-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "slawek" <s...@h...pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
References: <op.wf39np1q35fkj7@notebook>
In-Reply-To: <op.wf39np1q35fkj7@notebook>
Subject: Re: Lot do celu (AI)
Date: Tue, 19 Jun 2012 23:27:34 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
Lines: 68
Message-ID: <4fe0eec6$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 62.69.202.124
X-Trace: 1340141254 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1224 62.69.202.124:61647
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:198028
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:op.wf39np1q35fkj7@notebook...
> Zaczynamy od tego, że przestrzenią, w której się poruszamy jest
> dwuwymiarowa przestrzeń kosmiczna o bardzo uproszczonej fizyce (np. brak
> grawitacji; w domyśle, jeśli o którymś prawie tu nie wspominam, to nie
> działa ono w tej przestrzeni). Rozpatrujemy statek kosmiczny, którego
> fizyka ruchu jest również bardzo uproszczona.
Jeżeli nie masz grawitacji, to konsekwentnie nie masz też masy. Jeżeli nie
masz masy, to nie masz też 2 zasady dynamiki. Nie chce mi się tu robić
wykładu OTW, ale niestety nasz świat jest taki jaki jest. I 3 wymiary też
muszą być, inaczej będą problemy.
> - Prędkość maksymalna. Statek może przekroczyć prędkość maksymalną tylko
> po działaniu siły trzeciej (na przykład na skutek kolizji). Przy pomocy
> pokładowych silników jest w stanie co najwyżej osiągnąć prędkość
> maksymalną. Jeśli leci szybciej, przy pomocy silników może co najwyżej
> zwolnić.
Ok. Prędkość graniczna c jest w już w STW. Tylko że... nie da się jej
przekroczyć. Niezależnie od wszystkiego. Chyba że nazywasz się Kirk albo
Picard.
> - Przyspieszenie. Ponieważ w locie piszę sobie programik symulujący
> opisane środowisko, jednostką przyspieszenia są piksle/s^2.
Przyspieszenie jest zdecydowanie przereklamowane. Lepiej opisywać przez pęd
i energię.
> - Zwrotność wyrażona w stopniach na sekundę. W odróżnieniu od prędkości
> stosuję tu jeszcze bardziej uproszczony model, to znaczy nie istnieje
> przyspieszenie kątowe. Statek jest w stanie w dowolnej chwili obrócić się
> w dowolną stronę - pod warunkiem, że sumarycznie nie przekroczy wartości
> swojej zwrotności.
Sorry, ale to tak nie działa. Pędu wzdłuż jednej osi nie da się magicznie
zamienić na pęd wzdłuż innej osi.
> Celem jest napisanie mechanizmu decydującego, na bazie danych wejściowych,
> jakie decyzje dotyczące ruchu statku podjąć w każdym z "kroków".
Ażeby? Nie ogarniam jaki jest sens celu.
> Najpierw pomyślałem o takim rozwiązaniu. Niech StT (Ship-to-target) będzie
> wektorem zaczepionym w statku i wskazującym na cel. Jeżeli podzielimy go
Męczysz. Rozpisz równanie ruchu, weź sobie Octave, użyj lsode.
> Rozwiązanie to działa... do pewnego stopnia. Kłopot polega na tym, że
> wektor docelowy zmienia się z każdym ruchem, co w efekcie zwykle powoduje,
> że statek zaczyna zataczać kręgo dookoła celu zamiast do niego dolecieć.
Moment pędu. Hamuj - to spadniesz na cel.
> Po pierwszej porażce zacząłem się zastanawiać, jak poleciałbym statkiem,
> gdybym mógł ręcznie kierować jego kierunkiem i ciągiem i zauważyłem pewną
Na 99% zrobiłbyś półpętlę z dwubeczką i... straciwszy paliwo poleciał w
Kosmos.
> Chętnie wysłucham wszystkich pomysłów :)
Przeczytaj jakiś podręcznik mechaniki teoretycznej. Ze zrozumieniem i
szczególnym zwróceniem uwagi na chaos dynamiczny.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.12 23:42 bartekltg
- 21.06.12 13:45 $tipa
- 21.06.12 16:22 A.L.
- 21.06.12 16:29 Wojciech \"Spook\" Sura
- 21.06.12 19:37 A.L.
- 21.06.12 22:43 Wojciech \"Spook\" Sura
- 21.06.12 22:59 Przemek O
- 22.06.12 00:02 Tomek Kańka
- 22.06.12 07:08 s
- 22.06.12 07:51 Wojciech \"Spook\" Sura
- 22.06.12 09:02 Tomek Kańka
- 22.06.12 09:04 Tomek Kańka
- 22.06.12 10:44 Wojciech \"Spook\" Sura
- 22.06.12 12:32 Michoo
- 22.06.12 13:17 Tomek Kańka
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa