  • 41. Data: 2012-01-25 21:06:03
    Temat: Re: Lightroom 3
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
    > wiele wskazuje że ropa byłaby tańśza gdyby nie obracał nia kapitął
    > spekulacyjny.

    Jest to oczywiście już kompletny OT, jest to także prawda,
    no i w końcu, tak naprawdę, jest to świetna sprawa! ;-)

    Kapitał spekulacyjny stara się zdyskontować ryzyko; tu najczęściej
    idzie na zwyżkę (kończące się zasoby), co jeszcze bardziej podbija ceny
    i naprawdę jest to świetna sprawa!

    Bo co, gdyby nie to?

    - tańsza ropa byłaby jeszcze bardziej marnotrawiona;
    - gospodarka wdrażałaby technologie coraz bardziej ropochłonne;
    - alternatywne źródła energii miałyby przekichane i wynalazczość
    w tym kierunku przypominałaby początek XX wieku - wszystko działało
    w oparciu o tani węgiel i tanią ropę;
    - w przypadku (przyspieszonego) rozpoczęcia się kończenia źródeł
    ropy szok cenowy bez spekulantów byłby DEWASTACYJNY dla światowej
    gospodarki (szok naftowy lat. 70. to byłby pikuś - kilkudziesięciokrotny
    skok cen ropy w krótkim czasie [bo nie było spekulantów], to w efekcie
    murowana [atomowa?] wojna światowa o kurczące się zasoby).

    A jeśli ktoś jeszcze uważa, że kapitał spekulacyjny to jakieś zło,
    ciągnące nieuprawnione zyski, to zachęcam go do przyłączenia się do
    spekulacji na ropie - swoimi pieniędzmi! A może w przyszłym roku
    wyskoczy jakiś profesorek z moskiewskiego instytutu z działającą zimną
    fuzją jądrową, albo zespół doktorków z Sun Valley opatentuje bajecznie
    tanią hydrolizę wody, itp. i cała spekulacja weźmie w łeb! ;-)

    Spekulacja to dyskontowanie ryzyka: duży zysk = duże ryzyko. :))

    Mariusz [mr.]

  • 42. Data: 2012-01-26 01:33:57
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Krasnal" <k...@o...pl> wrote in message

    > Ta cena to tak jak widzę na stronie 153 euro czy jest gdzieś taniej?

    67.40 GBP (student, download).

  • 43. Data: 2012-01-26 12:28:16
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 23.01.2012 Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> napisał/a:

    > Fajnie, może się uda zmieścić w budżecie :).

    > Tak, transport i marże sprzedawców, to z pewnością jeden, dwa euro ;>.
    > Jak to ktoś gdzieś napisał, iż skoro da się wyciągnąć kasę, to się
    > ciągnie. Dlatego zachęcam do kupowania wersji pudełkowych, przynajmniej
    > dzięki temu choć ułamek kwoty zostanie w kraju, zamiast wędrować za
    > dalekie granice.

    A druga strona medalu to dystrybutorzy. Gdybym był dyst. adobe i w pewnej
    chwili firma zostawia nie w sytuacji że sama wystawia soft za pół ceny
    tego co ja mam na sklepach to bym się lekko wkurzył i zapewne większość
    ich partnerów również - a zapewne sieć dystrybucyjna to jest znaczny
    odbiorca masowy ich produktów.
    Podejrzewam że lokalni dystrybutorzy przechodzą szkolenia, i odciążają
    producenta np we wsparciu technicznym u dużych swoich klientów.
    Podejżewam że taka polityka jest w umowach dystrybucyjnych wynegocjowana i
    adobe za bardzo nie ma manewru - bo nikt by z nimi nie handlował.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 44. Data: 2012-01-26 22:17:06
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2012 01:33:57 -0000, Hants napisał(a):

    > 67.40 GBP (student, download).

    Wiem, że dla studentów i chyba nauczycieli jest taniej. Ale nie jestem ani
    jednym ani drugim, więc jeśli chcę mieć legalnie to odpada taki wybór ;).

    --
    Krasnal

  • 45. Data: 2012-01-27 10:33:14
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > Wiem, że dla studentów i chyba nauczycieli jest taniej. Ale nie jestem ani
    > jednym ani drugim, więc jeśli chcę mieć legalnie to odpada taki wybór ;).

    Na brytyjskim ebay dość często można trafić po około 75 funtów. Nie mam
    pojęcia dlaczego tak tanio.
    <http://www.ebay.co.uk/itm/ADOBE-PHOTOSHOP-LIGHTROOM
    -3-FULL-VERSION-WINDOWS-MAC-/300655080312?pt=LH_Defa
    ultDomain_3&hash=item4600707378>

  • 46. Data: 2012-02-01 21:31:26
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Adobe zjechało dziś z ceną wersji 3. Jesli ktoś więc jest zainteresowany
    > kupnem przez paręnascie dni ma być taniej o 50%. Choć niestety nadal w
> [...]

    4 beta jest darmowa
    a z 3 upgrade do 4 za ile?

  • 47. Data: 2012-02-02 21:00:51
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <jgcavu$nih$1@mx1.internetia.pl>,
    "KrisPolska" <n...@w...pl> wrote:

    > Użytkownik "Adam" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 4 beta jest darmowa
    > a z 3 upgrade do 4 za ile?

    Przeciez nie ma jeszcze 4.

    TA

  • 48. Data: 2012-02-02 23:45:13
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    .atman.pl...

    > Przeciez nie ma jeszcze 4.

    czytaj ze zrozumieniem

  • 49. Data: 2012-02-03 14:01:30
    Od: Guacamole Guacamole <m...@g...com>

    > Na brytyjskim ebay dość często można trafić po około 75 funtów. Nie mam
    > pojęcia dlaczego tak tanio.
    > <http://www.ebay.co.uk/itm/ADOBE-PHOTOSHOP-LIGHTROOM
    -3-FULL-VERSION-WI...>

    Ale przecież jest możliwość kupienia Lightroom 3 za połowę ceny -
    jeszcze przez miesiąc; teraz to jakieś 600 złoty, cena promocyjna
    pewnie ze względu na to, że beta jest już dostępna, a później będą
    chcieli zarabiać na aktualizacjach do wersji 4 (http://
    sekretylightroom.pl/2012/lightroom-3-za-50-ceny/)

  • 50. Data: 2012-02-12 14:17:30
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <jgf76p$sg0$1@mx1.internetia.pl>,
    "KrisPolska" <n...@w...pl> wrote:

    > Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    .atman.pl...

    > czytaj ze zrozumieniem

    No czytam. Pytasz ile kosztuje/bedzie kosztowac upgrade z 3 do 4.
    Znaczy, jasnowidzow szukasz?

    TA