  • 11. Data: 2012-04-18 22:10:13
    Temat: Re: Lupa nagłowna
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-04-18 21:31, sundayman pisze:

    > Taa... nie ma to jak porada oderwana od pytania.
    > Kolega pyta o lupę nagłowną - domyślam się, że chodzi o zastosowanie
    > tego typu, jak ja sam obecnie potrzebuję - czyli np. montaż smd.
    >
    > Do tego celu potrzebna jest lupa nagłowna, a nie mikroskop o
    > powiększeniu 20 x. Co on ma, oglądać sobie mikropęknięcia na złączu ?

    Mikroskop o powiększeniu 10x, taki, jak zaproponowałem, znakomicie
    nadaje się do montażu SMD. I do tego go używam. Nieporównanie
    wygodniejszy od lupy nagłownej.

    P.P.

  • 12. Data: 2012-04-18 22:12:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik " nenik"

    > Oczywiscie jedna soczewke mam zaklejona

    Teraz patrząc przez okrągłą lupę nie da się patrzeć oboma oczami.
    Myślałem, że te nagłowne dadzą taki komfort.
    Patrząc jednym okiem nie mam wyczucia odległości. To nie robota.

    Robert

  • 13. Data: 2012-04-18 22:19:25
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-04-18 22:07, nenik pisze:
    > http://allegro.pl/lupa-naglowna-2xled-1-2x-1-8x-2-5x
    -3-5x-lekka-i2253460596.html

    > Mam. Jaka cena taka jakosc. Do czytania - nigdy. Do pracy? od biedy moze byc.
    > Powierzchnia uzyteczna to 25-30% pow. soczewki co jest kiepskim wynikiem.
    > Nie wiem czy nadaje sie dla osob z okularami, zawsze myslalem ze chcac patrzec
    > przez taka lupe okulary trzeba zdjac. W zasadzie to nie ma zadnej alternatywy
    > za np 100 czy 200zl wiec porownanie odpada.
    > Nie odpowiem czy ta lupa jest dobra, jednak jest uzyteczniejsza niz trzymanie
    > zwyklej lupy jedna reka a lutownicy druga.
    >
    > Oczywiscie jedna soczewke mam zaklejona bo inaczej kaszana, mam taki nawyk ze
> [...]

    To może coś takiego:

    http://allegro.pl/lupa-lupka-jubilerska-zegarmistrzo
    wska-7x-i2269995285.html

    Też używam, wstawiłem soczewkę okularową +8, całkiem wygodne. W każdym
    razie wygodniejsze, niż wynalazek z linku na górze. Ale co kto lubi...

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 14. Data: 2012-04-18 22:21:50
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > A jak to się dokładnie nazywało? Szukam takiego rozwiązania.
    > K.

    Te rosyjskie to były okulary dla jubilerów, znając rosyjskie zamiłowanie do
    skrótów były to JO ( pisane cyrylicą ) , coś podobnego możesz zobaczyć tu
    http://designsforvision.pl/dental
    ale te rosyjskie biły je na głowe, powiekszenie chyba było 2-10.
    Piotr

  • 15. Data: 2012-04-18 22:22:33
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Powiększenie 3,5 razy wystarczające?
    > Bo ręczną lupę, którą mam ma 5 dioptrii. Nie wydaje się za mocna.

    Większe powiększenie jest niewykonalne w taki sposób przy pomocy
    pojedynczych soczewek a przedmiot trzeba by trzymać bardzo blisko twarzy
    i robić okrutnego zeza.

    Większe powiększenia realizuje się tak:
    http://www.mpn.pl/sklep/product_info.php?cPath=35&pr
    oducts_id=65
    tyle że to nie ta kategoria cenowa

    Miałem kiedyś podobne o powiększeniu 3x używane podczas operacji
    okulistycznych, rewelacja, obraz ostry jak żyletka. I zginęły podczas
    przeprowadzki.

  • 16. Data: 2012-04-18 22:26:29
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    I jeszcze coś takiego, trochę za dużo powiększa ale szkła zawsze można
    podmienić u optyka.
    http://www.cezar24.pl/lupa-zegarmistrzowska-okulary-
    p-986.html
    Piotr

  • 17. Data: 2012-04-18 22:26:56
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-04-18 22:12, Robert Wańkowski pisze:

    > Użytkownik " nenik"

    > Teraz patrząc przez okrągłą lupę nie da się patrzeć oboma oczami.
    > Myślałem, że te nagłowne dadzą taki komfort.
    > Patrząc jednym okiem nie mam wyczucia odległości. To nie robota.

    ja mam "oczywiście" nie zaklejoną, patrzę obuocznie i nie sprawia mi to
    żadnego problemu, to chyba nie wada tych lup nagłownych co problem
    kolegi nenika. Wystarczy że ma zdecydowanie inny rozstaw źrenic niż w
    tej lupie.

  • 18. Data: 2012-04-18 22:28:30
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-18 21:36, sundayman pisze:
    > i jeszcze to mi się podobuje
    >
    > http://allegro.pl/lupa-naglowna-okulary-z-oswietleni
    em-9892b-i2276021358.html

    Te trochę gorsze jeśli ktoś ma okulary. Ciężko założyć jedno i drugie.
    Lepsze tamte w formie czapeczki :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2012-04-18 22:36:11
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > Nie wiem czy nadaje sie dla osob z okularami, zawsze myslalem ze chcac patrzec

    Używam podobnej do okularów - plusów. Tak jest szybciej jeśli lutuję
    małe smd, a często trzeba przenieść wzrok na inne - dalsze miejsce. Po
    podniesieniu lupy musiałbym zakładać okulary żeby coś zobaczyć sięgając
    po kolejne elementy z pudełka. Wadą jest konieczność zbliżenia twarzy do
    płytki i trochę to męczy. Gdy lutuję dłuższy czas jakieś większe
    elementy np złącza, to lutuję tylko w lupce nie musząc mieć silnego
    powiększenia i zachowując większą odległość .

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2012-04-18 22:36:25
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-04-18 22:21, PP pisze:

> [...]
    > zobaczyć tu http://designsforvision.pl/dental
    > ale te rosyjskie biły je na głowe, powiekszenie chyba było 2-10.

    Kupiłeś od ruskich? Jeśli tak, to jakie wrażenia?
    K.