eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingLot do celu (AI)Re: Lot do celu (AI)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "$tipa" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Lot do celu (AI)
    Date: Thu, 21 Jun 2012 13:45:59 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 38
    Message-ID: <jrv1ho$m3g$1@news.task.gda.pl>
    References: <op.wf39np1q35fkj7@notebook>
    NNTP-Posting-Host: ex162.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1340279160 22640 80.53.23.162 (21 Jun 2012 11:46:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Jun 2012 11:46:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    In-Reply-To: <op.wf39np1q35fkj7@notebook>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:198047
    [ ukryj nagłówki ]

    Jest juz pozno, wiec byc moze pisze bzdury

    Ruch rakiety jest złożeniem dwu niezaleznych ruchów: jednostajnego
    prostoliniowego wynikającego z prędkości początkowej i zmiennego
    wynikajacego z dzialania sinikow.

    skoro masz polozenie i predkosc poczatkowa, to latwo obliczysz, dokad
    dolecisz, jesli nic nie zrobisz. Z tego punktu prowadzisz wektor do
    celu. Zaczepiasz ten wektor na rakiecie i obliczasz, jak powinienes
    dzialac silnikami, by nieruchoma rakieta ustawiona w zadanym kierunku po
    sekundzie dotarla do celu. Czyli problem sprowadza sie do obliczen dla
    rakiety początkowo nieruchomej.
    Jak widac rakieta powina miec odpowiednio niska zwrotnosc i
    przyspieszenie maksymalne, bo jesli beda wysokie, to za kazdym razem
    wystarczy najpierw ustawic rakiete w zadanym kierunku, a nastepnie
    wlaczyc okreslone stale przyspieszenie. W tym przypadku problem jest
    wiec banalny.

    Jesli zas obie wielkosci beda male, to przyspieszenie i obrot musza od
    poczatku ze soba wspoldzialac. No tak, tylko ze wtedy juz po pierwszej
    iteracji mamy znowu rakiete ruchoma ktorej problem mozna znowu
    sprowadzic do rakiety nieruchomej. Ale mętlik.
    Ale zalozmy ze mamy na poczatku te ruchoma rakiete. Znamy jej kierunek i
    predkosc. Przechodzimy jak powyzej do ukladu z nieruchoma rakieta.
    widzimy w ktora strone nalezy rakiete obrocic. jesli po obrocie rakieta
    jest skierowana OD celu (tego wirtualnego - dla nieruchomej rakiety)
    dajemy jej przyspieszenie ujemne, jesli prostopadle do celu - nie
    przyspieszamy, jeśłi DO celu - dajemy przyspieszenie dodatnie.
    wykonujemy obliczenia, przechodzimy spowrotem do poczatkowego ukladu, w
    ktorym rakieta jest ruchoma i po wykonaniu tej iteracji mamy nowe
    poczatkowe wartosci polozenia, predkosci i kierunku rakiety. Tyle tylko
    że czasu mamy trochę mniej.

    Coś mi sie widzi, ze w ten sposob rakieta dotrze do celu po spirali.
    Tylko czy ktos rozumie, o co mi chodzi? Bo wcale nie jest powiedziane,
    ze jasno wyjasnilem moje idee.

    $tipa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: