eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingLot do celu (AI)Re: Lot do celu (AI)
  • Data: 2012-06-21 22:43:11
    Temat: Re: Lot do celu (AI)
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 21.06.2012 o 19:37 A.L. <l...@a...com> pisze:
    > Nastepujace wydaje mi sie niezrozumiale:

    Spieszę rozwiać wątpliwości.

    > "Parametry statku opisane są przez następujący zestaw parametrów:
    > - Prędkość maksymalna. Statek może przekroczyć prędkość maksymalną
    > tylko po działaniu siły trzeciej (na przykład na skutek kolizji). Przy
    > pomocy pokładowych silników jest w stanie co najwyżej osiągnąć
    > prędkość maksymalną. Jeśli leci szybciej, przy pomocy silników może co
    > najwyżej zwolnić."
    >
    > No to jak to wlasciwie jest? Pod wplywem CZEGO statek przyspiesza a
    > pod wplywem CZAEGO opoznia? Co powoduje ze statek nie pzrekroczy
    > predkosci maksynalnej? Silniki mu sie wylacza gdy osiagnie predkosc
    > maksymalna? czy statek ma mase? Czy ma silniki? Jak dzialaja silniki?
    > Czy moga napedzac ("odrzut" do tylu) czy mozna hamowac ("odrzut" do
    > przodu)?

    Po kolei. Przyjmijmy na potrzeby chwili, że parametrem statku jest
    przyspieszenie 100 px/s^2 oraz że jednosekundowy ruch dzielony jest na 100
    kroków. Przyspieszenie jest parametrem, który opisuje moc silników.

    W każdym kroku statek może wykorzystać 1/100 swojego przyspieszenia. W
    praktyce w każdym kroku do wektora prędkości (ruchu) może dodać wektor
    skierowany w tę samą stronę, w którą skierowany jest statek o długości nie
    przekraczającej 1/100 swojego przyspieszenia. Jeśli na początku statek
    jest nieruchomy i w każdym kroku wykorzysta 1/100 swojego "przyspieszenia"
    nie obracając się, to po 100 krokach (czyli po sekundzie) osiągnie
    prędkość 100 px/s. Analogicznie w danym kroku może wykorzystać silniki
    hamujące, czyli do wektora ruchu dodać wektor skierowany w przeciwną
    stronę niż skierowany jest statek.

    Statek nie ma formalnie ustalonej masy, problemy związane z jego
    rozpędzaniem i hamowaniem uwzględnione są w parametrze przyspieszenia.
    Myśliwiec może mieć przyspieszenie 100 px/s^2, krążownik - na przykład -
    10.

    > "Zwrotność wyrażona w stopniach na sekundę. W odróżnieniu od prędkości
    > stosuję tu jeszcze bardziej uproszczony model, to znaczy nie istnieje
    > przyspieszenie kątowe. Statek jest w stanie w dowolnej chwili obrócić
    > się w dowolną stronę - pod warunkiem, że sumarycznie nie przekroczy
    > wartości swojej zwrotności..."
    >
    > Co to znaczy? Czy obrot zajmuje czas? Co to znaczy "sumarycznie nie
    > przekroczy"?... "sumarycznie"?.. czego "sumarycznie"?...

    Obrót zajmuje czas. Ograniczenie dotyczące sumarycznego obrotu odnosi się
    znów do kroków, na które podzielony jest cały ruch. Jeśli statek ma
    "zwrotność" 90 stopni na sekundę, to w każdym kroku może wykonać obrót o
    nie więcej niż 0.9 stopnia w jedną, bądź w drugą stronę. Brak
    przyspieszenia kątowego oznacza, że statek ma pełną dowolność w
    wykonywaniu obrotów i po obrocie w lewo może natychmiast zacząć obracać
    się w prawo, przy czym sumarycznie wszystkie obroty wykonywane w małych
    krokach nie mogą przekroczyć wartości jego zwrotności.

    Czy teraz jest jaśniej? :)

    > A.L.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!
    ! ||_____|| spook at op.pl / ' | ""!
    ! | ___ | tlen: spoko_ws gg:1290136 /. __/"\ '!
    ! |_|[]_|_| May the SOURCE be with you! \/) \ !

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: