-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feed
er1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.iad01.newshosting.com!new
shosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.ne
ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Linia bezwzględnego zatrzymania bez znaku STOP
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <l68t27$l8s$1@node1.news.atman.pl>
Date: Sun, 17 Nov 2013 00:14:36 +0100
Message-ID: <t5l24nhkgq0v.1c4oz7c9yh6r7$.dlg@40tude.net>
Lines: 35
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.47.48
X-Trace: 1384643677 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2285 83.25.47.48:57474
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511078
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 16 Nov 2013 23:53:58 +0100, Dykus napisał(a):
> Na parkingu namalowano znaki P-12, ale brakuje znaku "stop". Czy w takim
> wypadku dojeżdżając do linii P-12 mam obowiązek zatrzymać się i ustąpić
> pierwszeństwa, czy może znak nie jest nic warty i obowiązuje "zasada
> prawej ręki"? Kwestie dotyczące zastosowania PORD na terenie prywatnym
> pomijam.
No to chyba pomijasz najważniejszy aspekt całej sprawy.
> Tutaj, na stronie 2, jest opis znaku:
> http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal
2_2.pdf
>
> Tutaj, na stronie 12, są przykłady użycia tych znaków:
> http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal
2_7.pdf
>
> W załączniku 2 napisane jest:
> "Znak P-12 (...) stosuje się w celu wyznaczenia miejsca zatrzymania
> pojazdów (...) jeżeli umieszczono znak pionowy B-20 (...)."
No więc jeżeli pominiesz kwestie terenu prywatnego, no to jak widzisz sama
linia nie ma znaczenia.
Natomiast na terenie prywatym rządzi właściciel i on ustala zasady.
Jeżeli użył linii P-12 żeby ustalić pierwszeństwo, to teoretycznie mogą
obowiązywać, tu z kolei pojawiają się oczywiście kolejne pytania dotyczące
wydoczności tych linii.
> Jaka będzie interpretacja w przypadku kolizji, gdy zabraknie znaku B-20?
A to już wyroki sądów są niezbadane :)
Równie dobrze winny może okazać się każdy z kierowców, albo np. właściciel
terenu ponieważ jako przedsiębiorca nie zapewnił bezpieczeństwa swoim
klientom.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.13 00:41 Dykus
- 18.11.13 10:54 Gotfryd Smolik news
- 18.11.13 10:03 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=