  • 21. Data: 2012-04-18 22:37:20
    Temat: Re: Lupa nagłowna
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-18 22:19, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    -3-5x-lekka-i2253460596.html

    > To może coś takiego:
    >
    > http://allegro.pl/lupa-lupka-jubilerska-zegarmistrzo
    wska-7x-i2269995285.html

    > Też używam, wstawiłem soczewkę okularową +8, całkiem wygodne.

    Do lutowania?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2012-04-18 22:41:53
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Te trochę gorsze jeśli ktoś ma okulary. Ciężko założyć jedno i drugie.
    > Lepsze tamte w formie czapeczki :)

    tak, masz rację. Ja nie noszę okularów (ale za to soczewki kontaktowe :).

    Teraz, jak muszę, to się męczę z lampą z lupą. Ale to nie jest wygodne...

    A ktoś może używa do ręcznego montażu jakiegoś DIY "video inspection" ?
    Da się tak pracować ręcznie - patrzę w monitor i jeeedzieeemyyyy... ?

  • 23. Data: 2012-04-18 22:43:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-04-2012 o 22:19:25 napisał(a):

    -3-5x-lekka-i2253460596.html

    > To może coś takiego:
    >
    > http://allegro.pl/lupa-lupka-jubilerska-zegarmistrzo
    wska-7x-i2269995285.html
    Dobre żeby coś obejrzeć ale do montarzu się nie nadaje, ja kupiłem sobie
    taką lampkę
    http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mod
    e=opis&nr=56436&Lupa%20war.z%20pod%B6w.%20SJ-082%20%
    20-%3E5927%20IVOR&nadkat=&kat=NARZ%CADZIA&nazwa=Lupy
    któa ma całkiem niezłą soczewkę a że jest duża to i pole widzenia spore,
    dzieki pantografowi
    nie blokuje ruchów przy płytce, no i cena znośna.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2012-04-18 22:46:39
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-04-18 22:37, Mario pisze:
    [...]
    wska-7x-i2269995285.html

    > Do lutowania?

    Używałem, gdy nie miałem mikroskopu. Daje się pracować, choć komfort
    taki sobie.
    Ale przynajmniej coś widać, nie tak, jak w tych chińskich wynalazkach.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 25. Data: 2012-04-18 22:50:09
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Czy te z Allegro różnią się czymś poza ceną?
    > Wszystkie mają z tworzywa soczewki. Tylko czy są tak samo dobrze zrobione.
    > Bo mam ręczną lupę z plastikowymi soczewkami i tam w środku pola widzenia
    > jest obraz rozmyty.
    >
    > Czy te z ramką jak okulary są do użytku przez osobę, która nosi okulary?
    >
    > Ktoś wskaże palcem... tą mam i jest dobrze.
    > http://allegro.pl/listing.php/search?category=0&chan
    ge_view=1&order=pd&sg=0&str
    > ing=nag%C5%82owna+lupa
    > Gdyby się połamał link http://tiny.pl/hpjwc
    >
    > Robert

    Zamiast zawracać sobie głowę gównem idź do normalnego okulisty i na badaniu
    powiedz że potrzebujesz okulary co będą powiększały. Dobierze Ci soczewki, jak
    masz jakieś inne wady typu astygmatyzm to skoryguje, dobierze do rozstawu
    oczu. Stówkę za takie rowery w najtańszej oprawce zapłaciłem. Jak Ci szkoda
    kasy a nie nosisz okularów to w marketach i na rynkach mają chińskie w kilku
    rozmiarach i kilku " mocach". 15 złotych takie bryle kosztują.

  • 27. Data: 2012-04-18 22:50:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "janusz_kk1"

    http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mod
    e=opis&nr=56436&Lupa%20war.z%20pod%B6w.%20SJ-082%20%
    20-%3E5927%20IVOR&nadkat=&kat=NARZ%CADZIA&nazwa=Lupy
    któa ma całkiem niezłą soczewkę

    Moja ręczna lupa ma ponad 100 mm średnicy. Nie da się patrzeć obuocznie.

    Robert

  • 26. Data: 2012-04-18 22:50:26
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-18 22:46, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > taki sobie.
    > Ale przynajmniej coś widać, nie tak, jak w tych chińskich wynalazkach.

    No nie wiem 8* to chyba z 10 cm musiałbym patrzeć. Ja nie narzekam na tę
    nagłowną. Akurat rozstaw osi mam w miarę zgodny i widzi mi się dobrze
    obu oczami.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2012-04-18 22:54:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-04-18 22:50, Mario pisze:
    [...]
    > No nie wiem 8* to chyba z 10 cm musiałbym patrzeć. Ja nie narzekam na tę
    > nagłowną. Akurat rozstaw osi mam w miarę zgodny i widzi mi się dobrze
    > obu oczami.

    8 dioptrii, nie 8x. Odległość jakieś 15 cm.

    P.P.

  • 29. Data: 2012-04-18 22:54:51
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > masz jakieś inne wady typu astygmatyzm to skoryguje, dobierze do rozstawu
    > oczu. Stówkę za takie rowery w najtańszej oprawce zapłaciłem.

    No tak, ale jeśli chodzi np. o montaż PCB, to trzeba co chwilę przenosić
    wzrok poza pole robocze, i wtedy powiększenie będzie utrudniać.
    Wyobrażam sobie, że te chińskie czapeczki z soczewkami mają przynajmniej
    tą zaletę, że w razie potrzeby unosisz nieco głowę, i może patrzeć pod
    nimi, bez powiększenia.
    Albo jednym ruchem odchylić soczewkę.

    Ze zwykłymi okularami będzie większy problem...

    A brnąc dalej w temat - wziąć "mikroskop" na USB, postawić sobie przed
    nosem monitorek ?

    http://www.youtube.com/watch?v=mOOEGF7qvB4

    Ktoś kombinował coś takiego ?

  • 30. Data: 2012-04-18 22:57:32
    Od: " nenik" <n...@g...pl>

    Na allegro w dziale rupieci:) antyki sa rozne stare kamery analogowe,
    projektory i inne temu podobne duperele. Soczewki pierwsza klasa stare,duze
    ruskie dobre. Za cene tych "okularow" mam takie soczewki jak w sprzecie hitech
    :) Powierzchnia uzyteczna niemal 100% tj utrata ostrosci 0,5cm od krawedzi
    soczewki a nie od jej srodka. Dorobic 10 ledow do podswietlenia i mamy pseudo
    mikroskop, oczywiscie jak ktos ma wiecej do wydania do kupuje mikroskop
    stereoskopowy.