eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingLot do celu (AI)Re: Lot do celu (AI)
  • Data: 2012-06-19 23:27:34
    Temat: Re: Lot do celu (AI)
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:op.wf39np1q35fkj7@notebook...
    > Zaczynamy od tego, że przestrzenią, w której się poruszamy jest
    > dwuwymiarowa przestrzeń kosmiczna o bardzo uproszczonej fizyce (np. brak
    > grawitacji; w domyśle, jeśli o którymś prawie tu nie wspominam, to nie
    > działa ono w tej przestrzeni). Rozpatrujemy statek kosmiczny, którego
    > fizyka ruchu jest również bardzo uproszczona.

    Jeżeli nie masz grawitacji, to konsekwentnie nie masz też masy. Jeżeli nie
    masz masy, to nie masz też 2 zasady dynamiki. Nie chce mi się tu robić
    wykładu OTW, ale niestety nasz świat jest taki jaki jest. I 3 wymiary też
    muszą być, inaczej będą problemy.

    > - Prędkość maksymalna. Statek może przekroczyć prędkość maksymalną tylko
    > po działaniu siły trzeciej (na przykład na skutek kolizji). Przy pomocy
    > pokładowych silników jest w stanie co najwyżej osiągnąć prędkość
    > maksymalną. Jeśli leci szybciej, przy pomocy silników może co najwyżej
    > zwolnić.

    Ok. Prędkość graniczna c jest w już w STW. Tylko że... nie da się jej
    przekroczyć. Niezależnie od wszystkiego. Chyba że nazywasz się Kirk albo
    Picard.

    > - Przyspieszenie. Ponieważ w locie piszę sobie programik symulujący
    > opisane środowisko, jednostką przyspieszenia są piksle/s^2.

    Przyspieszenie jest zdecydowanie przereklamowane. Lepiej opisywać przez pęd
    i energię.

    > - Zwrotność wyrażona w stopniach na sekundę. W odróżnieniu od prędkości
    > stosuję tu jeszcze bardziej uproszczony model, to znaczy nie istnieje
    > przyspieszenie kątowe. Statek jest w stanie w dowolnej chwili obrócić się
    > w dowolną stronę - pod warunkiem, że sumarycznie nie przekroczy wartości
    > swojej zwrotności.

    Sorry, ale to tak nie działa. Pędu wzdłuż jednej osi nie da się magicznie
    zamienić na pęd wzdłuż innej osi.

    > Celem jest napisanie mechanizmu decydującego, na bazie danych wejściowych,
    > jakie decyzje dotyczące ruchu statku podjąć w każdym z "kroków".

    Ażeby? Nie ogarniam jaki jest sens celu.

    > Najpierw pomyślałem o takim rozwiązaniu. Niech StT (Ship-to-target) będzie
    > wektorem zaczepionym w statku i wskazującym na cel. Jeżeli podzielimy go

    Męczysz. Rozpisz równanie ruchu, weź sobie Octave, użyj lsode.

    > Rozwiązanie to działa... do pewnego stopnia. Kłopot polega na tym, że
    > wektor docelowy zmienia się z każdym ruchem, co w efekcie zwykle powoduje,
    > że statek zaczyna zataczać kręgo dookoła celu zamiast do niego dolecieć.

    Moment pędu. Hamuj - to spadniesz na cel.

    > Po pierwszej porażce zacząłem się zastanawiać, jak poleciałbym statkiem,
    > gdybym mógł ręcznie kierować jego kierunkiem i ciągiem i zauważyłem pewną

    Na 99% zrobiłbyś półpętlę z dwubeczką i... straciwszy paliwo poleciał w
    Kosmos.

    > Chętnie wysłucham wszystkich pomysłów :)

    Przeczytaj jakiś podręcznik mechaniki teoretycznej. Ze zrozumieniem i
    szczególnym zwróceniem uwagi na chaos dynamiczny.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: