  • 31. Data: 2012-01-24 17:52:37
    Temat: Re: Lightroom 3
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Tomek Łabuz" <j...@g...com> wrote:

    > a to ostatnie to co masz na myśli?

    Brak obsługi rawów dla choćby minimalnie nowszego sprzętu: zmieniasz
    sprzęt = kupujesz nowego LR.

    Zakładam, że interpretacja rawów, to samodzielny moduł, który dość
    łatwo zaimplementować w każdej wersji. Fakt, że tego nie robią jest
    kolejnym dowodem silnej pozycji na rynku względem swoich klientów.

    [mr.]

  • 32. Data: 2012-01-24 17:55:20
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-24 18:23, Mariusz [mr.] pisze:

    > (strzyżenie z kasy po maksymalnej krzywej
    > popytu)
    to zapewne prawda ale tak dla przypomnienia w zgniłym kapitaliźmie każda
    firma powstaje w zasadzie tylko po to żeby wygenerować zysk...
    nie chcę bronić praktyk monopolistycznych ale w zasadzie każdy z nas
    pracujących za pieniądze chciałby zarabiać coraz więcej... czy nie? :)

  • 33. Data: 2012-01-24 17:58:48
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-24 18:52, Mariusz [mr.] pisze:

    > Brak obsługi rawów dla choćby minimalnie nowszego sprzętu: zmieniasz
    > sprzęt = kupujesz nowego LR.

    a w ten deseń
    skojarzyłem sprzęt z komputerem a nie z aparatem :)
    możliwa jest chyba konwersja do dng? nie wiem wprawdzie jak to
    "wstecznie" działa, bo używałem tylko DPP i LR3, więc w razie czego nie
    bij :)

  • 34. Data: 2012-01-24 18:13:18
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Tomek Łabuz" <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > nie chcę bronić praktyk monopolistycznych ale w zasadzie każdy z nas
    > pracujących za pieniądze chciałby zarabiać coraz więcej... czy nie? :)

    Ależ oczywiście, że tak... :)))

    Tylko że, po pierwsze, to zupełnie inny temat, a w dodatku w tym
    przypadku interesuje mnie tylko jedna strona medalu - mój własny interes
    jako klienta. :)) No i dlatego Adobe długo nie zobaczy moich pieniędzy
    (a gdyby przeszli do chmury, to już zupełnie wykluczone).

    Muszę jeszcze wyjaśnić, że konkurencja doskonała redukuje zysk firmy
    do doskonałego zera, a raczej nie po to wchodzi się w biznes; zatem
    warto mieć użyteczny produkt jak najsłabiej substytuowalny (ropa też by
    tyle nie kosztowała, gdyby można było tankować powietrze. ;) No, ale
    to już naprawdę zupełnie inna historia... :)

    Mariusz [mr.]

  • 35. Data: 2012-01-24 18:30:41
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

    (ropa też by
    > tyle nie kosztowała, gdyby można było tankować powietrze. ;)

    lepiej nie, zaraz wprowadzono by podatki, akcyzę itp...
    ewentualnie zwracaną jeśli używalibyśmy powietrza do oddychania.. ale
    wcale to pewne nie jest :) :)

  • 36. Data: 2012-01-24 18:59:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 19:30:41 +0100, Tomek Łabuz napisał(a):

    > (ropa też by
    >
    > lepiej nie, zaraz wprowadzono by podatki, akcyzę itp...
    > ewentualnie zwracaną jeśli używalibyśmy powietrza do oddychania.. ale
    > wcale to pewne nie jest :) :)

    Jak to ktoś cytował: jeden z przedstawicieli OPEC, szejk, nagabywany przez
    kogoś z UE o obniżenie cen ropy naftowej odpowiedział:
    "Z przyjemnością. Możemy wam nawet oddawać ropę za darmo, dajcie nam tylko
    połowę podatków którymi później obkładacie tą ropę"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 37. Data: 2012-01-25 00:27:50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    Jak wynika z dalszej dyskusji, prawidłowa odpowiedź na poniższe pytanie brzmi...

    > wciąż nie mogę pojąć czemu wersja pudełkowa i sciągana kosztuja tyle samo.

    Bo może. ;-)

    Adobe zoptymalizowało cenę pod aktualną krzywą popytu maksymalizując
    powierzchnię pola "cena x rozmiar sprzedaży". Wersja pudełkowa ma
    obsłużyć rynki odporne na wersję zdematerializowaną, no ale bez
    przesady! Bez rozwalania raz wypracowanej struktury cen!

    Czyli: cena każdej wersji jest tworem czysto marketingowym; wersja
    pudełkowa nie może być znacząco droższa, bo byłoby na nią zbyt mało
    chętnych = nikt by jej nie dystrybuował. Żeby rozwiązać tę kwadraturę
    koła producent stosuje zmowę monopolistyczną i na jej mocy udziela
    sprzedawcom rabatu ze swojej ceny, dzięki czemu i wilk jest syty,
    i owca cała, bo klient za wszystko płaci. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 38. Data: 2012-01-25 05:53:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek Łabuz wrote:

    > a co Cię tak rozbawiło?
    > rozumiem, że brałeś kiedyś udział w pracach zespołu pracującego nad
    > oprogramowaniem i możemy podyskutować nad strukturą kosztów, chętnie

    naprawdę wierzysz że koszty robienia kojemnych kosmetycznych zmian do PSa
    czy LR kosztują taki majątek że ten soft musi kosztować tyle ile kosztuje...
    :)

    Gdy komputerowe wymagają znacznie większych zespołów a i aktorów trzeba
    nająć często orkiestrę kompozytora muzyki i specjalistyczny sprzęt a
    kosztują znacznie mniej.

    Kosmiczne koszty produkcji sa takimi samymi bzdetami jak te opowieści
    którymi mamią ludzi koncerny farmaceutyczne, że wydają majątek na badania,
    wycieki dowodzą czegoś innego, większość forsy idzie na marketing.
    Innowacyjność w dziedzinie leków spadła prawie do zera, nowe specyfiki to
    kolejne mieszanki znanych substancji nie mające zwykle wiele lepszego czy
    innego skutku terapeutycznego.

  • 39. Data: 2012-01-25 05:57:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > (ropa też by tyle nie kosztowała, gdyby można było tankować
    > powietrze. ;) No, ale to już naprawdę zupełnie inna historia... :)

    wiele wskazuje że ropa byłaby tańśza gdyby nie obracał nia kapitął
    spekulacyjny.

  • 40. Data: 2012-01-25 07:28:05
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

> [...]
    > specyfiki to kolejne mieszanki znanych substancji nie mające zwykle
    > wiele lepszego czy innego skutku terapeutycznego.

    w innych postach już uszczegółowiłem troszkę swoją wypowiedź o co
    dokładnie mi chodziło
    więc tutaj nie będę się powtarzał