  • Data: 2011-07-19 15:56:16
    Temat: Re: Liche odszkodowanie z OC - droga odwoławcza...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    news:42f063d6-5a5d-47e7-89b2-dffb8f56aac9@e8g2000yqi
    .googlegroups.com...

    > Koszty naprawy z OC nie mog przekroczy warto ci samochodu przed wypadkiem.
    > Oddajesz samoch d do ASO Fiata, ASO robi swoj wycen na 10699 z , wysy a
    > kosztorys do TU z pro b o akceptacj . TU akceptuje kosztorys, Ty bierzesz
    > samoch d zast pczy na koszt TU, po 2-3 tygodniach odbierasz samoch d z
    > naprawy i piszesz do TU pro b o zwrot utraty warto ci samochodu.

    A nie jest tak że koszt naprawy nie może przekroczyć wartosci
    samochodu minus koszt części możliwy do odzyskania z wraka?
    Twoja wersja jest zbyt optymistyczna na moje oko.

    Z wraku nie odzyskuje się części. Wrak się naprawia albo utylizuje. :))
    OC pokrywa koszty doprowadzenia do stanu przed wypadku, chyba, że jest to
    ekonomicznie nieuzasadnione, czyli droższe niż zakup takiego samego
    samochódu. Dopóki koszt naprawy nie przekroczy 10700, to TU powinno bez
    problemu pokryć koszty. Jeśli nie chcesz na tym zarabiać, to oddaj samochód
    do ASO, weź zastępczy i niech ASO buja się z TU.

    Miałem kiedyś stłuczkę, wartość samochodu 8000, koszt naprawy w ASO 5700, TU
    proponowało szkodę całkowitą, ale bez problemu pokryło koszty naprawy,
    holowania i samochodu zastępczego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba