  • Data: 2012-06-19 23:42:06
    Temat: Re: Lot do celu (AI)
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-19 23:27, slawek pisze:

    > Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:op.wf39np1q35fkj7@notebook...
    >
    > Jeżeli nie masz grawitacji, to konsekwentnie nie masz też masy.

    Bzdura. Płaski wszechświat ("żadnej grawitacji", krzywizny)
    jest poprawnym rozwiązaniem równań einsteina. A nawet
    rozwiązaniem ewolucji wszechświata.

    > nie masz masy, to nie masz też 2 zasady dynamiki. Nie chce mi się tu
    > robić wykładu OTW, ale niestety nasz świat jest taki jaki jest.

    To jak nie wiesz, to nie rób;)

    > Ok. Prędkość graniczna c jest w już w STW.

    Ale to zupełnie inny rodzaj prędkości granicznej.
    Różny od naszego przypadku choćby związkiem ciągu z przyspieszeniem!
    Gość chce Galileusza.

    > Przyspieszenie jest zdecydowanie przereklamowane. Lepiej opisywać przez
    > pęd i energię.

    Pędem możesz zastąpić prędkość.
    A jak będziesz sobie różniczkował po czasie, to wyjdzie siła.
    prędkość, przyspieszenie, mnozymy przez masę i mamy
    pęd, siłę;) Oczywiście klasycznie.

    > Sorry, ale to tak nie działa. Pędu wzdłuż jednej osi nie da się
    > magicznie zamienić na pęd wzdłuż innej osi.

    Nie rozumiesz. Statek się przekręca, aby silnik był inaczej
    skierowany. Wektora prędkości to nie zmienia.

    Zresztą, wtedy problem byłby trywialny.

    > Ażeby? Nie ogarniam jaki jest sens celu.

    > Męczysz. Rozpisz równanie ruchu, weź sobie Octave, użyj lsode.

    1) To nie jest równanie rózniczkowe, a różnicowe. (ale jak wspomina
    A.L. warto od tego zacząć).
    2) rozwiąże rownanie i co? Bez liźnięcia teorii sterowania
    się nie obejdzie (są to rzeczy do wymyślenia, ale szybciej
    przeczytać).

    > Przeczytaj jakiś podręcznik mechaniki teoretycznej. Ze zrozumieniem i
    > szczególnym zwróceniem uwagi na chaos dynamiczny.

    I mechaniki kwantowej. Nie zapominajmy o kwantowej nieoznaczoności
    rakiety w symulowanej gierce;)

    pzdr
    bartekltg