eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLodowka samochodowa...Re: Lodowka samochodowa...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
    MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.co
    m!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad0
    1.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshostin
    g.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neos
    trada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 25 May 2010 16:46:18 +0200
    From: BartekK <s...@N...org>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Lodowka samochodowa...
    References: <htekrr$2j5$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfb8e4d$0$17085$65785112@news.neostrada.pl> <htg58h$qmv$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <htg58h$qmv$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 25
    Message-ID: <4bfbe36d$0$19171$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.31.34
    X-Trace: 1274798957 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19171 83.18.31.34:63808
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2283449
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-05-25 11:28, Agent pisze:
    >> Lodówki "samochodowe" z ogniwem peltiera + 2 wentylatorki (czyli bez
    >> sprężarki itp, czyli w zasadzie większość wiaderek co jest w cenach
    >> 100-300zl) ma bardzo mocno ograniczoną sprawność chłodzenia
    >> (transferowania energii cieplnej).
    > A nie ma takich samochodowych ze sprężarką? Nie znam się, możliwe że
    > niemoga one działać ze wstrząsami czy jak?
    Oprócz peltiera są inne metody transferu ciepła -
    sprężarkowo-wymiennikowa (typowa konstrukcja jak w domu), w małych
    samochodowych nie spotykana raczej, oraz grzejna - charakterystyczne
    jest to, że nie ma elementów ruchomych, może być zasilana 12v/230v (dwie
    grzałki) oraz często _na gaz_ (!) - źródło ciepła (np gaz lub grzałka)
    grzeje stronę "ciepłą" gdzie pod wpływem ciepła czynnik odparowuje, a po
    stronie "zimnej" (w lodówce) skrapla się, pobierając ciepło (schładzając
    lodówkę).
    Wszystko fajnie, często to jest spotykane w lodówkach turystycznych do
    kempingów lub kempingowozów, ale ma jedną wadę - czynnik chłodniczy nie
    może być tam "zbełtany" (jeśli faza ciekła zaleje część zimną - to nie
    ma gdzie się skraplać faza lotna, nie zachodzi wymiana) musi się ostać w
    postaci wypoziomowanej i dopiero zaczyna sensownie pracować.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: