flash to jest ta taka śmieszna ikonka, która pojawia się po
    > zainstalowaniu adblocka w Firefoksie? Która powoduje, że mogę spokojnie
    > łazić po internecie bez ryzyka, że mi nagle jakaś reklama zaryczy i
    > postawi na nogi całą kamienicę? I dzięki której nie muszę czekać 40
    > sekund aż się jakaś ruchoma i gadająca przeszkadzajka załaduje?
    > Jeżeli tak - to owszem: www bez flasha jak najbardziej. Albo z mądrze
    > wykorzystanym flashem (rzadko spotykany przypadek, ale się CZASAMI zdarza).

    Flash jest podstawą youtube, rozwiązaniem przyszłości ma być HTML 5, ale
    na razie to raczkuje. Zapytasz po co Youtube, to powiedz mi gdzie można
    zobaczyć stare animacje Waleriana Borowczyka czy współczesne Piotra
    Dumały. Masa galerii z ciekawymi fotografiami czy design jest w flash.
    Bez sensu się sztucznie ograniczać tylko dlatego że sprzęt nie jest w
    stanie zagwarantować odpowiedniej wydajności. Jakby nie patrzeć jest to
    jeden z głównych formatów wymiany dokumentów obok pdf i nieszczęsnych
    plików MS Office. Nie ma co się oszukiwać że iPad posiada wiele
    sztucznych ograniczeń i nie ma w tym nic dziwnego skoro pan Jobs ma
    doskonałą świadomość faktu że jego produkty to styl i zbiór pewnych
    wyobrażeń, a dopiero dalej urządzenie. Wystarczy zobaczyć ten filmik by
    zrozumieć o co tu chodzi http://www.youtube.com/watch?v=1ZS8HqOGTbA .
    Zresztą jak zawsze po premierze Apple szybko pojawiały się killery,
    kolejny dobry przykład http://www.youtube.com/watch?v=_hnOCUkbix0

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.